וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הנבחרים בארה"ב אישר העלאת תקרת החוב הלאומי

אחרי שבועות של מתח - הקלה: הפשרה של אובמה לקיצוץ בתקציב הפדרלי אושרה בבית הנבחרים, ותועלה הערב בסנאט. שם צפוי לאשר אותה הרוב הדמוקרטי, כדי למנוע מארצות הברית פשיטת רגל

בתום דיון ממושך ודריכות בעולם כולו, אישר הלילה (שלישי) בית הנבחרים האמריקאי את הצעת הפשרה שגיבשו שתי המפלגות להעלאת תקרת החוב של ארצות הברית. 269 צירים הצביעו בעד ההצעה, ו-161 בלבד התנגדו לה. בהמשך היום, ההצעה תועלה להצבעה בסנאט. אם תזכה, כצפוי, לרוב של יותר משישים מבין מאה החברים בסנאט, יחתום עליה הנשיא ברק אובמה, ואז יבוא קץ לדאגה הרבה בשבועות האחרונים, סביב השאלה האם ארצות הברית תיקלע לפשיטת הרגל.

הפשרה נועדה למנוע מארצות הברית להיקלע למשבר כלכלי של ממש. אם לא תאושר סופית בסנאט, המדינה תוכרז כחדלת פירעון. משמעות הדבר היא שבנקים וארגונים חיצוניים לא יורשו להעביר לה כספים לכיסוי חובותיה, ודירוג האשראי שלה עלול לרדת.

כותרות אחרונות:
הפשרה שהושגה: קיצוץ טריליון דולר בעשר שנים
לקראת שעת הש"ין - חילופי האשמות בקונגרס

נשיא ארה"ב ברק אובמה לוחץ את ידו של יו"ר בית הנבחרים הרפובליקאי ג'ון ביינר בכניסתו לאולם הקונגרס לפני נאום מצב האומה. רויטרס
ג'ון ביינר לוחץ את ידו של אובמה. הבית הלבן כפה פשרה על שתי המפלגות/רויטרס

הקלה גדולה נרשמה הלילה בקונגרס, רבים נשמו לרווחה, גם אם לא כולם היו מרוצים, בלשון המעטה, מהפשרה שנכפתה על שתי המפלגות בתיווכו של הבית הלבן. הפתעה גדולה במיוחד נרשמה כאשר גבריאל גיפורדס, חברת המפלגה הדמוקרטית, באה להשתתף בהצבעה. היא נפצעה פצעים אנושים כאשר מתנקש ירה בה בתחילת השנה, והיא עדיין מטופלת בבית חולים שיקומי. צירי הבית קיבלו אותה במחיאות כפיים ובחיבוקים נרגשים.

אמש אישר אובמה כי מנהיגי הדמוקרטים והרפובליקנים בקונגרס הצליחו להגיע להסדר, שיאפשר את העלאת תקרת החוב. בנאום קצר הציג תכנית בת שני שלבים: בשלב הראשון יקוצצו טריליון דולרים מהוצאות הממשל בעשור הקרוב, ובשלב השני תוקם ועדה שתגבש דרך לחיסכון של 1.5 טריליון דולרים נוספים. הוועדה תגיש את החלטותיה עד נובמבר, ותעלה את ההמלצות לאישור הקונגרס. בנאומו הפציר אובמה במחוקקים "לעשות את הצעד הנכון" ולאשר את ההסדר שהושג. הוא הודה כי זו אינה העסקה המועדפת עליו, וכך הודה גם ג'ון ביינר הרפובליקני, יו"ר בית הנבחרים, שהצעתו הקודמת לפשרה נדחתה בסוף השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully