וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמשכת הירידה במכירות תנובה: "לא ראינו דבר כזה"

עדי דברת מזריץ

25.9.2011 / 8:56

בכיר ברשת שיווק: "ירדנו ממכירות של 57% ממקרר החלב, למכירות של 50%". טיב טעם מדווחת על ירידה של 8.5% במכירות החברה בעקבות חרם הצרכנים. "שטראוס וטרה לא מספקות את הביקושים"

הירידה במכירות של תנובה נמצאת אומנם במגמת התמתנות מסוימת לעומת השבוע הראשון של החרם, אולם נכון לסוף השבוע שעבר החברה עדיין חווה ירידה במכירות לעומת שבוע רגיל- כך עולה מנתונים של רשתות השיווק שהגיעו לידי TheMarker. החרם על תנובה, שעליו הכריזו הסטודנטים ושאליו הצטרפו יוזמי מחאת הקוטג', מחאת העגלות ועוד, נמשך זה שבועיים.

"לעומת השבוע הראשון של החרם תנובה נמצאת עם ירידה במכירות של 1.5% אבל אם מסתכלים על המכירות לעומת טרום החרם הרשמי עליה, רואים ירידה גבוהה יותר של 8.5%", מספר יוסי שליו, ראש אגף הסחר והשיווק של רשת טיב טעם.

הסיבה להתמתנות מסוימת בירידה במכירות נובעת מכך שהמבצעים של תנובה כיום אגרסיביים יותר מאלה שבהם יצאה עם תחילת החרם לפני שבועיים. כך למשל הוסיפה החברה מבצע של שתי גבינות או שני גביעי קוטג' בעשרה שקלים.

גבינת קוטג'. עומר מירון
"הבעיה היותר אקוטית היא ששטראוס וטרה לא מצליחות לחפות על הירידה של תנובה ואינן מצליחות לספק את הביקושים"/עומר מירון

לדברי עדי צים, מבעלי רשת כמעט חינם, קיימת עלייה ברכישת מוצרי תנובה אך בעקבות המבצעים החזקים קיימת ירידה בסך המכירות הכספיות של החברה. בנוסף לירידה במכירות, תנובה מוציאה עשרות מיליוני שקלים על המבצעים שהיא מציעה בימים אלה. גם שטראוס וטרה, שבניגוד לתנובה חוות עליה במכירות, מוציאות מיליוני שקלים על מבצעים משלהן, אך מדובר בהוצאה פחותה משל תנובה.

לדברי שליו שטראוס וטרה מראות עלייה במכירות, אך "הבעיה היותר אקוטית היא ששטראוס וטרה לא מצליחות לחפות על הירידה של תנובה ואינן מצליחות לספק את הביקושים". לכן, לדבריו, כלל קטגוריית החלב נמצאת בירידה של אחוזים בודדים. "יש אנשים שלא קונים תנובה ולא קונים את המוצרים של המתחרים - או כי הם לא רוצים או כי הם לא מוצאים בגלל החוסרים בנקודות המכירה", אומר שליו.

"תנובה, שבדרך כלל נמצאת עם נתח של 57% לערך ממקרר החלב נמצאת כרגע עם מכירות שמהוות רק 50%. זה משהו שלא ראיתי אף פעם", אמר בכיר ברשת שיווק.

עם זאת, לדברי גורם בכיר ברשת שיווק אחרת, תנובה דווקא מראה גידול במכירות של 7% לעומת טרום החרם, בעוד ששטראוס מראה גידול של 10.6% וטרה של 2.4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully