וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדאו ג'ונס קפץ לרמתו הגבוהה מאז 2008

נמרוד הלפרן

3.2.2012 / 23:31

שיעור האבטלה בארצות הברית נפל במפתיע לרמתו הנמוכה ביותר זה שלוש שנים, והקפיץ את המדדים. S&P עלה שבוע חמישי ברציפות - הרצף הארוך זה שנה. הדאו ג'ונס עלה ב-1.2%

בורסות וול סטריט נסגרו הערב (שישי) במגמה חיובית, ומדד דאו ג'ונס עלה לרמתו הגבוהה ביותר מאז שנת 2008, לאחר ששיעור האבטלה בארצות הברית ירד במפתיע לרמתו הנמוכה ביותר זה שלוש שנים. דאו ג'ונס עלה ב-1.2% לרמתו הגבוהה ביותר מאז חודש מאי 2008. מדד S&P 500, אשר עלה מתחילת השנה ב-7% והשלים בכך זינוק של כ-25% מהשפל של אוקטובר, טיפס ב-1.5%. מדד S&P 500 נמצא בדרכו לעלייה שבועית של 2.2% - עלייה שבועית חמישית ברציפות - רצף העליות השבוע הממושך ביותר זה שנה. לגרף ניתוח טכני מדד נאסד"ק הוסיף 1.6%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות חדות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים קפצה ב-0.12% לרמה של 1.95% - הזינוק החד ביותר מאז חודש אוקטובר.

שיעור האבטלה בארצות הברית נפל במפתיע לרמתו הנמוכה ביותר זה שלוש שנים, מגזר השירותים צמח בקצב החד ביותר זה כמעט שנה, והזמנות מבתי חרושת בארה"ב גדלו בדצמבר זה החודש השני ברציפות, לפי נתונים שפורסמו היום בארה"ב. 243 אלף משרות נוספו לשוק התעסוקה בארה"ב בחודש ינואר, המספר הגדול ביותר מאז חודש אפריל, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לתוספת קטנה בהרבה של 140 אלף משרות. משרד העבודה גם תיקן כלפי מעלה את נתוני נובמבר ודצמבר באופן שמצביע על תוספת של 60 אלף משרות יותר מכפי שדווח קודם בחודשיים הללו.

נתוני מקרו חיוביים

שיעור האבטלה בארצות הברית צנח בינואר לרמה של 8.3% - הרמה הנמוכה ביותר מאז חודש פברואר 2009 - לעומת 8.5% בחודש הקודם, מסר משרד העבודה. תחזית הכלכלנים היתה כי שיעור האבטלה יישאר ללא שינוי ברמה של 8.5%. שיטת חישוב מקיפה יותר של שיעור האבטלה שמפרסם משרד העבודה (U-6), הכוללת גם אנשים שהתייאשו מחיפוש עבודה וכן עובדים במשרה חלקית שהיו מעדיפים לעבוד במשרה מלאה, הראתה כי שיעור האבטלה בארצות הברית ירד בינואר ל-15.1% לעומת 15.2% בחודש הקודם.

מדד פעילות מגזר השירותים בארצות הברית עלה בינואר לרמה של 56.8 נקודות - רמתו הגבוהה ביותר מאז פברואר 2011 - לעומת רמה של 53 נקודות בדצמבר, מסרה היום חברת המחקר ISM. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה מתונה של המדד לרמה של 53.2 נקודות. מדד מעל לרמה של 50 נקודות משקף צמיחה בפעילות מגזר השירותים, ואילו מדד מתחת לרמה זו מצביע על התכווצות הפעילות.

הזמנות מבתי חרושת בארצות הברית גדלו בדצמבר ב-1.1% לאחר זינוק של 2.2% בדצמבר, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה חדה יותר של 1.5% בדצמבר לאחר גידול של 1.8% שעליו דווח במקור בדצמבר. בה בעת, נמשכת עונת הדו"חות הרבעוניים בוול סטריט, ומתוך 258 החברות הנכללות במדד S&P 500 אשר פירסמו את תוצאותיהן הכספיות מאז התשיעי בינואר, 66% דיווחו על רווח למניה שעלה על תחזיות האנליסטים.

משבר החוב באירופה

שרי האוצר של מדינות גוש היורו שעדיין נהנות מדירוג אשראי מושלם AAA - גרמניה, לוקסמבורג, הולנד ופינלנד - ייפגשו היום בברלין להיוועצות בנוגע לאופן פעולתן לגבי משבר החובות שממשיך להעיב על השווקים. ראש ממשלת לוקסמבורג, ז'אן-קלוד יונקר, אמר ביום חמישי כי המגעים עם נושיה של יוון מאוד קשים, וכי הצעדים שננקטו להתמודדות עם המשבר בפסגה שהתקיימה בסוף ינואר, אינם מספקים.

דויטשה בנק נמנע מנטילת הלוואות מוזלות שהעניק הבנק המרכזי של אירופה (ECB) בדצמבר, מחשש כי צעד זה עשוי לפגוע בתדמיתו, לדברי מנכ"ל הבנק, יוזף אקרמן. "העובדה שמעולם לא קיבלנו כסף מהממשל הפכה אותנו לאטרקטיביים מבחינה תדמיתית עבור לקוחות רבים בעולם, ומאוד לא היינו רוצים לוותר על זה", אמר אקרמן.

כתב אישום נגד בנק שוויצרי

משרד המשפטים האמריקאי הגיש כתב אישום נגד וגלין, הבנק הפרטי הותיק ביותר בשוויץ, בטענה כי איפשר לאמריקאים עשירים להתחמק ממסים על סכום של 1.2 מיליארד דולר לפחות שהוסתרו בחשבונות מחוץ לגבולות ארה"ב. זוהי הפעם הראשונה בה מוגש כתב אישום נגד בנק מחוץ לגבולות ארה"ב בגין סיוע להעלמת מס של אזרחים אמריקאיים.

לפי כתב האישום, ממשלת ארצות הברית הקפיאה נכסים בסך למעלה מ-16 מיליון דולר בבנק UBS השוויצי בקונטיקט, המשמש כשלוחה של וגלין בארה"ב. לוגלין אין סניפים מחוץ לשווייץ, ולכן הוא נוהג להשתמש בבנקים אחרים כשלוחה על מנת לנהל כספים עבור לקוחות שמקום מושבם בארה"ב. UBS לא הושג לקבלת תגובה.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully