וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות בהסתדרות: 40% הצבעה, תלונות על אי סדרים

פנחס וולף

23.5.2012 / 8:41

בעוד ספירת הקולות נמשכת עד לפרסום התוצאות מחר, במטהו של איתן כבל מבקרים את כשרות התנהלות ההצבעה בקלפיות מסוימות. באחד המקרים, נטען, מונה מזכיר אחד לשתי קלפיות

הסתיימה ההצבעה בבחירות לראשות ההסתדרות ולראשות נעמ"ת, והיום (רביעי) בצהרים תימשך ספירת הקולות - כאשר מחר יתפרסמו התוצאות הרשמיות. ההצבעה התחלקה לקלפיות מגורים, בהן רק תושבי המקום היו רשאים לבחור, ולקלפיות עבודה בהן כל עובדי המקום יכלו לשלשל את פתקם. מתוך 503,233 בעלי זכות הצבעה, 200,060 מימשו את זכותם ב-2,042 קלפיות שהיו פזורות ברחבי הארץ. שני המועמדים הם היו"ר הנוכחי עופר עיני וח"כ איתן כבל – שניהם אנשי מפלגת העבודה. עיני נתמך בידי הליכוד, העבודה וש"ס ואילו בכבל תומכות מפלגות קדימה, מרצ וחד"ש.

מטה כבל הגיש במהלך יום ההצבעה אתמול תלונות רבות על אי סדרים בניהול קלפיות. כך, למשל, בקלפי ביישוב הבדואי כסייפה מונה מזכיר קלפי אחד לשתי קלפיות – של מגורים ושל עבודה – שהיו בחדר אחד. מתמונה שהגיעה לוואלה! חדשות ניתן להבחין שבעוד הקלפי של מקום העבודה נמצאת על השולחן וניתן להצביע בה, קלפי המגורים מונחת סגורה מתחת לשולחן, כך שתושבי המקום שביקשו להצביע לא יכלו לעשות כן. רק בשעה 16:00, כשנסגרה קלפי העבודה, מזכיר הקלפי החליט לפתוח את קלפי המגורים. במטה כבל טענו כי אנשים רבים לא הצליחו לממש את זכות הצבעתם בעקבות זאת. פניית וואלה! חדשות בנושא לוועדת הבחירות של ההסתדרות לא הניבה תשובה משכנעת למחדל.

קלפי בחירות להסתדרות ביישוב הבדואי כספייה. ספק 500
בעוד הקלפי של מקום העבודה נמצאת על השולחן וניתן להצביע בה, קלפי המגורים מונחת סגורה מתחת לשולחן. הקלפי בכסייפה/ספק 500

במטה התלוננו גם כי לפחות במקום אחד, יו"ר ועד העובדים עמדה סמוך מאוד לקלפי, אך ועדת הבחירות השיבה כי בדקה את הנושא וכי "העובדות אינן נכונות", על אף שצורפה תמונה הממחישה זאת.

קלפיות המגורים פעלו אתמול בין השעות 08:00 בבוקר ועד 22:00, כאשר ההצבעה בקלפיות מקומות העבודה והקלפיות הניידות התאפשרו בהתאם לשעות פעילות מקומות העבודה. התוצאות הראשוניות פורסמו הלילה בחצות, ומספירת 1.3% מהקולות (6,464) קולות, קיבל עיני 4,262 קולות, המהווים 64.8% מסך הקולות. ואילו ח"כ כבל זכה ל-2,298 קולות, המהווים 34.5% מסך הקולות.

לקריאה נוספת על הבחירות בהסתדרות
הבחירות בהסתדרות: "העובדים יאמרו את דברם"
בהסתדרות בוחרים: עיני "עם קבלות", או כבל ש"ינקה משחיתות"?

לפניות לכתב: pinhaswolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully