וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנים של עיכובים: עסקת קומבינציה בנשר עם 400 דירות חדשות

25.9.2017 / 8:00

חברת פפושדו חתמה על הסכם עם 87 בעלי קרקע פרטית להקמת פרויקט מגורים בהשקעה של כ-120 מיליון שקל. העסקה התעכבה בשל חוסר הסכמה לגבי אפשרויות מימוש השטח

מערכת וואלה!

(בווידאו: יעל דראל, כתבת הנדל"ן של וואלה! NEWS, על שוק השכירות בשנה החולפת)

קרקע בבעלות פרטית בעיר נשר, שבה שותפים 87 בעלים והמשתרעת על פני כ-40 דונם, נמכרה בעסקת קומבינציה לחברת א.מ. פפושדו, בבעלות אביעד פפושדו. במסגרת העסקה צפוי להיבנות פרויקט בן כ-400 יחידות דיור, בהיקף השקעה של כ-120 מיליון שקל.

עסקה זו נחתמה לאחר שנים רבות במהלכן התעכב מימוש הקרקע במקום, בשל ריבוי הבעלים וחוסר הסכמה באשר לאפשרויות מימוש העסקה. אמנם המגרש ממוקם בשטחה המוניציפלי של העיר נשר, אולם הוא סמוך לשכונת סביוני דניה בחיפה ולאוניברסיטת חיפה.

על פי ההסכם, החברה התחייבה להשלים את תכנון התב"ע (תוכנית בניין עיר) החדשה במקום, וככל שהליכי התכנון יתקדמו כמצופה ומוסדות התכנון יאשרו את ביצוע הפרויקט בהיקף המתוכנן, יקבלו בעלי הקרקע כ-80 דירות.

בהסכם בין הצדדים צוין כי על בסיס בדיקות מקדמיות, ההערכות הן שרשויות התכנון יאשרו לבנייה לפחות 400 יחידות דיור, באופן שיאפשר לכל בעלים של שטח יחסי של 490 מ"ר להיות זכאי לדירת חמישה חדרים בשטח של כ-130 מ"ר כולל ממ"ד. ככל שאכן יאושרו וייבנו 400 הדירות - יהיו בעלי הקרקע זכאים ל-80 מתוכן; וככל שיאושרו לבנייה יותר דירות בפרויקט - תגדל התמורה שיקבל כל אחד מהבעלים.

בעלי הקרקע יוצגו בעסקה על ידי עו"ד יוסי מילר ממשרד עורכי הדין מילר ושות', וכן עו"ד משה אמסלם ועו"ד ירון נוח. החברה הקבלנית יוצגה בעסקה על ידי עו"ד הדר טל ממשרד עורכי הדין ש. פירדמן ושות'.

לדברי עו"ד מילר, "בישראל יש כיום קרקעות רבות בהן יש ריבוי בעלים הרשומים במושע (בעלות משותפת על מקרקעין - י.ד). גיבוש בעלי קרקע במושע לעסקאות קומבינציה משותפות הוא מהלך מורכב משפטית ופרקטית, אך בהחלט כיום אפיק נוסף לשחרור קרקעות לבנייה, ולמימוש מדיניות הממשלה לפתור את משבר הדיור".

עו"ד מילר הוסיף כי העבודה המשפטית המורכבת ארכה כשנה וחצי וכי "מימוש זכויותיהם בקרקע (במושע) היו כאבן שאין לה הופכין לאורך עשרות שנים, ועתה בעלי הקרקע מימשו יחד את הפוטנציאל הטמון בקרקע בערך גבוה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully