וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במחאה על חוק הווד"לים: חסימות כבישים בכל הארץ

מאות סטודנטים ופעילים חסמו את צומת הרחובות יהודה הלוי-מרמורק ליד כיכר הבימה בת"א, נגד החוק שעבר בקריאה שנייה ושלישית. במקביל, נחסמו צמתים גם בקריית שמונה, ב"ש וחיפה

יח"צ - חד פעמי

(צילום: דניאל בוק, ערן גילווארג, אלברטו דנקברג; עריכה: גדי וינסטוק)

מאות סטודנטים ואזרחים חסמו הבוקר (רביעי) את צומת הרחובות יהודה הלוי-מרמורק, בסמוך לכיכר הבימה בתל אביב, במחאה על חוק הווד"לים שעבר בכנסת בקריאה שנייה ושלישית. המפגינים ישבו על כיסאות במרכז הכביש וקוראים קריאות כמו "דור שלם דורש עתיד" ו-"העם דורש צדק חברתי". זמן קצר לאחר שהחלה, פונתה ההפגנה, מבלי עיכובים לחקירה. המפגינים הבטיחו כי אם חוק הווד"לים יעבור בכנסת, כרבע מיליון איש ייצאו לרחובות במוצאי השבת.

יו"ר אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב, אורי רשטיק, אמר כי "לא ייאמן שביום ה-21 למאבק הממשלה עדיין מתעלמת מאיתנו. ממשלת ישראל מנותקת מהעם ומצרכיו. אנחנו רוצים לחיות בארץ הזו בכבוד, ולכן נמשיך במאבק בכל הכוח".

מחאת האוהלים - כותרות אחרונות:
המאבק נגד חוק הווד”לים: הכנסת נחסמה בשקי חול
לשכת נתניהו: המוחים יצטרכו לסגת מחלק מהדרישות
חוק הווד”לים: כל מה שרציתם לדעת והתביישתם לשאול

מנכ"ל התאחדות הסטודנטים הארצית, נועם ויצלר אמר לוואלה! חדשות כי "זה חלק ממגמה כלל ארצית בשעה האחרונה של חסימות צמתים. אישור חוק הווד"לים לא יקדם דיור בר השגה". יצוין, כי החסימות הן ללא אישור המשטרה, אך לדברי המפגינים, הם יישארו במקום עד שיפונו.

מחאת הסטודנטים חוסמת כבישים בחיפה, יולי 2011. ערן גילווארג
חסימת הכבישים בתל אביב, היום/ערן גילווארג

במקביל, כמאה סטודנטים ממכללת תל חי חסמו את צומת מצודות בכביש 90 בקריית שמונה, סמוך לקניון נחמיה. יו"ר אגודת הסטודנטים במכללה, אביעד רוזנפלד, אמר כי "הבאת חוק הווד"לים, חרף התנגדות העם, היא סטירת לחי שרק מעמיקה את הניכור וחוסר הפניות של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לרגשותיהם וקולותיהם של העם". לדבריו, "ועדת החוק היא בגדר הכרזת מלחמה. לא נותרה לנו ברירה מלבד החרפת המאבק. אנו נוכחים לראות כי ראש הממשלה מזלזל בנו ולא לוקח אותנו ברצינות". בבאר שבע נעצרו ארבעה מפגינים, לאחר שחסמו את צומת הכניסה לעיר.

זאת ועוד, כמאה סטודנטים ותושבים חסמו את שדרות הנשיא במרכז הכרמל בחיפה. כמו כן, פעילים רבים ממאהלי המחאה ברחבי הארץ חסמו מספר צמתים מרכזיים. בחיפה נחסם צומת האודיטוריום, בבאר שבע נחסם צומת הכניסה לעיר, ברעננה נחסם צומת בית ברל, ברחובות נחסם צומת הרחובות הרצל-לבקוביץ', בקריית שמונה נחסם צומת סיני בהובלת ארגון צל"ע (צעירים למען העיר), בקריות נחסם צומת הצריף וכן נחסם מחלף מורשה בכביש גהה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
הסטודנטים חוסמים כבישים בכיכר הבימה, ירושלים יולי 2011. דרור עינב
אנו נוכחים לראות כי ראש הממשלה מזלזל בנו ולא לוקח אותנו ברצינות"/דרור עינב

הבוקר חסמו עשרות סטודנטים ופעילי מחאת הדיור את כביש הגישה לכנסת עם שקי חול ומחסומי עץ. החסימה בוצעה כניסיון למנוע מחברי הכנסת להשתתף בהצבעה על חוק הווד"לים. הפעילים צעקו "הווד"ל לא יעבור" והניפו שלטים עליהם נכתב בין היתר: "חבר כנסת יקר, הסתכל לי בעיניים ותגיד לי שאתה עומד למכור את המדינה היום". במהלך ההפגנה עוכבו לחקירה ארבעה מפגינים.

לפניות לכתבים:
בועז - bobi1979@walla.com
קובי - davidkobi@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully