וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשת - מובילה גם במספר תלונות הצופים

17.7.2012 / 20:26

הרשות השנייה מפרסמת היום לראשונה את פילוח תלונות הציבור נגד הזכייניות לפי נושאים. כ-58% מהתלונות עסקו השנה בתכנים פוגעניים כמו התנהגות לא הולמת של מראיינים

1,400 תלונות הגיעו מאז תחילת השנה לנציב פניות הציבור של הרשות השנייה, דוד רגב, וכעת מפרסמת הרשות לראשונה את פילוח התלונות לפי נושא ולפי זכיינים. מהדו"ח עולה כי 41% מהתלונות נוגעות לתוכניות, 19% מתלוננים על פרסומות, ו-18% על מהדורות החדשות.

הזכיינית קשת היא המובילה בכמות התלונות, עם 190 תלונות מאז תחילת השנה. אחריה רשת עם 136 תלונות, וערוץ 10 עם מספר התלונות המועט ביותר מבין שלושת הזכיינים – 82 תלונות. חברת החדשות של ערוץ 2 ספגה 153 תלונות, ועל חדשות 10 הוגשו 59 תלונת.

בפילוח נושאי עולה כי מרבית המתלוננים, 58% מהפונים, התלוננו על תכנים פוגעניים כגון התנהגות לא הולמת של מראיינים, גזענות וסקסיזם, פגיעה בילדים, התבטאויות לא הולמות והדרת נשים. 9% התלוננו על אתיקה עיתונאית כגון טענות על נטיות פוליטיות לכאורה של שדרנים ומנחים בתוכניות אקטואליה, דיווחים לא מדויקים ולא מאוזנים והיעדר כיסוי חדשותי של תחומים או מגזרים בחברה הישראלית.
8% התלוננו על מסחריות יתר הבאה לידי ביטוי בתכנים שיווקיים ובריבוי פרסומות ו-19% התלוננו על שינויים לא צפויים בלוחות שידורים.

מהדו"ח עולה כי כל תלונה רביעית נמצאה מוצדקת, ובחלק מהמקרים דרש הנציב מהזכיינים להתנצל בפני הצופים, לתקן תכנים פוגעניים או בוטים ולהפעיל פיקוח עצמי מוגבר. בעשרות מקרים התנצלו הזכיינים ישירות בפני המתלוננים ובמקרים אחרים פתחה הרשות השנייה בהליכי הפרה. במקרים אחרים קוצרו או הוסרו פרסומות וקדימונים והוסרו מהם תכנים שפגעו בצופים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully