וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת התעופה הבריטית מונארך שטסה לישראל הפסיקה לפעול

עירית רוזנבלום

2.10.2017 / 8:38

חברת התעופה הבריטית מונארך, שטסה מזה שנתיים בין אנגליה לישראל, הפסיקה לפעול באופן מיידי וכל טיסותיה מבוטלות. כ-110 אלף נוסעים בריטים תקועים ברחבי העולם ועתה מנסים להשיבם הביתה

מונארך איירליינס מגישה ארוחה במטוס נגד ג'ט לג. Monarch Airlines, מערכת וואלה! NEWS
דיילות מונארך. לא יגישו יותר אוכל בטיסות?/מערכת וואלה! NEWS, Monarch Airlines

רשות התעופה האזרחית בבריטניה הודיעה כי חברת התעופה הבריטית מונארך הפסיקה לפעול באופן מיידי והשאירה כ-110 אלף תושבים בריטים תקועים מחוץ למדינה.

לפי שדה התעופה בלוטון, כל טיסותיה של החברה מבוטלות, כולל הטיסות לתל אביב. נציגות החברה בישראל לא עודכנה טרם הקריסה.

מונארך, חברת לואו-קוסט, אינה חברה בארגון חברות התעופה הבינלאומי IATA ולכן גם לא הפקידה ערבויות שהיו יכולות כיום לסייע ללקוחות. לחברה היה רשיון ATOL שנתן בטחונות למי שרכשו חבילות נופש, אולם אלה מהווים רק כ-5% מהפעילות של מונארך, כך ש-95% מהלקוחות למעשה כיום ללא כל הגנה.

יותר מ-30 מטוסים נחכרו על ידי רשות התעופה האזרחית כדי להחזיר לביתם 110,000 לקוחות של מונארך מיעדי הנופש שלהם.

מונארך איירליינס. מונארך איירליינס,
110 אלף בריטים תקועים ברחבי העולם. מונארך איירליינס/מונארך איירליינס

גם בישראל בוטלו הטיסות

כ-300 אלף הזמנות עתידיות כרגע ללא מענה והלקוחות מתבקשים לא להגיע לשדה התעופה ולהתעדכן באתר האינטרנט. למונארך שלוש טיסות ישירות מתל אביב ללונדון ושלוש למנצ'סטר. היא מפעילה גם טיסת חורף מלונדון לאילת.

מונארך נוסדה ב-1967 וכוללת חברת תעופה סדירה, מארגנת תיירות וחטיבת הנדסה. בסך הכל היא מעסיקה 2,500 עובדים. לדברי מקורות, מצבה הקשה קשור למתקפות הטרור ובעיות בטחון ביעדים שבהם היתה חזקה כמו טוניסיה וטורקיה, שפגעו בביקוש לחופשות בהם.

עד אתמול הפעילה החברה 34 מטוסים והטיסה בשנת 2015 5.7 מיליון נוסעים. בשנת 2013 נמכרו רוב מניותיה לחברת גרייבול קפיטל בסכום של 125 מיליון ליש"ט. באוקטובר 2016 הזרימה גרייבול 165 מיליון ליש"ט למונארך ובכך עזרה לה לחדש את הרשיון שיאפשר לה למכור חבילות נופש.

חברת IAG, בעלת בריטיש איירוויס, בין היתר, הביעה עניין ברכישת ה"סלוטים" - חלונות ההמראה בשדות התעופה - המטוסים והצוותים של מונארך, כך לפי סקיי ניוז. ובתוך כך, אין ואקום בעולם התעופה, וחברת הלואו-קוסט וויז אייר מציעה לנוסעים ישראלים שרכשו כרטיסים במונארך, "טיסת הצלה" ב-559 שקלים לכיוון בין לונדון לתל אביב מהיום ועד 5 בדצמבר השנה. גם בחברת הדקה ה-90 החליטו בעקבות קריסת מונארך, להמיר את כרטיסי הטיסה של נוסעים שרכשו כרטיסי טיסה במונארך לחברת תעופה פעילה אחרת (בתוספת המתבקשת במידת הצורך).

הכותבת עורכת את אתר Monitour

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully