וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח התעסוקה דחף לשבוע רביעי של עליות

נמרוד הלפרן

9.3.2012 / 23:52

בוול סטריט ציינו שלוש שנים לשפל של המשבר: מדד S&P 500 קפץ מאז ב-103%; יום שלישי של ירידות בשוק האג"ח

בורסות המניות בוול סטריט נסגרו במגמה חיובית, ומדד S&P 500 השלים עלייה שבועית רביעית ברציפות, לאחר שמספר גבוה מהצפוי של משרות נוספו לשוק העבודה בארה"ב בפברואר, ובעקבות השלמת הסכם המרת האג"ח של יוון - הסדר החוב הממשלתי הגדול בהיסטוריה.

מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.1%; מדד S&P 500 עלה ב-0.4% והשלים בכך זינוק של 2% בתוך שלושה ימים. בסיכום שבועי עלה המדד ב-0.1% - עלייה שבועית רביעית ברציפות. מדד נאסד"ק הוסיף 0.6%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות זה היום השלישי ברציפות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.02% לרמה של 2.04%.

היום הוא יום השנה השלישי לתחילת התאוששות שוק המניות בארה"ב בעקבות המשבר הפיננסי העולמי. מדד S&P 500 נסק ב-103% מאז התשיעי במארס 2009, כאשר נפל לשפל של 12 שנים. מדד המניות הכלל עולמי של MSCI זינק באותה התקופה ב-91%.

227 אלף משרות נוספו לשוק העבודה בארה"ב בחודש פברואר, לאחר תוספת של 284 אלף משרות בינואר, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לגידול מתון יותר של 210 אלף משרות בחודש שעבר, לאחר תוספת של 243 אלף משרות שעליה דווח במקור בחודש ינואר. נתוני חודש דצמבר תוקנו אף הם כלפי מעלה, וסך המשרות שנוספו בנתונים המעודכנים של דצמבר וינואר מגיע ל-61 אלף משרות. בשישה החודשים האחרונים נוספו לשוק העבודה האמריקאי כ-1.2 מיליון משרות - המספר הגבוה ביותר של משרות שנוספו לשוק התעסוקה במהלך תקופה של שישה חודשים מאז שנת 2006. שיעור האבטלה נותר כצפוי בפברואר ברמה של 8.3%.

עוד בחזית המקרו כלכלית: הגירעון במאזן הסחר של ארה"ב התרחב בינואר לרמתו הגבוהה ביותר מאז חודש אוקטובר 2008, לאחר שהיבוא גדל לשיא, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. הגירעון במאזן הסחר התרחב בינואר ב-4.3% ל-52.6 מיליארד דולר, לעומת גירעון של 50.4 מיליארד דולר בדצמבר. תחזית הכלכלנים היתה לגירעון של 49 מיליארד דולר בינואר, לעומת גירעון של 48.8 מיליארד דולר שעליו דווח במקור בדצמבר. היבוא לארה"ב גדל בינואר ב-2.1% לשיא של 233.4 מיליארד דולר. היצוא גדל ב-1.4% ל-180.8 מיליארד דולר.

המלאי הסיטונאי בארה"ב גדל בינואר ב-0.4% לאחר גידול של 1.1% בדצמבר, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה חדה יותר של 0.6% לאחר עלייה של 1% שעליה דווח במקור בדצמבר. המכירות הסיטונאיות ירדו בינואר ב-0.1% - ירידה ראשונה מאז חודש מאי - לאחר גידול של 1.4% בחודש הקודם.

הסדר החוב הממשלתי הגדול בהיסטוריה

החלטת ממשלת יוון לאלץ בעלי אג"ח לספוג תספורת במסגרת הסדר החוב עם הנושים, עתיד לגרור את כניסתם לתוקף של חוזי ביטוח נגד חדלות פירעון של ממשלת יוון אשר יזכו את המחזיקים בהם בפיצוי של שלושה מיליארד דולר, הודיע היום איגוד חוזי ההחלף והנגזרים הבינלאומי (ISDA), הגוף האחראי על קביעת מתי חוזי הביטוח נגד חדלות פירעון (CDS) מופעלים.

ISDA קבע כי החלטת ממשלת יוון להפעיל הסעיפים המחייבים נושים פרטיים להסכים ל"תספורת" היא בבחינת "אירוע אשראי", וכי 4,323 חוזי CDS מעניקים כעת פיצוי למחזיקים בהם. לפני הודעת ISDA עלתה העלות השנתית של ביטוח כנגד חדלות פירעון של אג"ח ממשלתיות של יוון לחמש שנים בהיקף של 10 מיליון דולר, לשיא של 7.68 מיליון דולר.

מוקדם יותר היום, בתום שיחת הוועידה שקיימו היום שרי האוצר של האיחוד האירופי, הודיע ראש ממשלת לוקסמבורג, ז'אן קלוד יונקר העומד גם בראש קבוצת שרי האוצר, כי להערכת שרי האוצר של האיחוד - יוון מילאה את כל התנאים הנדרשים לקבלת חבילת החילוץ השנייה. כל שרי האוצר של האיחוד האירופי אישרו בשיחת הוועידה כי יוון מילאה את התנאים, לאחר ש-85.8% מבעלי החוב הפרטיים שלה הסכימו להסדר חובות. יוון הודיעה כי תוכל להפעיל סעיף שיאפשר לה לכפות על רוב בעלי החוב שלא הצטרפו להסדר את תנאיו ובכל יגיע שיעורם לכ-95%.

במסגרת הסדר החובות יתקיים הליך המרת האג"ח, במסגרתו יספגו בעלי החוב תספורת של 53.5% על אחזקותיהם. במסגרת הסדר החובות, מתכוונת יוון להפחית 100 מיליארד יורו מהחוב הממשלתי שלה.

מנהל המוסד הבינלאומי לפיננסים (IIF) צ'רלס דלארה, המייצג את בעלי החוב, אמר היום כי "ההבנות מדגישות שגם את משבר החובות הממשלתי החמור ביותר ניתן לפתור תוך שיתוף פעולה ומשא ומתן עם אמונה". דלארה, העומד בראש הגוף המייצג את הנושים הפרטיים, הוסיף כי הוא "משוכנע שההסדר החדש יספק ליוון מספיק מרווח נשימה כדי שתבצע את הרפורמות המבניות הדרושות שיעודדו את התעסוקה והצמיחה ויסללו את הדרך לשוק רווחי במדינה".

יונקר בירך גם על הודעת קרן המטבע הבינלאומית (IMF) על "תרומתה המשמעותית" לחבילת החילוץ. שרי האוצר של גוש היורו יקיימו ביום שני פגישה נוספת בה ידונו בצעדים נוספים למלחמה במשבר החוב המתגלגל ביבשת.

טקסס אינסטרומנט הורידה אמש לאחר סגירת המסחר את יעדי הרווח והמכירות לרבעון הראשון של השנה עקב ביקוש נמוך מהצפוי לשבבי אלחוט.

קרניבל, חברת שיט התענוגות הגדולה בעולם, עברה להפסד רבעוני עקב הוצאות הקשורות לעלייתה על שרטון של הספינה קוסטה קונקורדיה - תאונה שגבתה את חייהם של 25 בני אדם.

החברה, שבראשה עומד המנכ"ל והיו"ר מיקי אריסון, רשמה הפסד של 139 מיליון דולר, או 18 סנט למניה, ברבעון הכספים שהסתיימה בסוף פברואר, לעומת רווח של 152 מיליון דולר, או 19 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. בניכוי סעיפים חד פעמיים רשמה החברה רווח רבעוני של שני סנט למניה - מעל לתחזית האנליסטים להפסד של שישה סנט למניה. הכנסות קרניבל בתקופה המדווחת הסתכמו ב-3.58 מיליארד דולר, גידול של 4.8% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת, ומעל לתחזית האנליסטים להכנסות של 3.56 מיליארד דולר.

במבט קדימה, סיפקה קרניבל תחזית רווח שנתי מאכזבת של 1.4-1.7 דולר למניה - פחות מתחזית האנליסטים לרווח שנתי של 1.85 דולר למניה.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully