וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף הקריאות לחרם נוסף - מכירות מוצרי החלב לא נפגעו

עדי דברת מזריץ

24.7.2011 / 8:36

יוזמי מחאת הקוטג' קראו בשבוע שעבר שלא לרכוש מוצרי חלב למשך שבוע, למעט מוצרי חלב שבפיקוח, אך ברשתות השיווק לא נרשמה ירידה במכירות. "רק אם נוכיח שיש לנו יכולת הגזל ייפסק"

למרות קריאתם של יוזמי מחאת הקוטג' להחריף את המאבק ולא לרכוש מוצרי החלב, מכירות מוצרי החלב ברשתות השיווק לא נפגעו - כך עולה מבדיקת TheMarker ברשתות השיווק המובילות. ביום רביעי קיימו יוזמי מחאת הקוטג' מסיבת עיתונאים במאהל מחאת הדיור בירושלים. יוזמי המחאה קראו לא לרכוש מוצרי חלב למשך שבוע החל ביום חמישי - למעט מוצרי חלב שבפיקוח.

משופרסל נמסר כי אין ירידה במכירת מוצרי החלב, וכך מסרה גם רבוע כחול, מפעילת רשתות מגה. רמי לוי, הבעלים של רמי לוי שיווק השקמה, סיפר כי אף ניכרת עלייה קלה במכירות מוצרי החלב.

כשהחלה המחאה שקראה לא לרכוש גבינת קוטג', דיווחו רשתות השיווק על שינויים במכירות - חלק מרשתות השיווק שיצאו במבצעים על הקוטג' דיווחו על עלייה במכירות, אך כלל מכירות הקוטג' הראו ירידה ניכרת. בענף המזון מעריכים כי הבקשה הנוכחית של יוזמי המחאה טרם נשאה פרי מכיוון שמדובר בבקשה מרחיקת לכת, הקוראת להחרים את כלל מוצרי החלב, להבדיל ממוצר בודד או חברה מסוימת. עם זאת, הם אומרים, ייתכן כי בימים הקרובים יפנים הציבור את הבקשה והמכירות יירדו.

גבינת קוטג'. עומר מירון
"הצרכנים יותר מוטי מבצעים"/עומר מירון

איציק אלרוב, מיוזמי מחאת הקוטג', אמר במסיבת העיתונאים כי מדובר בשעת מבחן לציבור הישראלי. "אנו מבינים שזו בקשה קשה, אך רק אם נוכיח שיש לנו יכולת לבצע, הגזל ייפסק", אמר. "ראינו שבכוחנו להביא להורדת מחירים. זוהי שביתת הציבור נגד עושק חברות המזון, שביתת אזהרה - ולא נעצור רק בתחום החלב. זוהי שעת חירום כלכלית-חברתית. שחיקת מעמד הביניים מקרבת אותנו לקריסה, וסימני השבר כבר ניכרים לרוחב החברה הישראלית".

מרשת כמעט חינם נמסר כי אמנם לא ניכרת ירידה בכלל מכירות מוצרי החלב, אך בשבועיים האחרונים ניכר שינוי בהתנהגות הצרכנים. "הצרכנים יותר מוטי מבצעים. לכן המכירות של טרה ותנובה, שנמצאות במבצעים ברשת, לא נפגעו ושל טרה אף עלו. לעומת זאת, מכירות היוגורטים ומוצרי פרימיום אחרים של שטראוס, שמבצעיה ברשת מצומצמים יותר, חוו ירידה של 15%", אמר עדי צים, מבעלי רשת כמעט חינם. "אנשים מעדיפים כיום מוצרים של מחלבות שמציעות מבצעים ומחירים טובים, ומוותרים על מוצרי חלב מיוחדים שנמכרים במחיר גבוה יותר. לציבור נמאס מהמחירים הלא ריאליים של מוצרי החלב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully