וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהבוקר: מחירו של ליטר בנזין - שמונה שקלים

טל שלו וענת שלו

1.4.2012 / 0:02

לראשונה אי פעם התייצב מחיר הדלק על רף שמונת השקלים, וגם זאת בהתערבות הממשלה, שמיתנה את התייקרות המקורית. מפגינים קראו בתל אביב: "אי אפשר לחיות ככה"

החל מהלילה (ראשון), עלה מחירו של ליטר בנזין בשירות מלא והגיע לראשונה אי פעם לשיא של שמונה שקלים. זאת לאחר שההתייקרות נבלמה מעט, בהתערבותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. ראש הממשלה הורה אמש להעלות את מחיר הדלק בחמש אגורות בלבד, במקום בעשרים אגורות כפי שתוכנן תחילה. מחירו של ליטר בנזין בתדלוק עצמי עולה לפיכך מהלילה 7.79 שקלים "בלבד". עם זאת, החשמל בכל זאת התייקר, בכ-9%.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "הוחלט להמשיך להפחית את מחירי הדלק בעשר אגורות לליטר בנזין גם החודש". בלשכת ראש הממשלה הדגישו שזו הפעם השלישית מאז תחילת 2012, שהמס על הדלק מופחת, וכי "מתחילת השנה בלמה הממשלה עלייה של 65 אגורות לליטר".

הפגנה בתל אביב נגד התייקרות הדלק, החשמל והמים. נמרוד סונדרס
המפגינים אמש/נמרוד סונדרס

עוד אמרו בלשכת נתניהו כי מימון הפחתת המס מתלווה "לתכנית התייעלות במשרדי הממשלה, שהוכנה בשבועות האחרונות במשרד האוצר, שנועדה לשמור על המסגרת התקציבית". מלשכתו של שר האוצר יובל שטייניץ נמסר כי "הפתרון, באמצעות המנגנון הממשלתי, הוא הפתרון הנכון".

ההחלטה על בלימת ההתייקרות התקבלה בעת שבתל אביב הפגינו מאות במחאה על התייקרות החשמל, הדלק והמים. שלטי מפלגת מרצ השתלבו בהפגנה עם שלטי דם חדש לליכוד, צעירים ומבוגרים, פעילים יותר ופחות. אחד המפגינים, יניב וקנין, בן 47 מתל אביב, אמר כי "אי אפשר לחיות כך עוד. אי אפשר לחיות במדינה הזאת אם אתה לא טייקון. זאת מדינה לטייקונים, והממשלה משרתת אותם". בהתייחס לדברי שטייניץ, לפיהם אזרחי ישראל יעדיפו לשלם יותר על הדלק מאשר לקבל אירן גרעינית, אמר וקנין כי "שטייניץ, ברק וביבי יכולים לדבר כמה שהם רוצים על אירן גרעינית, אנחנו לא קונים את זה. שיזהרו כי במצרים האביב הערבי התחיל בגלל יוקר המחיה וככה יפרוץ גם האביב הישראלי".

גד הרן, יו"ר הקואליציה החברתית, אמר כי "הממשלה קיבלה את ההזדמנות לטפל בשבר הקשה שגרמה מדיניות דורסנית ונהנתנית ותחת זאת העדיפה להדביק פלסטרים. הפערים נותרו בעינם ויוקר המחייה רק גדל. דרוש סדר עדיפויות חברתי חדש".

אורן פסטרנק, פעיל חברתי, קרא במגפון: "64 שנים מתעמרים בנו, ובאנו הנה יחד ונצעד יחד ונקרא ליושבי בית הקפה להצטרף". מכוניות צפרו לאות הזדהות כאשר מפגינים המשיכו להגיע לאזור וקראו לראש הממשלה בנימין נתניהו להתפטר: "ביבי, נכשלת, לך הביתה".

עוד בנושא
נכנע ללחץ: נתניהו הורה להפחית את התייקרות הדלק
מחאת הדלק: מפגינים התעמתו עם ח"כים מקדימה

לפניות לכתבות:
ענת שלו: anat.shalev2184@walla.com
טל שלו: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully