וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: תושבי הדרום סחטו באיומים 20 מיליון שקלים

רמי שני

19.2.2012 / 14:50

בני זוג מעומר ושני שותפיהם מבאר שבע ניהלו רשת הימורים בלתי חוקיים במשך 4 שנים. הם מואשמים בין השאר בהלבנת הון ובכך שאיימו על מהמרים שנקלעו לחובות שיפגעו במשפחותיהם

פרשה של ניהול מרכזי הימורים בלתי חוקיים, הלבנת הון וסחיטה באיומים, בהיקף הנאמד ב-20 מיליון שקלים, הגיעה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע. כתב אישום שהוגש נגד ארבעה אנשים, חושף שורה של מעשים פליליים שהם ביצעו במשך ארבע שנים משנת 2007 ואילך. כתב האישום, שהוגש לאחר חקירתם של שוטרי ימ"ר נגב, מתאר כיצד זזה צדיק ואשתו שרית, שניהם מהישוב עומר, עמוס הללי ומאור אבו מבאר שבע ביצעו ב-14 מקרים עבירות שונות, ביחד ולחוד, של גניבה, היזק בזדון, תקיפה, קבלת דבר במרמה, קשירת קשר לביצוע פשע ועוד.

מרבית כתב האישום, עוסק בפעילות הקשורה בסחיטת כסף בדרכים שונות מאנשים שהימרו במרכזי ההימורים שניהלו זזה צדיק, הללי ואבו. מפקד ימ"ר נגב סגן ניצב דודו בואני סיפר על האיומים שהשמיעו מנהלי הרשת כלפי החייבים להם, כך למשל, התקשר זזה צדיק לאחד החייבים ואיים כי יפגע בילדיו ובאמו, אם הוא לא ישלם את החוב. ככל הידוע באחד המקרים, הוא שלח משאית הובלות לחברת קייטרינג, אשר בעליה היה חייב כסף, ואנשיו העמיסו את ציוד החברה והחרימו אותו. במקרה אחר, כאשר החייב לא שילם, ביקש צדיק מאבו שיתקשר על החייב ויבהיר לו כי זזה צדיק "יסביר לו" איך משלמים.

בכסף שצבר צדיק, שהולבן דרך בית העסק שברשותו - עסק לחלפנות כספים, הוא רכש קרקעות ובתים וכן כלי רכב וחפצי אמנות. על פי חלק מסעיפי האישום הוא פעל להשגת אישור להפעיל את עסק החלפת הכסף במרמה, שכן כבעל עבר פלילי נאסר עליו להפעיל עסק שכזה. לצורך כך, הוא רשם את אשתו כמנהלת עסק חלפנות הכספים אשר נתן במספר מקרים אשראי בריבית למהמרים וכן שירותי מטבע אחרים.

במשטרה אומרים כי צדיק החל בפעילותו זו לאחר שהשתחרר מעונש מאסר בשנת 2006, שנגזר עליו לאחר הרשעתו במעשי שוד, אלימות וסחיטת דמי חסות. החקירה כלפי הארגון שהוא עמד בראשו נוהלה במשך זמן רב וכללה מעקבים, האזנות סתר ועוד. בסך הכל נעצרו שבעה אנשים ובכוונת המשטרה להעמיד לדין גם את שאר המעורבים בפרשה.

עוד מקרי סחיטה באיומים:

סחטו באיומים, גנבו רכב ונידונו ל-15 חודשי מאסר
חשד: נערים סחטו ושדדו חבריהם "מתוך שעמום"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully