וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: סרטון חדש מסביר למה אסור "לאונן" ולנהוג

המלחמה בתאונות הדרכים שמתרחשות כתוצאה ממזג אוויר חורפי הביאו את אנשי הפרסום האמריקאיים לקצה גבול היכולת. אז למה בעצם מסוכן לאונן ולנהוג בשלג?

ערוץ היוטיוב של SD Highway Safety

כולם יודעים שנהיגה היא דבר מסוכן וכל טעות, גם הקטנה ביותר, עלולה להביא לתוצאות הרסניות. המשרד לבטיחות בדרכים בצפון דקוטה נעזר בכמה אנשי מקצוע שיעזרו להם להכין סרטון שידריך אנשים כיצד לנהוג במידה ומכוניתם מחליקה בקרח. התוצאה משעשעת במיוחד, אלא אם האנשים הטובים שעסקו במלאכה לא בקיאים בסלנג. אם זה המקרה - התוצאה משעשעת אף יותר.

הקריינית הנחמדה בסרטון מסבירה שכשהרכב מחליק, נהגים נלחצים ומסובבים את ההגה בצורה חדה לאחד הצדדים. הפעולה הזאת מכונה jerk (ניענוע פתאומי), בדיוק כמו שנקראת פעולת האוננות. כך, משפט חשוב כמו "מזג אוויר קר במיוחד וערימות של שלג גורמים לנהגים לשבור את ההגה", קיבל משמעות שונה לחלוטין.

אז מה עושים אם הרכב מחליק? לא, לא מאוננים. יורדים לשוליים ומורידים את הרגל בעדינות מדוושת הגז. חזרה לנתיב הנסיעה תתבצע רק כאשר תושג שליטה מלאה על הרכב.

קמפיין לנהיגה נכונה בצפון דקוטה. צילום מסך
קמפיין לנהיגה נכונה בצפון דקוטה/צילום מסך

הקמפיין היה מוצלח מאוד וזכה לפופולאריות ברשתות החברתיות, אולם הרשויות בצפון דקטוה החליטו להוריד אותו, לא לפני שהודו כי המשמעות הכפולה של הסיסמא הייתה מכוונת והמטרה הייתה לפנות לגברים צעירים, המעורבים יותר בתאונות דרכים. "החלטתי להוריד את המודעות," אמר האחראי על בטיחות הציבור המדינה, "זהו מסר חשוב ואני לא רוצה שהרמיזות המיניות האלה יסיטו את תשומת הלב מהמטרה - שהיא הצלת חיי בני אדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully