וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אח נכה צה"ל שהצית עצמו ומת: "אמשיך מאבקו"

1.8.2012 / 16:21

"המאבק שלו תם, אך אמשיך למען אחרים במצבו", הבטיח שלמה מפיעי, אחיו של עקיבא, שהצית עצמו ביהוד ומת לאחר יותר משבוע. "נפגשתי עם השר כחלון כדי לקדם נושא הרווחה", סיפר

צילום: דניאל בוק, עריכה גדי וינסטוק

שלמה מפיעי, אחיו של עקיבא שהצית עצמו לפני כשבוע ומת לפנות בוקר מפצעיו, אמר היום (רביעי) כי הוא בכך לא הסתיימה מלחמתו של אחיו ברשויות. "אני מתכוון להמשיך את המאבק של אחי". "המאבק שלו אמנם תם", המשיך, "אבל אני אמשיך בשביל אלה שעומדים לעשות דבר כזה, ואאבק מול כל אלה שמובילים את המדינה - ביטוח ולאומי ומשרד הביטחון - יחד עם ארגון נכי צה"ל". לדבריו, "היום הייתה אמורה להיות לי פגישה עם השר משה כחלון, בניסיון לחשוב כיצד לקדם את נושא הרווחה כדי שלא יגיעו עוד אנשים למצב שלי אחי".

עקיבא מפיעי, נכה צה"ל בן 50, הובא למנוחות במושב ברקת, בו חי. מפיעי אושפז במשך יותר משבוע בבית החולים שיבא בתל השומר, כשהוא סובל מכוויות דרגה ג' ב-80% מגופו, לאחר שהצית עצמו בתחנת אוטובוס ביהוד. יו"ר ארגון נכי צה"ל, חיים בר, אמר אז בשיחה עם וואלה! חדשות כי ב-1997 עבר מפיעי אירוע מוחי וניסה לתבוע נכות נוספת ממשרד הביטחון בטענה כי האירוע גרם להידרדרות במצבו, אך לאחר שתביעתו נדחתה, משהתברר כי אין קשר בין האירוע לשירותו הצבאי, הוא הגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי והוכר על ידו.

מת מפצעיו עקיבא מפעי, הנכה שהצית עצמו. דניאל בוק
עבר אירוע מוחי וניסה לתבוע נכות נוספת ממשרד הביטחון. מפיעי לאחר שהצית עצמו/דניאל בוק

אתמול אירעו שני מקרים נוספים של ניסיונות הצתה סמוך לסניפי הביטוח הלאומי בכפר סבא ובירושלים. תושב כפר סבא, בן 52, הגיע לסניף הביטוח הלאומי בעיר וביקש מקדמה על סמך התשלום שמגיע לו כל חודש. כפי הנראה, הפקיד סירב לבקשה והאדם השיב לו: "אני הולך להצית את עצמי". הוא יצא מהמקום, ניגש לתחנת דלק סמוכה, רכש דלק, הכניס אותו לבקבוק ושב לסניף. שוטר מתחנת טייבה שהיה במקום הבחין כי האדם שפך על עצמו דלק וביד השנייה החזיק מצית, זינק עליו וחטף מידו את המצית.

מספר שעות מאוחר יותר ביצע גבר מירושלים מעשה דומה כששפך על עצמו חומר דליק, אולם שוטר שהבחין בו השתלט עליו ומנע ממנו להצית את עצמו. כשבוע קודם לכן ניסו שני בני אדם להצית עצמם בנתיבות ובאופקים. גם במקרים אלו, הצליחו שוטרים שהיו במקום למנוע מהם לבצע את המעשה. באשדוד איים אדם להצית את עצמו בעירייה, אך נמלט מהמקום מבלי לבצע את המעשה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully