וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הח"כים הגיעו למתחם האוהלים והתעמתו עם הפעילים

17.7.2011 / 13:55

מארגני המחאה הסבירו כי לא מדובר במחאה פוליטית וכי לא יאפשרו לחברי ועדת הכלכלה של הכנסת שביקרו במאהל להפוך אותה לכזאת. "אם הם רוצים להתראיין, ה'פוטו-אופ' לא יהיה על גבינו"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד)


מארגני מאהל המחאה בתל אביב נגד מחירי הדירות הגבוהים מחו היום (ראשון) נגד ביקור של חברי ועדת הכלכלה של הכנסת במתחם בשדרות רוטשילד. המארגנים מדגישים כי הם לא מוכנים שחברי הכנסת ינצלו את מאבקם לצבירת הון פוליטי וכי לא יאפשרו זאת.

חברי ועדת הכלכלה של הכנסת, יוליה שמאלוב-ברקוביץ' (קדימה), דב חנין (חד"ש) וכרמל שאמה (ליכוד) שבאו למתחם ניהלו ויכוח קולני עם פעילי המחאה, שסירבו לאפשר להם "להצטלם ולעשות כותרות על חשבונם", כלשונם. לדברי הפעילים, המחאה נועדה "למעשים ולא להצגות".

אחד ממארגני המאבק, יגאל רמב"ם, הסביר כי ישנם כמה "כללי יסוד" לביקור הח"כים: "אם הם רוצים להתראיין, ה'פוטו-אופ' לא יהיה על גבם של המפגינים, לא ניתן להם לתפוס עלינו טרמפ והם לא יתראיינו בתוך המאהל. חבר כנסת שרוצה להביע את דעתו ולשוחח עם המפגינים יוכל לשבת בתוך המאהל לזמן קצוב". רמב"ם הוסיף כי "לא מדובר במחאה פוליטית של ימין או שמאל, הם מוזמנים, אבל לא ניתן להם להפוך את זה לפוליטי".

למרות העימות הקולני הצליחו מספר ח"כים להביע את דעתם בנושא. ח"כ שאמה-הכהן פנה לפעילים ואמר: "אני מבטיח לקיים דיון דחוף בוועדת הכלכלה". ח"כ שמואלוב-ברקוביץ' הביעה הזדהות עם המפגינים. לדבריה, "זו מדינה בלי חמלה. היחס למסכנים מחפיר. המחאה ברוטשילד היא אחרית הימים, זה מוכיח שאף אחד לא מוכן לסבול. לא ייתכן שבמדינה יהודית אין ליהודים בית, חייבים לבנות דירות קטנות ולבטל מיסוי על קניית דירה ראשונה".

ח"כ דב חנין הזהיר את הפעילים לקחת בערבון מוגבל את הבטחותיהם של עמיתיו: "אל תאמינו לאף הבטחה שיוצאת מהחכ"ים - תאמינו רק בעצמכם", אמר.

עוד על מחאת מחירי הדיור:
מחאה על מחירי הדיור: ערי אוהלים בירושלים ובת"א
מחאת הדיור בת"א: "ממתינים לתשובות מנתניהו"
שבת במאהל: מחאת מחירי הדיור בתל אביב נמשכת

ועדת הכלכלה בכיכר הבימה במחאה נגד עלות הדיור, יולי 2011. אורי לנץ
חברי ועדת הכלכלה בביקור במאהל המחאה, הבוקר/אורי לנץ

שר השיכון והבינוי מוכן לפגישה עם מארגני המחאה

בתוך כך, שר השיכון והבינוי, אריאל אטיאס, אמר מוקדם יותר כי יסכים להיפגש עם המפגינים בתל אביב. "אין לי בעיה להיפגש עם המפגינים, מצוקת הדיור לא קשורה לימין או שמאל, הם אזרחי ישראל", אמר אטיאס בראיון לגלי צה"ל.

ח"כ מירי רגב (ליכוד) ביקרה ביום שישי במאהל ונתקלה בתגובה זועמת מצד המפגינים שקראו לה פאשיסטית וגירשו אותה מהמאהל. רגב סיפרה כי הגיעה לתמוך בצעירים ובמטרתם וזכתה מחלקם "לתגובה אלימה". רגב אמרה כי "כיו"ר השדולה לדיור בר-השגה לזוגות צעירים אני פעולת מזה שנתיים למצוא פתרונות לנושא הכואב הזה", אמרה. "ביום ראשון שעבר הגשתי הצעת לפיקוח שכר דירה לוועדת שרים לחקיקה והיא נפלה. חבל שחלק מהצעירים הופכים בעיה כאובה לסוגייה של ימין ושמאל במקום לעזור לאלפי הצעירים במחאה מכובדת שתניע לעשייה. אני מקווה שהצעת החוק שלי שנפלה בשבוע שעבר תאושר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully