וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת אחדות ביוון: "על כולם לתרום לחילוץ"

10.11.2011 / 15:50

יום אחרי התפטרותו של ג'ורג' פפנדראו מראשות ממשלת יוון מונה נגיד הבנק המרכזי של אירופה לשעבר, לוקס פפדמוס לעמוד בראש ממשלת אחדות במדינה. "אני לא פוליטיקאי, יש לשמור על אחדות"

ממשלה חדשה ביוון: לוקס פפדמוס, שהיה בעבר סגן נגיד הבנק המרכזי של אירופה, יחליף את ראש הממשלה המתפטר ג'ורג' פפנדראו שהגיש אתמול רשמית את התפטרותו, ויעמוד בראש ממשלת האחדות הלאומית החדשה, עליה הוכרז היום (חמישי), בתום כמה ימי דיונים בין המפלגות הגדולות במדינה.

לאחר ההודעה על מינויו, הסביר פפדמוס כי הוא "אינו פוליטיקאי", וקרא לכל היוונים להתאחד ולתרום לחילוץ המדינה המצויה ב"צומת קריטית" מהמשבר הכלכלי בו היא נתונה. "הכלכלה היוונית ניצבת בפני בעיות עצומות, למרות המאמצים הנמשכים", אמר. "הבחירות שייעשו כעת יהיו מכריעות עבור העם היווני. הדרך לא תהיה קלה, אבל אני בטוח שהבעיות ייפתרו מהר ובמחיר מועט יותר, אם נשמור על אחדות, הבנה הדדית וזהירות".

פפדמוס נחשב בעיני רבים לאיש מקצוע, יותר מפוליטיקאי. הוא כיהן כסגן נגיד הבנק המרכזי של אירופה בין 2002 ל-2010 וכנגיד הבנק המרכזי של יוון בין השנים 1994 ל-2002, לאחר מכן שימש פפדמוס גם כיועץ כלכלי לפפנדראו.

"למרות חילוקי הדעות בינינו, בחרנו ממשלה שתתעלה מעל לפילוג הפוליטי ולדעות הקדומות, תיישם את ההחלטות מה-26-27 באוקטובר ותפתח עידן חדש לארצנו. יותר מתמיד, עלינו להאמין בעצמנו", אמר פפנדראו אמש לאחר התפטרותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully