וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין שינוי באופק: "שכר נשים וגברים לא ישתווה ב-170 השנים הקרובות"

27.10.2016 / 18:00

לפי דוח של הפורום הכלכלי העולמי, בריאות וכלכלה סומנו כתחומים המאתגרים ביותר ליצירת שוויון מגדרי, אך בתנאים הנוכחיים פערי השכר לא יצטמצמו בקרוב. איסלנד מובילה בצמצום הפערים, תימן אחרונה - והיכן ממוקמת ישראל?

אישה בדיכאון במשרד. ShutterStock
המגמות הנוכחיות לא מבשרות טובות לגבי שכרן של נשים/ShutterStock

הפער העולמי בין גברים ונשים בשכר לא יצטמצם ב-170 השנים הקרובות אם התנאים הנוכחיים ימשיכו להתקיים – כך עולה מדוח חדש של הפורום הכלכלי העולמי שבסיסו בשוויץ. לפי הדוח, שפורסם שלשום (שלישי), כלכלה ובריאות הם שני התחומים שבהם אתגר יצירת השוויון בין גברים ונשים הוא הגדול ביותר.

בתחום הכלכלי, טוען הדוח כי בקצב השינוי הנוכחי ובשל "התרחבות הפער המגדרי מאז השנה שעברה", צמצום פערי השכר לא נראה באופק. עם זאת, ישנם ממצאים חיוביים יותר בכל הנוגע לשוויון בין המגדרים בחינוך, כך שלטענתו "אי השוויון בתחום יוכל לרדת משמעותית בעשר השנים הקרובות".

על אף שכלכלה ובריאות סומנו כתחומים המאתגרים ביותר, הפער הרחב ביותר נמצא דווקא בתחום ההעצמה הפוליטית. עם זאת, הפורום הדגיש כי חל תהליך משמעותי בצמצום הפער הזה מאז הדוח הראשון שפורסם בנושא ב-2006.

עוד ידיעות מהעולם:
חודשיים אחרי האסון: שתי רעידות אדמה חזקות פקדו את מרכז איטליה
האו"ם: 2016 היא השנה הקטלנית ביותר עבור פליטים בים התיכון
ספרד מאשימה את רוסיה בפשעי מלחמה - ותכננה לאפשר לצי שלה לתדלק בנמליה

חזרה ללימודים בבית ספר למוזיקה בן גוריון, בת ים. אוגוסט 2016. ראובן קסטרו
הדוח מתייחס רבות גם לנושא החינוך. למצולמות אין קשר לכתבה/ראובן קסטרו

הדוח מדרג מדינות שונות לפי המידה שבה הן פועלות לצמצום הפערים בין המגדרים. חמש המדינות המובילות הן איסלנד, פינלנד, נורבגיה, שבדיה ורואנדה, שתופסות את ארבעת המקומות הראשונים מתוך 144 המדינות שנסקרו, ופועלות להשגת שוויון בכלכלה, בחינוך, בבריאות ובפוליטיקה.

אף מדינה לא צוינה ככזו שסגרה לחלוטין את הפערים בין גברים ונשים, אך החמש הראשונות הצליחו לצמצמם בכ-80%. לשם השוואה, ישראל דורגה במקום ה-49 לאחר שסגרה 71.9% מהפערים.

ארצות הברית מוקמה 45 במדד המדינות הנוכחי, זאת לאחר שמוקמה במקום ה-28 בשנה שעברה. לפי הנתונים, אחת הסיבות להידרדרות היא הפחתה משמעותית במספרן של נשים שיוצאות לעבודה, אך צוין כי חלה התקדמות משמעותית בתחום החינוך. תימן היא המדינה הסוגרת את הרשימה לאחר שהצליחה לצמצם 51% מהפערים בין המגדרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully