וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר: שפל של עשור ברכישת דירות בחודש אוגוסט

16.10.2017 / 13:00

לפי הכלכלן הראשי באוצר, נקנו בחודש זה 8,300 דירות בלבד - ירידה של 13% לעומת אשתקד. צניחה חדה של 18% נרשמה במכירת דירות חדשות, כמו גם ברכישות המשקיעים

עכו נדל"ן בניינים. ראובן קסטרו
בנייני מגורים/ראובן קסטרו

בחודש אוגוסט השנה נרכשו 8,300 דירות בלבד - הרמה הנמוכה ביותר שנרשמו בחודש זה בעשור האחרון. כך עולה מהסקירה השבועית שמפרסם היום (שני) הכלכלן הראשי במשרד האוצר, העוסקת בענף הנדל"ן למגורים. בהשוואה לחודש הקודם ירד מספר העסקאות ב-3%, כאשר בהשוואה לאוגוסט אשתקד מגיע שיעור הירידה ל-13%.

על פי הסקירה, ירידה חדה בשיעור של 18% חלה במספר הדירות החדשות שנרכשו בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד ושל 4% לעומת החודש הקודם. בסך הכול נרכשו 2,400 דירות חדשות באוגוסט האחרון, כאשר בניכוי מכירות במסגרת תוכנית מחיר למשתכן עמד מספר הדירות החדשות שנמכרו על 2,100 יחידות דיור - עלייה של 7% לעומת יולי (בעיקר בתל אביב) וירידה של 17% לעומת אוגוסט אשתקד. באוצר מציינים כי הירידה השנתית מקיפה את כל האזורים, למעט תל אביב השומרת על יציבות, ונמשכת מאז אוקטובר 2016.

גם רכישות המשקיעים הוסיפו לרדת בשיעור חד, לרמה של 1,500 דירות בלבד. מדובר בירידה של 7% בהשוואה לחודש יולי וצניחה של 22% לעומת אוגוסט 2016. כלכלני האוצר מציינים בסקירתם כי "לא ניכרת השפעת פסיקת בג"ץ בעניין מס דירה שלישית על רכישות המשקיעים". במקביל, בחודש אוגוסט הוסיף לרדת "מלאי" הדירות המוחזק בידי משקיעים.

נתון נוסף מציג האצה בקצב הירידה של רכישת דירות על ידי משפרי הדיור (מי שמוכר את דירתו לטובת דירה גדולה יותר) בחודשים יולי-אוגוסט. במקביל, נרשמה ירידה של 20% בחודשים האחרונים ב"מלאי" הדירות בהמתנה המוחזק על ידם, אל הרמה הנמוכה ביותר מאז 2008, טרם תחילת גל עליות המחירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully