וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחר: הסבב השלישי במגעים עם הפלסטינים

השיחות יתקיימו על רקע דברי אבו מאזן השבוע, ששלל כל אפשרות לפריצת דרך במשא ומתן, ולאחר שיחת הטלפון בין נתניהו לאובמה בה הביע אובמה מחדש את מחויבותו לשלום באזור

המגעים בין ישראל לפלסטינים ממשיכים: סבב השיחות המקדימות השלישי יתקיים מחר, כך מסרו היום (שישי) מקורות משני הצדדים לסוכנות הידיעות רויטרס. בשיחות שקיים עם חברי מפלגתו ביום חמישי שלל יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, אפשרות לפריצת דרך בשיחות, ואמר כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לא הציג שום הצעות חדשות. "המילים שממענו מפיו של נתניהו ב-2010 הן אותן המילים אותן הוא אומר עכשיו, אין שום דבר חדש", אמר אבו מאזן והוסיף כי הודיע למזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, על הקיפאון.

בעניין השיחות עם הפלסטינים שוחחו אמש גם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, וראש הממשלה, בנימין נתניהו. השניים דנו טלפונית בסבב האחרון של השיחות בין ישראל והפלסטינים וכן בתגובה של הקהילה הבינלאומית למצב באירן. "הם דנו בפגישות האחרונות בין ישראל והפלסטינים בעמאן והנשיא הביע מחדש את מחויבותו למטרה – שלום מקיף וארוך טווח באזור", נמסר בהודעת הבית הלבן. "השיחה בין הנשיא לראש הממשלה הייתה ארוכה וטובה", אמרו אמש בלשכת ראש הממשלה, והוסיפו כי המנהיגים "הסכימו שצריך להמשיך לשתף פעולה בכל הנושאים הבוערים על הפרק".

אבו מאזן: "ננקוט בצעדים קשים"

בתחילת החודש התקיימה בעמאן הפגישה הקודמת בין הצדדים במעמד שליח ראש הממשלה, עו"ד יצחק מולכו, וראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, ד"ר סאיב עריקאת. בפגישה נוכח גם שליח הקוורטט למזרח התיכון טוני בלייר. לפני השיחות הללו איים אבו מאזן כי אם לאחר המועד האחרון שהציב הקוורטט לא תיענה ישראל לדרישות הפלסטיניות, "ננקוט בצעדים אחרים שלא נפרט עליהם כעת משום שטרם השלמנו את הדיונים עליהם. הם עלולים להיות צעדים קשים".

לפי דרישת הקוורטט, שני הצדדים אמורים להגיש הצעות בנושאי הגבולות והביטחון עד 26 בינואר. בין היתר דווח כי הפלסטינים מוכנים לוותר על הקפאת הבנייה כתנאי לחידוש השיחות, ודרשו, תחת זאת, לשחרר למעלה ממאה אסירים. ישראל סירבה להצעה, והמשיכה לטעון כי היא מוכנה לשוב לשיחות ישירות רק ללא תנאים מוקדמים.

עוד בנושא

יעלון: אין לבנות על הפגישות עם הפלסטינים בירדן
חודשו המגעים: החלה פגישת עריקאת ומולכו בירדן
ירדן מתווכת: ישראל והפלסטינים שבים למשא ומתן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully