וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יזם הנדל"ן גיא מונסונגו מואשם במרמה ועבירות מס במיליוני שקלים

18.10.2017 / 11:33

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה כתב אישום נגד מונסונגו בגין עבירות רבות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות בהיקף כ-15.7 מיליון שקל, לצד אישום הלבנת הון בהיקף זהה ועבירות מס בהיקף של כ-15 מיליון שקל. נגד מונסונגו ישנה בקשת מעצר עד תום ההליכים

אקדחים, אזיקים וניידת משטרה. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
עצור באזיקים/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

יזם הנדל"ן גיא מונסונגו הולך ומסתבך: פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) הגישה לפני זמן קצר (רביעי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד גיא מונסונגו (שפעל גם תחת השם חגי שטראוס) בגין עבירות רבות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הונאת נושים, רישום כוזב במסמכי תאגיד, זיוף, הלבנת הון, עבירות מס, שיבוש מהלכי משפט, הפרת הוראה חוקית ועבירות נוספות. מונסונגו מואשם בקבלת דבר במרמה של כ-15.7 מיליון שקל, לצד אישום הלבנת הון בהיקף זהה ועבירות מס בהיקף של כ-15 מיליון שקל. נגד מונסונגו ישנה בקשת מעצר עד תום ההליכים.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד לילך שלום, במהלך שנת 2015 גמלה בלבו של מונסונגו החלטה להרוויח כסף רב בביצוע מעשי מרמה בתחום הנדל"ן ולשם כך רקם את תוכנית המרמה.

"במסגרת תוכנית זו, הנאשם פעל למכור זכויות פרויקטים בנדל"ן ביודעו כי לא יצאו לפועל, בין אם בשל כך שאין לו זכות חוזית בפרויקטים, ובין אם בשל כך שמעולם לא הגיש בקשות להיתרי בנייה לעיריות. מטרת הנאשם הייתה לקבל לידיו במרמה כמה שיותר 'דמי רצינות' שגבה מלקוחות הרכישה, שנעו בסכומים של עשרות אלפי שקלים מכל לקוח והגיעו אף ל-200 אלף שקל מכל לקוח. הנאשם השתמש בכסף שהתקבל לשימושיו האישיים הרבים והשונים, ולא למטרות שלשמן התקבל", נכתב.

"מצגות והדמיות של תכנון דירות שלא מבוססות על תכנון אמיתי"

במסגרת אישומים 6-2 בכתב האישום, פעל הנאשם בשיווק מספר פרויקטים במסגרת תוכנית תמ"א 38 או פינוי בינוי. "הנאשם פעל לשיווק אגרסיבי של הפרויקטים, הקים מערך מכירות משומן וגדול, פרסם את הפרויקטים באינטרנט, בעיתונים ובמסרונים, ושכר משרדי פאר כדי לשוות אמינות ורצינות לשיווק", נכתב עוד בכתב האישום.

עוד בכתב האישום נכתב כי "הנאשם יצר מצגים כוזבים שונים, הכוללים מצגות והדמיות של תכנון הדירות והבניינים, שלא מבוססות על תכנון אמיתי של הפרויקטים. לשם כך השתמש בהדמיות מהאינטרנט או בתכנון דירות, שבוצע על ידי מעצבים שאותם הציג כאדריכלים. כך יצר מצג כוזב של תכנון בשלב מתקדם של הפרויקטים השונים.

"כמו כן, הכין הנאשם הסכמי רכישה, שנקראו 'טופסי הרשמה' במסגרתם הוצגו מצגים כוזבים שונים. על מנת לחזק תדמיתו של הנאשם והפרויקטים השונים, ניצל את העובדה כי החל ביצירת קשר עם משרדי עורכי דין שונים, חלקם משרדים גדולים וידועים והציג בפני לקוחות הרכישה מצגים כוזבים כאילו מלווים את העסקה עורכי דין מסוימים".

כמו כן, יצר הנאשם ערבוב בין החברות השונות שהקים או השתמש בהן, באופן שהקשה על הלקוחות לדעת עם איזו חברה התקיים החוזה.

"הפעיל לחץ על הלקוחות שלא לבטל את העסקה"

בכתב האישום נטען עוד כי מונסונגו מכר זכויות בפרויקטים ברצף זה אחר זה, או במקביל, על מנת לגבות "דמי רצינות" בהיקף נרחב בזמן קצר, ולהגדיל את קופת המרמה ככל שניתן, וזאת מבלי שעשה ולו מהלך אחד לשם הוצאת הפרויקטים מהכוח אל הפועל. "כאשר ביקשו חלק מהלקוחות לבטל את עסקת הקנייה, הפעיל הנאשם, בעצמו או באמצעות הסוכנים, לחץ על הלקוחות שלא לבטל, באמצעות שכנוע, הבטחות רבות שאין מאחוריהם דבר, ובחלק מהאירועים אף איים בפתיחת הליכים משפטיים נגדו הלקוחות", נכתב.

בכתב האישום, המגולל את ההאשמות המיוחסות לו, נכתב עוד כי "הנאשם פעל במסגרת תוכנית המרמה, במטרה להגדיל את סך תקבולי המרמה ככל הניתן, ובמטרה לעשות שימוש ברכוש האסור (כהגדרתו בחוק איסור הלבנת הון) לצרכי תוכנית המרמה ולשימושיו האישיים. בשל הכרזתו של הנאשם כפושט רגל, פתח באמצעות 'אנשי קש' שונים מספר חברות, כל זאת במטרה להסוות היותו הבעלים בפועל של החברה ואת העובדה כי הוא נהנה מרווחיה".

במסגרת האישום השישי בכתב האישום, נכתב כי מונסונגו פעל לשיווק פרויקט בנייה נוסף בירושלים, כאשר פעל גם בפרויקט זה במרמה ובהצגת מצגי שווא, לאחר שנחקר והוזהר בנוגע למעשיו האסורים. בנוסף, מואשם כי לאחר פתיחת החקירה הפלילית, שיבש מהלכי משפט בכך שיצר קשר באופן ישיר ועקיף עם מעורבים בפרשה שהם עדים פוטנציאלים.

התיק נחקר על ידי מפלג הונאה-מחוז תל אביב במשטרת ישראל, יחידת יהלום ברשות המסים ויחידת החקירות של הכונס הרשמי במשרד המשפטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully