וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע "צוק איתן" ברצועת עזה: עדכונים שוטפים

כתבי וואלה! חדשות

20.7.2014 / 23:41

לייב בלוג - היום ה-13 למבצע "צוק איתן" | 13 חיילים נהרגו במהלך הלילה, הפסקת האש ההומניטרית קרסה וחודשה, דיווח על 50 הרוגים בשג'אעיה ומזכ"ל האו"ם יגיע לקהיר

צילום: אבי כהן, בני ואינר, יותם רונן, קובי אליהו, דו"צ, רויטרס, שי מכלוף; עריכה: מתן חדד; קריינות: לירון בארי

4:12: הצעת ההחלטה שצפויה להגיש ירדן למועצת הביטחון של האו"ם, בכינוס חירום שזומן לבקשת המשלחת הירדנית בשם מדינות הליגה הערבית, כוללת דרישה לנסיגה של כוחות צה"ל מרצועת עזה. כמו כן, הצעת החלטה שהגיעה לידי סוכנות הידיעות אי-פי כוללת הבעת "דאגה חמורה" מהמספר הרב של אזרחים שנהרגו ברצועת עזה, בהם ילדים, וקריאה להפסקת אש מידית.

3:39: אזעקת "צבע אדום" נשמעה באזור שדרות ובמועצה האזורית שער הנגב

3:29: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית שער הנגב.

2:39: אזעקת "צבע אדום" נשמעה באזור שדרות והמועצה האזורית שער הנגב.

2:27: אזעקת "צבע אדום" נשמעה באזור שדרות ובמועצה האזורית שער הנגב.

1:32: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית שער הנגב.

בנימין נתניהו ומשה יעלון במסיבת עיתונאים בקריה. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת העיתונאים בבסיס הקריה ביום ראשון/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

1:08: מערכת "כיפת ברזל" יירטה שתי רקטות בשמי המועצה האזורית בני שמעון. כמו כן, רקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב ורקטה נוספת התפוצצה בשטח פתוח באזור העיר חצרים. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

1:01: אזעקה נשמעה במועצה האזורית בני שמעון.

00:57: אזעקות נשמעו באזור העיר קריית גת ובמועצות האזוריות שפיר, יואב וחוף אשקלון.

00:38: מועצת הביטחון של האו"ם תערוך כינוס חירום הלילה, על מנת לדון בלחימה בין ישראל לחמאס. זאת, על פי גורמים דיפלומטיים באו"ם.

00:17: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר במועצה האזורית שער הנגב. טרם דווח על נפילות.

23:55: רקטה נוספת התפוצצה בשטח פתוח באזור שדרות. אין נפגעים.

23:53: עשרות פלסטינים ממזרח ירושלים יצאו בתהלוכה מהר הבית לכיוון שער שכם, תוך כדי יידוי אבנים ובקבוקי תבערה. כוחות משטרה ולוחמי מג"ב פיזרו את התהלוכה. השוטרים פיזרו הפגנה נוספת בעיסאוויה, שם עשרות רעולי פנים יידו אבנים ובקבוקי תבערה, הבעירו צמיגים וירו זיקוקים. האירועים הסתיימו ללא נפגעים.

23:48: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית שער הנגב ובשדרות. טרם דווח על נפילות.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חמישה מ-13 לוחמי גולני שנהרגו אתמול ברצועה עזה/מערכת וואלה!, צילום מסך

23:41: דובר צה"ל אישר לפרסם את שמותיהם של חמישה מקציני וחיילי צה"ל אשר נהרגו במהלך היממה האחרונה בפעילות מבצעית ברצועת עזה. קצין צה"ל רב-סרן צפריר בר-אור, מפקד בחטיבת גולני, בן 32 מחולון. קצין צה"ל סרן צבי קפלן, מפקד בחטיבת גולני, בן 28 מקדומים. סמל גלעד יעקבי, לוחם בחטיבת גולני, בן 21 מקרית אונו. סמל עוז מנדלוביץ', לוחם בחטיבת גולני, בן 21 מאבטליון וסמל שון כרמלי, לוחם בחטיבת גולני, בן 21 מרעננה. הודעה נמסרה למשפחותיהם. הלוויותיהם יערכו מחר.

23:12: רקטה התפוצצה בשטח פתוח באזור שדרות. אין נפגעים.

23:01: אזעקה נשמעה בשדרות וביישובי המועצה האזורית שער הנגב. טרם דווח על פיצוץ.

22:38: יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, קרא לכינוס חירום של מועצת הביטחון של האו"ם בעקבות מבצע "צוק איתן" וההרוגים הרבים בקרב הפלסטינים ברצועת עזה. הפלסטינים דיווחו כי במהלך היום מתו יותר ממאה בני אדם מתקיפות צה"ל, רובם בהפצצה הכבדה על שכונת שג'אעיה שבעיר עזה.

21:55: כלי תקשורת פלסטינים דיווחו כי שמונה בני אדם נהרגו כתוצאה מתקיפה ישראלית שכוונה לעבר דירה בשכונת רימאל שבעיר עזה. בכך עולה מניין ההרוגים היום ברצועת עזה למאה. לדברי הפלסטינים, מאז תחילת מבצע "צוק איתן" לפני 13 יום נהרגו 436 פלסטינים.

21:36: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ונשיא ארצות הברית, ברק אובמה, שוחחו בטלפון על המצב ברצועת עזה. בשיחתם, חזר הנשיא אובמה וגינה את התקפות חמאס נגד ישראל ואמר שוב כי לישראל זכות להגן על עצמה. אובמה הביע חשש מהכמות ההולכת וגוברת של נפגעים, וכן מכמות ההרוגים בקרב חיילי צה"ל ובקרב האזרחים הפלסטינים. הנשיא האמריקני אמר לראש הממשלה נתניהו כי שר החוץ ג'ון קרי יגיע בקרוב לקהיר כדי לנסות להשיג הפסקת אש מידית, על בסיס ההסכם מ-2012. אובמה הדגיש כי ארצות הברית תפעל בשיתוף פעולה הדוק עם ישראל ועם מדינות נוספות באזור, כדי ליישם את הפסקת האש ולהגן על אזרחים בעזה ובישראל.

20:51: אזעקה נשמעה באשדוד, ביבנה ובכמה יישובים סמוכים. טרם דווח על נפילות או על יירוטים של רקטות.

20:44: שר הביטחון, משה יעלון, נאם בקריה בתל אביב והתייחס למבצע "צוק איתן", לפצועים ולהרוגים. "הכאב הוא עצום, כל נופל הוא עולם ומלואו. חיים צעירים שנגדעו בטרם עת", אמר יעלון. "אנו נלחמים נגד ארגון טרור רצחני. חמאס משלם כבר מחיר כבד מאוד, וישלם מחיר כבד מאוד. אנחנו נמשיך ונכה בו באופן קשה ביותר". יעלון הוסיף כי "חמאס הוא האחראי על המתרחש בעזה. הוא הביא על עצמו ועל עמו את המתרחש כעת. לצערנו החמאס וארגונים אחרים מסתתרים מאחורי אוכלוסייה אזרחית כמגן אזרחי".

קרבות קשים בשג'עיה, עזה. יולי 2014. רויטרס
פלסטינים בורחים משג'אעיה, היום/רויטרס

20:30: "אין מלחמה צודקת יותר מזו שבניכם נפלו בה בגבורה. אנחנו נשלים את המשימה שבה הם החלו", אמר נתניהו. "אנחנו נחזיר את השקט והביטחון לדרום, למרכז, ולכל חלקי הארץ. "אנחנו מצויים במלחמה על הבית. כוחותינו נמצאים בשעה זו בשטח. הם פועלים במקצועיות, בנחישות ובעוצמה גדולה". נתניהו הוסיף כי "חמאס השקיע במנהרות שנחשפו שנים של עבודה והון עתק במטרה לבצע פיגועי טרור המוניים וגם חטיפות. מצאנו אזיקים וסמי הרדמה. הכול כדי לחדור ולפגוע פיגוע המוני וגם לחטוף". לדבריו, "איום המנהרות אינו חדש לנו. סיכלנו ניסיונות בעבר. הפעולה הנוכחית היא הרבה יותר רחבת היקף. זה מהלך עתיר סיכונים אבל הכרחי".

20:23: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נאם בקריה בתל אביב, והתייחס למבצע "צוק איתן" עד כה. "אזרחי ישראל, משפחות הנופלים, אנחנו כואבים את כאבכם. מרכינים ראש בפני בנינו שנפלו על מנת שנוכל להמשיך לחיות כאן בארצנו", אמר נתניהו. "אני מבקש להביע בשם ממשלת ישראל וכל עם ישראל את הכאב העמוק שאנחנו חשים. אנחנו שולחים את תנחומינו להורים, לילדים, לבנות הזוג, ולמשפחות של חיילי צה"ל שנפלו בקרב על הגנת מדינת ישראל".

19:51: השר אורי אריאל התייחס לחיילים שנהרגו במהלך פעילותם במבצע "צוק איתן" ברצועת עזה. "לב כולנו עם משפחות ההרוגים. אסור לנו להמר על ביטחוננו, ולמרות הכאב העצום אנחנו חייבים להשלים את המשימה ולהכות בחמאס עד חורמה", אמר. "העורף של מדינת ישראל חזק ואיתן. מחזק את חיילי צה"ל לסיים את העבודה אחת ולתמיד".

19:44: הלווייתו של רב-סרן (במיל') אמוץ גרינברג הסתיימה בבית העלמין הצבאי בהוד השרון. שר האוצר, יאיר לפיד, ספד לו: "אמוץ, יכולת להשתחרר מהמילואים, אבל לא העלת על דעתך לעשות זאת", אמר לפיד. "יצאת להגן על המדינה, היית הישראלי שאותו אנו צריכים. במותך ציווית לנו את החיים. הלכת להילחם על המולדת". גרינברג נהרג בתקרית חדירת המחבלים לקיבוץ עין השלושה.

19:41: אזעקת "צבע אדום" נשמעה בשדרות. טרם דווח על נפילות.

19:33: המרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע הודיע כי הוא עובד כעת במתכונת חירום. צוותים מתוגברים במקצועות הרלוונטיים: טראומה, כירורגיה, מרדימים, הדמיה וצוותי מקצועות הסיעוד בחדר המיון ובחדרי הניתוח עובדים במתכונת של 12/12. מתחילת המבצע טופלו בסורוקה למעלה מ-350 נפגעים. כעת מאושפזים 29, מתוכם 18 פצועים מרצועת עזה. ארבעה מתוכם במצב קשה והיתר במצב בינוני וקל.

19:28: במהלך היום פוצץ צה"ל באופן מבוקר שש מנהרות טרור, אשר נחשפו ברחבי רצועת עזה. מתחילת הפעולה הקרקעית, פגע צה"ל פגע בלמעלה מ-110 מחבלים ותקף 1,032 מטרות טרור, כ-341 מתוכם מאז הבוקר. בין המטרות שהותקפו: מערך התשתיות של ירי הרקטות, בתים המשמשים כתשתיות פיקוד ושליטה ומשגרים מוטמנים.

19:00: הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, התייחס להרחבת הפעילות הקרקעית של צה"ל בשטח רצועת עזה, במסגרת היום ה-13 למבצע "צוק איתן". "הקרבות בחלק מהאזורים מורכבים וקשים. בכל זאת, אנו נחושים לעמוד במשימות שלנו", אמר הרמטכ"ל, ששוחח עם כתבים בגבול רצועת עזה. "החיילים מתקדמים לאן שביקשנו מהם וימשיכו לפעול ככל שיידרש. הפעולה מתבצעת בצורה טובה וראויה. כל יום שעובר לחמאס נפגעים עוד אנשים ועוד תשתיות מבצעיות. אני משוכנע שנמשיך ונמקסם את ההישגים שלנו באופן שבו נחוש בהרתעה. נעשה כל מה שצריך להביא שקט וביטחון לעם ישראל".

18:43: הסתיימו הלוויותיהם של סגן-משנה בר רהב מרמת ישי, רב-טוראי אדר ברסנו מנהריה וסמל-ראשון איתן ברק מהרצליה, שנהרגו בזמן פעילותם במבצע "צוק איתן". רהב נטמן בבית העלמין הצבאי בקרית טבעון, ברסנו נטמן בחלקה הצבאית בנהריה וברק בחלקה הצבאית בבית העלמין בהרצליה.

18:41: אזעקת "צבע אדום" נשמעה בשדרות ובמועצה האזורית חוף אשקלון. טרם דווח על נפילות.

הרמטכ"ל ללוחמים: "חמאס מנסה למצות את המנהרות". צילום מסך
"הקרבות בחלק מהאזורים מורכבים וקשים".הרמטכ"ל בני גנץ/צילום מסך

18:33: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית שער הנגב. טרם דווח על נפילות.

18:21: 13 לוחמי צה"ל נהרגו הלילה והבוקר במהלך פעילות הקרקעית ברצועת עזה - כך הותר לפרסום. שבעה חיילים נהרגו מפגיעת טיל נגד טנקים בנגמ"ש שבו נסעו ועוד שישה באירועים אחרים. באירוע שהתרחש בשעה 1:05 בלילה ממזרח לשכונת תופאח שבעיר עזה, נהרגו שבעה לוחמים של חטיבת גולני מפגיעת טיל נגד טנקים בעת שנסעו בנגמ"ש. שניים נוספים נפצעו באירוע. זמן קצר לאחר מכן, ב-1:20, נתקלו לוחמים במחבלים וניהלו עמם חילופי אש. חייל אחד נהרג באירוע.

17:44: שר החוץ, אביגדור ליברמן, ושרת החוץ של רואנדה, לואיז מושיקיוואבו, סיירו אחר הצהריים במועצה האזורית חוף אשקלון. במהלך הסיור ליברמן ומושיקיוואבו ביקרו בחמ"ל המועצה, צפו בסוללת "כיפת ברזל" הפועלת בשטח, פגשו חיילים בקיבוץ זיקים וביקרו בבית שנפגע לפני כמה ימים בנתיב העשרה. ?לביקורה של השרה מושיקיוואבו יש חשיבות גדולה, מעבר לרגיל, בשל היותה של רואנדה נשיאת מועצת הביטחון" אמר ליברמן. "יש חשיבות גדולה לכך שהיא יכולה לראות במו עיניה את המתרחש כאן. אנו כמשרד החוץ עוסקים בייצור אשראי מדיני גדול ככל האפשר על מנת שצה"ל יוכל להשלים את המשימה".

17:32: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר במועצה האזורית אשכול. טרם דווח על נפילות.

17:21: חמש רקטות נפלו לפני זמן קצר בשטחים פתוחים באזור באר שבע. לא ידוע על נפגעים.

17:20: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר בבאר שבע, נתיבות והמועצות האזוריות חוף אשקלון ושדות נגב. טרם דווח על נפילות.

17:09: מערכת "כיפת ברזל" יירטה לפני זמן קצר רקטה ששוגרה לעבר אשקלון. רקטה נוספת נפלה בשטח פתוח. אין נפגעים.

17:05: מערכת "כיפת ברזל" יירטה לפני זמן קצר ארבע רקטות בשמי נתיבות. אין נפגעים.

16:59: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר בבאר שבע, נתיבות, עומר, אשקלון ויישובי עוטף עזה. טרם דווח על נפילות.

16:54: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר בעיר אשקלון ובמועצה האזורית חוף אשקלון. טרם דווח על נפילות.

16:41: הליגה הערבית פרסמה היום הצהרה ובה היא מגנה את הפעילות הצבאית של ישראל ברצועת עזה. "נביל אל-ערבי, ראש הליגה הערבית בקהיר, רואה בהפגזות מהאוויר ובתקיפה הקרקעית של ישראל בשג'אעיה 'פשע מלחמה' נגד אזרחים פלסטינים", כך נכתב בהצהרה. לדברי הפלסטינים, לפחות 62 בני אדם נהרגו בהפגזה על שג'אעיה.

16:28: שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, אמר היום כי הנשיא ברק אובמה ביקש ממנו להגיע בדחיפות למזרח התיכון כדי לסייע במאמצי התיווך להפסקת אש. קרי אמר את הדברים בראיון לרשת CNN שבמהלכו הוסיף כי ישראל "נמצאת תחת מצור של ארגון טרור" וגיבה את זכותה להגן על עצמה. קרי אף אמר היום כי יש צורך בהפסקת אש בעזה והוסיף כי "חמאס מסרב בעקשנות להפסקת אש".

16:06: צה"ל הודיע כי הוא מחדש את הפסקת האש ההומניטרית בשג'אעיה עד לשעה 16:30. זאת לאחר שהפסקת האש שהוכרזה מוקדם יותר קרסה לאחר כ-20 דקות, כשחוליה של חמאס החלה לשגר רקטות.

חייל צה"ל נכנסים לעזה, יולי  2014. GettyImages
טנקים של צה"ל ברצועת עזה/GettyImages

16:59: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר בבאר שבע, נתיבות, עומר, אשקלון ויישובי עוטף עזה. טרם דווח על נפילות.

16:54: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר בעיר אשקלון ובמועצה האזורית חוף אשקלון. טרם דווח על נפילות.

16:41: הליגה הערבית פרסמה היום הצהרה ובה היא מגנה את הפעילות הצבאית של ישראל ברצועת עזה. "נביל אל-ערבי, ראש הליגה הערבית בקהיר, רואה בהפגזות מהאוויר ובתקיפה הקרקעית של ישראל בשג'אעיה 'פשע מלחמה' נגד אזרחים פלסטינים", כך נכתב בהצהרה. לדברי הפלסטינים, לפחות 62 בני אדם נהרגו בהפגזה על שג'אעיה.

16:28: שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, אמר היום כי הנשיא ברק אובמה ביקש ממנו להגיע בדחיפות למזרח התיכון כדי לסייע במאמצי התיווך להפסקת אש. קרי אמר את הדברים בראיון לרשת CNN שבמהלכו הוסיף כי ישראל "נמצאת תחת מצור של ארגון טרור" וגיבה את זכותה להגן על עצמה. קרי אף אמר היום כי יש צורך בהפסקת אש בעזה והוסיף כי "חמאס מסרב בעקשנות להפסקת אש".

16:06: צה"ל הודיע כי הוא מחדש את הפסקת האש ההומניטרית בשג'אעיה עד לשעה 16:30. זאת לאחר שהפסקת האש שהוכרזה מוקדם יותר קרסה לאחר כ-20 דקות, כשחוליה של חמאס החלה לשגר רקטות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסוק של חיל האוויר פינה פצועים לבית החולים סורוקה בבאר שבע, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

15:40: 22 מחבלים חמושים נעצרו על ידי צה"ל במהלך פעילותו הקרקעית ברצועת עזה.

15:30: שתי רקטות התפוצצו לפני זמן קצר בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפגעים או נזק.

15:24: יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, עתיד להיפגש היום בדוחא שבקטאר עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, בניסיון לקדם את הפסקת האש בין חמאס לישראל. לאחר מכן ייפגש אבו מאזן עם מזכ"ל האו"ם, באן קיי מון, השוהה בעיר גם כן, לצורך תיאום המאמצים. לאחר מכן יצאו אבו מאזן ובאן לקהיר שבמצרים כדי לעמוד בקשר עם הגורמים המצריים העוסקים בתיווך. ביום שלישי צפוי באן להגיע לישראל במסגרת הניסיונות לקדם הפסקת אש באזור.

15:16: הקבינט המדיני-ביטחוני צפוי להתכנס הערב בתל אביב לדיון בהרחבת המבצע הקרקעי ברצועת עזה במסגרת "צוק איתן". בין היתר נבחנת האפשרות של גיוס כוחות מילואים נוספים.

15:14: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר במועצה האזורית אשכול. טרם דווח על נפילות.

15:06: סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, חשף היום בראיון לעיתון "א-שרק אל-אוסט" פרטים מהפגישה בקהיר עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. אבו מרזוק אמר כי ארגון חמאס לא דחה את היוזמה המצרית להפסקת אש אך ביקש להוסיף להסכם סעיפים שיסייעו למשפחות בעזה לחיות בכבוד וימנעו תקיפות ישראליות עתידיות על הרצועה. אבו מרזוק הוסיף כי מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, הציב תנאים מוקדמים למשא ומתן שעוסקים בפירוז החמאס והארגונים החמושים האחרים ברצועה מנשקם. מרזוק התייחס ליחסי חמאס-מצרים ואמר: "יש לנו אמון במאמצים המצריים המסורים ואנו לא רוצים להביך אותה או להקים צירים כנגדה". "אנו בזמנים קשים מתגברים על כל סכסוך. מה שחשוב לנו זה העם הפלסטיני והשחרור. אנו לא מתערבים בענייני פנים של מדינה ערבית אחרת", אמר אבו מרזוק.

14:46: יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הודיע על שלושה ימי אבל בעקבות "הטבח בשג'אעיה" - כך דווח באתר האינטרנט הפלסטיני "עזה עכשיו".

14:37: גורם ביטחוני בכיר מסר לפי זמן קצר כי הלחימה בשג'עיה קשה ומורכבת אך צה"ל צבר הישגים וימשיך. הגורם התייחס למאמצי המשא ומתן מול חמאס ואמר: "המטה המדיני של חמאס בעזה רוצה להגיע להפסקת אש אבל הוא נתקל בקשיים בוויכוח מול חמאס חו"ל ובראשו חאלד משעל. הלחימה של צה"ל לא תיפסק". לדבריו חמאס הפר את הפסקת האש ההומניטרית בשיגורי רקטות ובניסיון לפגוע בחיילי צה"ל.

כוחות צבאיים בצומת סעד. יולי 2014. ניב אהרונסון
כוחות שיריון של צה"ל ברצועת עזה/ניב אהרונסון

14:33: רקטה התפוצצה לפני זמן קצר בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפגעים או נזק לרכוש.

14:28: הפסקת האש ההומניטרית נפסקה לאחר שבסביבות השעה 14:00 מסוק קרב של חיל האוויר תקף חוליה של חמאס על הקרקע בשג'אעיה ו-20 דקות לאחר מכן תקף שוב. מנגד, חמאס המשיך בירי רקטות ופצצות מרגמה לעבר ישראל.

14:19: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר במועצות האזוריות אשכול וחוף אשקלון.

14:10: 50 בני אדם נהרגו מאז שעות הלילה בתקיפות צה"ל בשכונת שג'אעיה שבעיר עזה. ביניהם 17 ילדים, 14 נשים וארבעה מבוגרים מעל גיל 60 - כך לפי נתוני משרד הבריאות בעזה.

13:41: דובר חמאס, פאוזי ברהום, אמר לפני שעה קלה כי "ישראל ביצעה פשע מלחמה בשכונת שג'אעיה בעזה". ברהום אמר את הדברים בראיון לרשת "סקיי ניוז" בשפה הערבית והוסיף כי החמאס יבחן כל יוזמה שתכבד את תנאי ההתנגדות הפלסטינית. ברהום הוסיף כי היוזמה המצרית לא עולה בקנה אחד עם שאיפות הפלסטינים וציין כי הם הולכים בדרך ההתנגדות עד שייענו בקשותיהם. ברהום ביקש מיושב ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, וממשלתו ברמאללה, לקחת אחריות על המצב ההומניטרי המידרדר ברצועה. על פי דיווחי רשת אל ג'זירה מניין ההרוגים הפלסטינים עומד על כ-50 בני אדם.

13:30: ישראל אישרה לפני זמןו קצר הפסקת אש הומניטרית באזור שג'אעיה בעזה בין השעות 15:30-13:30. משרד הצלב האדום התקשר לנציגי הארגון בעזה והציע לתווך בין חמאס לישראל כדי לקיים הפסקת אש הומניטרית. ההפסקה תימשך שעתיים ומיועדת לפינוי הרוגים ופצועים מהאזור באמבולנסים. האוכלוסייה הפלסטינית נקראה להתפנות בזמן הנקוב מערבה משכונת שג'אעיה ולחצות את ציר צלאח א-דין לעיר עזה. בצה"ל הודיעו שכל ניסיון לנצל הפוגה זו לירי יענה בתגובה.

13:21: גורם צבאי הכחיש לפני זמן קצר את השמועות שנפוצו בישראל מאז שעות הבוקר על חטיפת חייל לכאורה ברצועת עזה. הגורם הביע צער על גל השמועות שמלווה את הפעילות המבצעית של צה"ל ולטענתו מפריע בשעות אלו למאמץ המבצעי. לדברי הגורם, השמועות גורמות לדאגה מיותרת לעשרות אלפי משפחות של חיילים בסדיר ובמילואים אשר נמצאים ברצועה.

13:13: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר במועצה האזורית חוף אשקלון.

13:07: מאז תחילת פעילות חטיבת הצנחנים ברצועת עזה לפני כ-60 שעות נהרגו 42 מחבלים, נעצרו 11 מחבלים נוספים ונחשפו 5 פירי מנהרות התקפיות. כמו כן הוחרמו אמצעי לחימה רבים מארגוני הטרור.

13:03: שתי רקטות התפוצצו לפני זמן קצר בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפגעים או נזק לרכוש.

12:53: שר האוצר יאיר לפיד אמר היום בתום ביקור בבית החולים סורוקה בבאר שבע: "זה יום לחימה קשה אבל זה לא ירתיע אותנו ואם צריך נרחיב את המבצע ונסיר את האיום מעל תושבי מדינת ישראל. הביקור הזה אצל הפצועים מחזק יותר מכל דבר אחר כי הם אומרים לנו שוב שוב שהם צריכים להמשיך את המבצע ולסיים את המשימה ואנו נמשיך ונסיים את המשימה".

12:51: צה"ל הקים בית חולים שדה מצדו הישראלי של מעבר ארז שמיועד לטפל בפצועים פלסטינים מעזה, כך הודיע מתאם פעולות צה"ל בשטחים, האלוף יואב (פולי) מרדכי. בית החולים ייפתח היום בשעה 20:00. "הקמת בית החולים מתבצעת בשל הנסיבות המיוחדות בתקופה זו ומיועדת להענקת טיפול רפואי הומניטארי לאוכלוסיה הפלסטינית", נמסר מדובר צה"ל. בית החולים יכלול שירותי מרפאה בסיסיים כולל טיפול במקרים דחופים, לרבות נשים וילדים, וכן חדר לידה ואפשרות לאשפוז. בית החולים יאויש על-ידי רופאים, אחיות, טכנאי רנטגן ומעבדה.

קרבות קשים בשג'עיה, עזה. יולי 2014. רויטרס
קרבות קשים בשכונת שג'אעיה שבמזרח העיר עזה, היום/רויטרס

12:46: בשל המצב הביטחוני, בית החולים סורוקה בבאר שבע פתח מרכז מידע לציבור בחירום שמספרו 12-551-77 וכן פקס לכבדי שמיעה במספר 08-6244434.

12:44: אזעקת ”צבע אדום” נשמעה לפני זמן קצר במועצה האזורית אשכול.

12:30: מניין ההרוגים הפלסטינים בקרב בשכונת שג'אעיה שבמזרח העיר עזה עלה לכ-50 בני אדם - כך על פי דיווחים באל ג'זירה.

12:26: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר במועצות האזוריות שער הנגב וחוף אשקלון.

12:25: במסגרת הערכת מצב יומית שקיים הבוקר המפכ"ל, רב ניצב יוחנן דנינו, עם סגל הפיקוד הבכיר של משטרת ישראל, אמר דנינו כי "המשטרה מאפשרת את חופש המחאה ואף שומרת על שלום המפגינים ומאבטחת אותם". דנינו הוסיף כי המשטרה לא תאפשר הפגנות, תהלוכות ומחאות ללא רישיון כחוק ותגלה אפס סובלנות כלפי הפרות חוק למיניהן בדגש על חסימת צירי תנועה והסתה מכל סוג. לדברי דנינו עד כה נעצרו כ-800 מפגינים שחשודים בהפרת החוק ומתנהלים נגדם הליכים משפטיים מואצים. כמו כן דנינו אמר שהמשטרה ממשיכה לנהל ערוץ הידברות פתוח עם גורמי ההנהגה במגזרים השונים במטרה להמשיך ולהנהיג את הקהילות השונות באופן שמכבד את החוק ושומר על ביטחון הציבור כולו.

12:21: ארבע רקטות התפוצצו לפני זמן קצר בשטחים פתוחים באזור באר שבע.

12:14: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר במועצה האזורית אשכול.

12:04: רקטה פגעה לפני זמן קצר במבנה באחד היישובים בשטח המועצה האזורית אשכול. ארבע רקטות נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים בשטח המועצה. אין נפגעים.

12:03: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר באר שבע ויישובי הסביבה.

11:58: סמי אבו זוהרי, אחד מדוברי חמאס ברצות עזה, אמר לפני זמן קצר כי משרד הצלב האדום התקשר לנציגי הארגון בעזה והציע לתווך כדי לקיים הפסקת אש הומניטרית. ההפסקה אמורה להימשך שלוש שעות ומיועדת לפינוי הרוגים ופצועים באמבולנסים. לדברי אבו זוהרי, חמאס הסכים להצעה להפסקת אש הומניטרית אך ישראל סירבה.

עשן מיתמר משכונת שג'אעיה בעיר עזה – מבצע צוק איתן, 20 ביולי 2014. AP
עשן מיתמר משכונת שג'אעיה שבמזרח העיר עזה/AP

11:54: חיל האוויר תקף בשעה האחרונה שישה יעדים בשכונת שג'אעיה שבמזרח העיר עזה. שני מסוקי קרב של חיל האוויר תקפו יעדי טרור של החמאס במסגרת הקרב היבשתי של חטיבת גולני.

11:48: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר במועצה האזורית אשכול.

11:33: רשויות השלטון בעזה ביקשו לפני זמן קצר שעתיים של הפוגה באש כדי לפנות גופות ופצועים מרחובות שכונת שג'אעיה שבמזרח העיר עזה. מוקדם יותר דיווחו גורמים פלסטינים על עשרות הרוגים בתקיפת צה"ל בשכונה. על פי הדיווח, החל משעות הלילה תוקפים כוחות צה"ל באש ארטילרית כבדה מטנקים הנמצאים על גבול הרצועה. עד כה שוגרו מאות פגזי ארטילריה לעבר השכונה, והירי נמשך. על פי מקורות רפואיים, במהלך התקיפות נהרג בנו של ח'ליל אל-חיה, מבכירי חמאס. עוד נמסר כי הצוותים הרפואים מעבירים עשרות פצועים לקבלת טיפול רפואי בבתי חולים, תוך כדי הפצצות של צה"ל. לפי כתב א-ריסאלה, הירי הארטילרי פוגע בין היתר גם בצוותים הרפואיים ובכך מונע פינוי פצועים.

11:24: 130 פלסטינים נהרגו ו-800 נוספים נפצעו מאז החלה הפעולה הקרקעית במסגרת מבצע "צוק איתן" ביום חמישי האחרון. כמו כן, נחשפו 14 מנהרות ו-36 פירי מנהרות.

10:17: אזעקה נשמעה לפני זמן קצר במועצה האזורית חוף אשקלון.

11:02: שלושה חיילי צה"ל אושפזו בבית החולים בילינסון בפתח תקווה לפני זמן קצר.

10:54: מערכת "כיפת ברזל" יירטה לפני זמן קצר שתי רקטות מעל ראשון לציון. לא דווח על נזק או נפגעים.

10:53: 30 חיילים וקצינים נפצעו בפעילות הקרקעית ברצועת עזה במהלך הלילה ואושפזו בבתי חולים. 11 חיילים אושפזו בבית החולים בילינסון בפתח תקווה, שמונה חיילים אושפזו במרכז הרפואי שיבא בתל השומר, שלושה חיילים אושפזו בבית החולים סורוקה בבאר שבע ושישה חיילים אושפזו בבית החולים ברזילי באשקלון.

10:46: אזעקה נשמעה לפני זמן קצר בראשון לציון, רחובות ונס ציונה.

10:27: אזעקה נשמעה לפני זמן קצר בעיר אשקלון ובמועצה האזורית חוף אשקלון.

10:26: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר במועצה האזורית שער הנגב.

פינוי פצועים לסורוקה. יותם רונן
פינוי פצועים לבית החולים סורוקה בבאר שבע, הבוקר/יותם רונן

10:18: ישראל מתכננת להרחיב את המבצע הקרקעי ברצועת עזה ולהוביל לפגיעה משמעותית בחמאס - כך אמר הבוקר גורם מדיני ישראלי בשיחה עם וואלה! חדשות. הגורם הסביר כי "אנחנו מתכוונים להמשיך לפעול כדי להחליש את חמאס. אין כרגע שום כוונה להוריד את הלחץ - ההיפך הוא הנכון. אנחנו נערכים לפעילות שתימשך לאורך זמן". הגורם הוסיף כי אין בשעה זו "מאמץ אפקטיבי" להביא להפסקת אש, למרות מעורבותם של גורמים בכירים בקהילייה הבינלאומית. לדברי הגורם, "הלחץ הבינלאומי הוא על חמאס, לא על ישראל".

10:11: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר בנתיבות ובאשקלון והסביבה.

10:07: סגן השר אופיר אקוניס (הליכוד) התייחס הבוקר במשדר וואלה! חדשות לביקורת שנמתחה על הממשלה סביב מבצע "צוק איתן" – מבית ומחוץ. "אני מציע לכל המבקרים להמתין עם הביקורת, זה לא הזמן", אמר אקוניס. לדבריו, "אנו צריכים לסיים את המערכה בהצלחה. נצירת כל ביקורת היא חלק מהאלמנטים להצלחה. לגבי הקהילה הבינלאומית, אין ספק כי ישנם אירועים גדולים כגון העמקת הקשר בין ישראל ומצרים ומדינות אחרות באזור. המדינות מבינות כי האסלאם הפונדמנטליסטי מאיים גם עליהן. הקהילה הבינלאומית רואה במאבק זה של ישראל מאבק צודק לעצם קיומנו".

10:05: חברת הכנסת מרב מיכאלי (העבודה) אמרה היום במשדר וואלה! חדשות: "אני רוצה שננצח את חמאס כמיטב יכולתנו ושנבין כי זה לא ברירת מחדל שכל שנתיים נכנס למערכה הזו. יש שלוש אפשרויות בעזה – כיבוש כאשר אנו נהיה הכתובת. אופציה שנייה היא לשמור את שלטון החמאס שזה מה שנתניהו רוצה. החמאס הסכים לממשלה שאין בה אף איש חמאס, ממשלה שתקבל את תנאי הקוורטט להכרה בישראל וישראל פעלה נגד זה. אני מציעה לנצל את ההישגים הצבאיים שנגיע אליהם בשביל למנף את עצמנו כדי שזה לא יקרה עוד שנתיים. אין ספק כי המנהרות הם איום וצריך לטפל בהם. אני חד משמעית נגד הפלת שלטון חמאס. צריך להחליש את החמאס כדי למנף את זה למינוף הסכם עם כתובת שהיא אבו מאזן וחמאס יהיה כפוף לו. נתניהו רוצה להשאיר את הבידול בין חמאס ופתח וזה גורם לכך שהמחיר שאנו משלמים ישולם לשווא".

9:59: שלושה חיילים נוספים שנפצעו ברצועת עזה הגיעו לפני זמן קצר לבית החולים בלינסון בפתח תקווה.

9:54: רקטה שהתפוצצה לפני זמן קצר באשקלון פגעה בחומה בין שני בתים בעיר. נגרם נזק למבנה. כוח משטרה וחבלה בזירת האירוע.

פינוי חיילים פצועים ממבצע צוק איתן ברצועת עזה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה. 20 ביולי 2014. מור שמעוני, מערכת וואלה! NEWS
חיילים שנפצעו ברצועת עזה נקלטים בבית החולים בילינסון בפתח תקווה, היום/מערכת וואלה! NEWS, מור שמעוני

9:48: מפקד חטיבת גולני, אלוף-משנה ראסן עליאן, נפצע היום באורח קל-בינוני בפעילות ברצועת עזה. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה בבאר שבע.

9:43: "מערכת "כיפת ברזל" יירטה לפני זמן קצר רקטה באזור שמעל רמת השרון ותל אביב. כמו כן, דווח על רסיסים שנמצאו באזור צפון תל אביב. ככל הנראה אין נפגעים.

9:35: אזעקה נשמעה לפני זמן קצר במועצה האזורית חוף אשקלון.

9:33: ארבעה חיילים נוספים שנפצעו ברצועת עזה הגיעו לפני זמן קצר באמצעות מסוק למרכז הרפואי שיבא שבתל השומר. זאת בנוסף לארבעה חיילים שהגיעו לשם מוקדם יותר הבוקר וארבעה חיילים נוספים שמאושפזים שם. בבית החולים סורוקה בבאר שבע מאושפזים 15 חיילים.

9:20: אזעקה נשמעה לפני זמן קצר בעיר אשקלון ובמועצה האזורית חוף אשקלון.

9:19: דובר צה"ל, תא"ל מוטי אלמוז, אמר הבוקר במשדר וואלה! חדשות: "מערך המנהרות הוא משמעותי ונבנה כדי לעשות פיגועים משמעותיים בישראל. חיילי צה"ל פשוט מפרקים את המערך הזה, מנהרה אחר מנהרה". לדבריו, "לא ניתן להבטיח שנגיע לכל המנהרות. המצב מזמין היתקלויות רבות בטווחים קרובים. צה"ל פועל במערך אש גדול מאוד כדי לסייע. הפעילות היא בתוך שטח סבוך ומורכב". הוא הוסיף: "אנו נראים במקום טוב מאוד מול חמאס. למבצע יש גם מחירים, אבל כששופטים הישגים של חמאס, כשרואים שהוא לא הצליח בירי הרקטי שלו ואת פעילות המנהרות, ניתן לראות כי חמאס נכשל".

19:17: אזעקה נשמעה לפני זמן קצר בבאר שבע והסביבה.

9:14: אזעקה נשמעה לפני זמן קצר במועצה האזורית חוף אשקלון.

9:11: חייל שנפצע ברצועת עזה הגיע באמצעות מסוק למרכז הרפואי שיבא שבתל השומר.

9:07: "כיפת ברזל" יירטה רקטה בשמי העיר אשקלון, ורקטה נוספת התפוצצה בשטח פתוח בסמוך. אין נפגעים.

9:01: אזעקה נשמעה לפני זמן קצר באשקלון ובמועצת חוף אשקלון.

9:00: אזעקות ברעננה, בהרצליה, ברשפון וברמת השרון.

8:57: שלוש רקטות יורטו מעל באר שבע. עוד שתי רקטות נפלו בשטחים פתוחים.

8:44: ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים בלילה ישיבות ביטחוניות בקריה בתל אביב, בהשתתפות שר הביטחון, הרמטכ"ל, ראש השב"כ וראש המוסד. במקביל, שוחח נתניהו עם שר החוץ האמריקני ג'ון קרי, ודן עמו בפעולות צה"ל בעזה. בשיחה התייחס ראש הממשלה גם לדבריו של ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, ואמר לו כי "אמירותיו האנטישמיות מחללות את זכר השואה".

8:03: ישראל הזהירה את הכתבים הזרים השוהים באזור שהיא אינה ערבה לשלומם ברצועת עזה ובסביבתה. "זהו אזור מלחמה", נכתב במייל ששיגרה בלילה לשכת העיתונות הממשלתית (לע"מ) לכתבים הזרים. "סיקור מעשי העוינות חושף את העיתונאים למצבים מסכני חיים. ישראל אינה אחראית, בשום צורה, לפציעות או לנזקים שעשויים שעלולים להיגרם מהסיקור בשטח".

חיילים על גבול עזה במבצע צוק איתן, יולי 2014. רויטרס
חיילים בגבול רצועת עזה, הבוקר/רויטרס

7:25: שלושה חיילים שנפצעו ברצועת עזה הגיעו לפני זמן קצר למרכז הרפואי שיבא שבתל השומר. בבית החולים מאושפזים ארבעה חיילים נוספים. עשרה חיילים מאושפזים בבית החולים מאז הרחבת מבצע "צוק איתן" והכניסה הקרקעית לרצועה - אחד, שנמצא במצב קשה, נותח במהלך הלילה, שבעה במצב בינוני ושניים במצב קל. מצבה של הפעוטה בת השלושה חודשים, שנפצעה באורח קשה מפגיעת רקטה בדימונה, מוסיף להיות קשה.

6:58: הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז-א דין אל-קאסם, טוענת כי במהלך הלילה פעיליה ירו טיל נגד טנקים לעבר נגמ"ש של צה"ל באזור שכונת ש'געייה בעיר עזה, ופגעו בו פגיעה ישירה. כמו כן, נטען כי הם ירו על בית בשכונה שבו התמקמו חיילי צה"ל. בנוסף לכך, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, פלוגות אל-קודס, טוענת כי פעילי פוצצו מטען צד ליד כוח צה"ל בשכונת תופח בעיר עזה.

6:52: אזעקת "צבע אדום" נשמעה ביישובי המועצה האזורית שער הנגב. טרם דווח על פיצוץ.

6:45: שלושה חיילים שנפצעו ברצועת עזה פונו במהלך הלילה לבית החולים סורוקה בבאר שבע. עשרה חיילים מאושפזים בבית החולים מאז הרחבת מבצע "צוק איתן" והכניסה הקרקעית לרצועה - אחד, שנמצא במצב קשה, נותח במהלך הלילה, שבעה במצב בינוני ושניים במצב קל. מצבה של הפעוטה בת שלוש, שנפצעה באורח קשה מפגיעת רקטה בדימונה, מוסיף להיות קשה.

6:32: שתי רקטות התפוצצו במהלך הלילה בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

6:01: גורמי רפואה פלסטיניים דיווחו כי שבעה בני אדם, בהם בנו של בכיר בחמאס חליל אל-חיה, נהרגו בשכונת ש'געייה שבמזרח העיר עזה, לאחר שהבית שבו שהו נחרב מהפצצה כבדה של צה"ל.

5:19: אזעקת "צבע אדום" נשמעה ביישובי המועצה האזורית אשכול. טרם דווח על פיצוץ.

5:08: סגן-משנה בר רהב, קצין בגדוד של חיל ההנדסה הקרבית, נהרג אתמול אחר הצהריים כתוצאה מטיל נגד טנקים שפגע בכלי הנדסי באזור רפיח שבדרום רצועת עזה, בפעילות של חטיבת הצנחנים - כך הותר לפרסום. רהב נפצע באורח אנוש באירוע. הוא פונה באמצעות מסוק לבית החולים סורוקה בבאר שבע, אולם הרופאים נאלצו לקבוע את מותו תוך זמן קצר. בנוסף לכך, נהרג סמל בניה רובל, בן 20 מחולון. בכך עלה מניין ההרוגים הישראלים במבצע "צוק איתן" לשבעה בני אדם, בהם חמישה חיילים ושני אזרחים.

4:39: כוחות יבשה גדולים של צה"ל הצטרפו לפעילות הקרקעית ברצועת עזה במסגרת מבצע "צוק איתן" – כך נמסר מדובר צה"ל. עוד נמסר כי "שלב זה מתבצע בהתאם לתכנון, ובהמשך ליעדי המבצע שהושגו עד כה, ועל מנת להביא להמשך פגיעה קשה בארגון הטרור חמאס, ולמציאות ביטחונית טובה יותר".

3:18: אזעקת "צבע אדום" נשמעה ביישובי המועצה האזורית שער הנגב. טרם דווח על פיצוץ.

2:36: אזעקת צבע אדום נשמעה ביישובי המועצה האזורית חוף אשקלון. טרם דווח על פיצוץ.

2:24: ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, הגיע בראשות משלחת מדינית של הארגון לכווית – כך דיווח חבר הלשכה עזת א-שרק. משעל צפוי להיפגש עם אמיר כווית, סבאח אל-אחמד א-סבאח, ולדון עמו על המצב ברצועת עזה וביוזמות להפסקת אש בין ישראל לבין חמאס.

כוחות צה"ל בגבול עם רצועות עזה. AP
חיילי צה"ל ברצועת עזה/AP

1:55: יו"ר הרשות הפלסטנית, אבו מאזן, ייפגש היום עם מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון בדוחא, בירת קטאר במטרה לנסח הסכם הפסקת אש עם ישראל. בפגישה ינכח גם אמיר קטאר, שיח' תמים בן חאמד א-ת'אני, שמתווך בין חמאס לבין הקהילה הבינלאומית בניסיונות להשיג הסכם שיסיים את המבצע הצבאי של ישראל ברצועת עזה. כמו כן, צפוי אבו מאזן להיפגש גם עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל.

2:23: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית שער הנגב.

1:12: ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, סירב להזמנת מצרים להגיע למדינה ולדון בהצעתה להפסקת אש בין חמאס לבין ישראל - כך דיווחה תחנת הטלוויזיה אל-אקצא של חמאס.

0:57: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון.

0:50: ירי בוצע לעבר מחסום קלנדיה, שבאזור ירושלים. כוח צה"ל שנמצא במקום השיב באש לעבר מקורות הירי. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

0:47: רקטה התפוצצה לפני זמן קצר בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

0:38: חיל הים תוקף את מחנה הפליטים שאטי, שבצפון ברצועת עזה. במהלך השעות האחרונות תוקף צה"ל בהרעשה כבדה את כל רחבי הרצועה.

כוחות צה"ל בגבול עם רצועות עזה. AP
כוחות צה"ל בגבול עם רצועות עזה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully