וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה גינתה הבנייה במזרח ירושלים: "פרובוקציה"

טל שלו, כתבתנו המדינית

17.10.2011 / 0:02

שרת החוץ של האיחוד האירופי גינתה את ההחלטה לבנות 2,610 יחידות דיור בשכונת גבעת המטוס בירושלים, אשר לדבריה "חותרת תחת מאמצי השלום". "שלום עכשיו": "זה חומר נפץ מדיני"

האיחוד האירופי שב וגינה אמש (ראשון) את אישור הבנייה בהתנחלויות במזרח ירושלים, על רקע מאמצי הקוורטט לחדש את המשא ומתן עם הפלסטינים. שרת החוץ של האיחוד, קתרין אשטון, התייחסה להחלטה לבנות 2,610 יחידות דיור חדשות בשכונה החדשה גבעת המטוס שבמזרח ירושלים ואמרה כי ההחלטה "אינה מקובלת" ו"סותרת את ההתחייבות במפת הדרכים". אשטון גינתה את התכניות ואמרה כי הן "חותרות תחת מאמצי השלום על ידי התחמקות ישראלית מאחריות ליצור סביבה של אמון לקידום המשא ומתן". שר החוץ של בריטניה, וויליאם הייג, גינה גם הוא את ה"צעד הפרובוקטיבי", לדבריו.

הבנייה בהתנחלויות - כותרות אחרונות:
מזכ”ל האו”ם: ”הבנייה במזרח ירושלים לא מקובלת”
מרקל לנתניהו: ”הבנייה בגילה מעלה ספקות לגבי רצון ישראל במו"מ”
משרד הביטחון מקדם בניית 42 יחידות דיור בענתות

בשבוע שעבר פורסמה בעיתונות מודעה על הפקדת תכנית להקמת 2,610 יחידות הדיור. התכנית העקרונית לבנייה בשכונה הופקדה כבר לפני שלוש שנים והייתה שנויה במחלוקת. בתנועת "שלום עכשיו" טוענים כי התכנית החדשה דרמטית יותר מאשר התכנית לבניית 1,100 יחידות הדיור שאושרו בגילה לפני כשבועיים, "מכיוון שמדובר בשכונה חדשה לחלוטין במזרח ירושלים ולא בהרחבה של שכונה קיימת".

עוד הדגישו ב"שלום עכשיו" כי השכונה החדשה משלימה את החיץ בין בית לחם ובין מזרח ירושלים וחוסמת כל אפשרות להסדר בירושלים. גבעת המטוס הוקמה כאתר קרוואנים לקליטת עולים חדשים בשנות ה-90, אך כרגע, לטענת "שלום עכשיו", נותרו בשטח כ-25 קרוואנים בלבד. "מדובר בתכנית שהיא קטסטרופה מדינית באחד הרגעים הכי רגישים ביחסים בינינו לבין הפלסטינים", אמר מזכ"ל התנועה, יריב אופנהיימר בשיחה עם וואלה! חדשות. "זה חומר נפץ מדיני", הזהיר אופנהיימר והעריך כי התכנית צפויה להעסיק את הקהילה הבינלאומית גם בעתיד, "זה כמו פיל בחנות חרסינה".

שלשום גינה גם מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, את המשך הבנייה בהתנחלויות, ואת האישור שניתן לבניית היחידות החדשות בשכונת גבעת המטוס. "מדובר בצעד בלתי מקובל, בייחוד בהתחשב במאמצים לחידוש המשא-ומתן", אמר באן, והוסיף כי "תכניות הבנייה סותרות את בקשת הקוורטט משני הצדדים להימנע ממעשים מתגרים". הוא הזכיר כי ההתנחלויות ביהודה ושומרון ובמזרח ירושלים מנוגדות לחוק הבינלאומי, וקרא להפסיק את בנייתן.

מלשכת ראש הממשלה לא נמסרה תגובה לידיעה.

(עדכון ראשון: 21:31, 16.10.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully