וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת מפצעיו עקיבא מפיעי, שהצית את עצמו ביהוד

1.8.2012 / 2:00

למעלה משבוע לאחר שהצית עצמו בתחנת אוטובוס ביהוד, מת מפצעיו נכה צה"ל בן 50 מהמושב ברקת. אתמול אירעו שני ניסיונות הצתה בכפר סבא ובירושלים שנמנעו בעזרת ערנות שוטרים

צילום: דניאל בוק, עריכה גדי וינסטוק

עקיבא מפיעי, נכה צה"ל שהצית עצמו לפני יותר משבוע ביהוד מת לפנות בוקר (רביעי) מפצעיו בבית החולים שיבא בתל השומר. מפיעי, בן 50 מהמושב ברקת, אושפז בבית החולים כשהוא סובל מכוויות דרגה ג' ב-80% מגופו, לאחר שניסה לשים קץ לחייו בתחנת אוטובוס ביהוד בשל מצוקה כלכלית.

יו"ר ארגון נכי צה"ל, חיים בר, אמר אז בשיחה עם וואלה! חדשות כי ב-1997 עבר מפיעי אירוע מוחי וניסה לתבוע נכות נוספת ממשרד הביטחון בטענה כי האירוע גרם להידרדרות במצבו, אך לאחר שתביעתו נדחתה, משהתברר כי אין קשר בין האירוע לשירותו הצבאי, הוא הגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי והוכר על ידו.

עקיבא מפיעי ממושב ברקת, שרף את עצמו ביהוד, יולי 2012. יותם רונן
מת מפצעיו. מפיעי/יותם רונן

אתמול אירעו שני מקרים נוספים של ניסיונות הצתה סמוך לסניפי הביטוח הלאומי בכפר סבא ובירושלים. תושב כפר סבא, בן 52, הגיע לסניף הביטוח הלאומי בעיר וביקש מקדמה על סמך התשלום שמגיע לו כל חודש. כפי הנראה, הפקיד סירב לבקשה והאדם השיב לו: "אני הולך להצית את עצמי". הוא יצא מהמקום, ניגש לתחנת דלק סמוכה, רכש דלק, הכניס אותו לבקבוק ושב לסניף. שוטר מתחנת טייבה שהיה במקום הבחין כי האדם שפך על עצמו דלק וביד השנייה החזיק מצית, זינק עליו וחטף מידו את המצית.

מספר שעות מאוחר יותר ביצע גבר מירושלים מעשה דומה כששפך על עצמו חומר דליק, אולם שוטר שהבחין בו השתלט עליו ומנע ממנו להצית את עצמו. כשבוע קודם לכן ניסו שני בני אדם להצית עצמם בנתיבות ובאופקים. גם במקרים אלו, הצליחו שוטרים שהיו במקום למנוע מהם לבצע את המעשה. באשדוד איים אדם להצית את עצמו בעירייה, אך נמלט מהמקום מבלי לבצע את המעשה.

לקריאה נוספת:
שני ניסיונות הצתה עצמית בירושלים ובכפר סבא
התופעה מתרחבת: שלושה נסיונות הצתה עצמית בדרום
נכה צה"ל כבן 50 הצית את עצמו ביהוד, מצבו קשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully