וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ולפיד החליטו: הנגיד הבא - ליאו ליידרמן

31.7.2013 / 18:20

ראש הממשלה ושר האוצר החליטו למנות לתפקיד את הכלכלן הראשי של בנק הפועלים - יומיים לאחר שפרופ' יעקב פרנקל הסיר את מועמדותו. המינוי כפוף לאישור ועדת טירקל והממשלה

צילום מסך

יומיים לאחר הסרת מועמדותו של פרופ' יעקב פרנקל לתפקיד נגיד בנק ישראל, החליטו היום (רביעי) ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר אוצר יאיר לפיד למנות את פרופ' ליאו ליידרמן, הכלכלן הראשי של בנק הפועלים לתפקיד. ליידרמן נבחר לתפקיד לאחר שפרופ' פרנקל הסיר את מועמדותו בעקבות חשדות על גניבה שביצע לכאורה. מינויו כפוף לאישור הוועדה המייעצת לעניין מינויים ותפקידים בכירים בראשות שופט בית המשפט העליון בדימוס יעקב טירקל ולאישור הממשלה. ''אני מודה לראש הממשלה ולשר האוצר על האמון שנתנו בי. אני מתרגש לחזור לבנק ישראל, ואפעל לסייע לכלכלת ישראל באתגרים שניצבים בפנינו'', אמר פרופ' ליידרמן לאחר ההודעה על מינויו.

בערב יום שני הודיע פרופ' יעקב פרנקל, נגיד בנק ישראל לשעבר, כי הסיר את מועמדותו לתפקיד נגיד בנק ישראל לאחר שהועלו חשדות נגדו בגין גניבה של תיק חליפות מחנות בדיוטי פרי בהונג קונג לפני כשבע שנים. "הגעתי למסקנה שאני מסיר את מועמדותי. באופן בלתי סביר ובקלות בלתי נסבלת מעלים אדם על המוקד רק על סמך השערות, לא על סמך עובדות", אמר לערוצי הטלוויזיה. "החלו הכפשות, החלו מסע של דה-לגיטימציה".

ראש הממשלה ושר האוצר הביעו צער על הודעתו של פרנקל ואמרו שהיא "תוצר ישיר של האווירה בה אנו מצויים לפיה אדם מושמץ מבלי שניתנת לו הזכות לעמוד על טענותיו". לדבריהם, "פרופ' פרנקל הוא אדם רב זכויות, שהיה נגיד בנק ישראל למופת, ויכול היה להביא תועלת גדולה למשק הישראלי מול המשבר הכלכלי העולמי. באווירה הקיימת היום, איננו רחוקים מהיום בו איש לא ירצה להתקרב לחיים הציבוריים".

עבד כעשור בבנק ישראל

פרופ' ליידרמן, יליד ארגנטינה, עלה לישראל בגיל 17. ליידרמן, אב לשתי בנות וסב לשלושה נכדים, הוא בוגר תואר ראשון בכלכלה מהאוניברסיטה העברית, ותואר שני ושלישי מאוניברסיטת שיקגו. הוא משמש כאיש הסגל של אוניברסיטת תל אביב משנת 1979 וב-20 השנים האחרונות הוא פרופ' מן המניין במוסד האקדמי.

ליידרמן עבד כעשר שנים בבנק ישראל - בשנים 1991-1995 שימש יועץ בכיר לנגיד ולמחלקה המוניטארית, ובשנים 1996-2000 היה חבר ההנהלה הבכירה ומנהל מחלקת המחקר. בנוסף, שימש מנהל המחקר של השווקים המתעוררים בדויטשה בנק בתחילת שנות ה-2000, וביקר כמה פעמים כעמית מחקר כלכלי בקרן המטבע הבינלאומית ובבנק העולמי.

כאמור, בעשר השנים האחרונות ליידרמן הוא היועץ המקרו-כלכלי הראשי של בנק הפועלים ובמסגרת זאת עיקר עיסוקו בהערכות ותחזיות מקרו-כלכליות בארץ ובעולם. במקביל, הוא מרצה בכנסים בינלאומיים. ליידרמן כתב וערך שבעה ספרים ופרסם כ-70 מאמרים בכתבי עת מקצועיים. עיקר מחקריו התמקד בבנקאות מרכזית, אינפלציה, תנועות הון ושערי חליפין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully