וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה תוכנית הבנייה בכיכר המדינה בתל אביב

19.10.2017 / 8:00

אושרה תוכנית המגורים באחד האזורים הכי מבוקשים בארץ, שתכלול 3 מגדלים עם מאות דירות. עם זאת, בקשת התושבים לכלול מנהרה תת קרקעית שתסייע לתנועה באזור נדחתה

הדמיית כיכר המדינה בתל אביב. משרד יסקי מור סיון אדריכלים,
כיכר המדינה הדמיה: משרד יסקי מור סיון אדריכלים)/משרד יסקי מור סיון אדריכלים

תוכנית הבנייה העדכנית במקום הכי מבוקש במדינה נחשפת: הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז תל אביב שבמנהל התכנון אישרה את תוכנית כיכר המדינה בתל אביב, במסגרתה צפויים להיבנות שלושה מגדלים שיכללו מאות יחידות דיור- כך נודע לוואלה! נדל"ן.

הוועדה החליטה לאשר את התוכנית ללא המנהרה התת קרקעית שתוכננה לעבור מתחת לכיכר, ואשר הייתה חלק מהתוכנית המקורית שהוגשה בשנת 2007, ובכך דחתה את התנגדותם של תושבי האזור והחברה להגנת הטבע - שביקשו לכלול את המנהרה בכל זאת.

בהחלטתה ציינה הוועדה כי הקמת מנהרה תת קרקעית הייתה מעודדת שימוש ברכב פרטי במרכז העיר, דבר אשר היה פוגע בכושר המשיכה וביעילות של הרכבת הקלה שעתידה לעבור באזור, וכי הדבר נוגד את מדיניותה העדכנית של עיריית תל אביב בנושאי תחבורה.

"תוכנית המתאר הכוללנית לעיר תל אביב יפו, שאושרה לאחרונה, מדגישה את חשיבות פיתוחו של מרחב ציבורי רציף ואיכותי, וכן את ההעדפה של תחבורה רב אמצעית ומקיימת (תחבורה ציבורית, הליכה ברגל ורכיבה על אופניים) על פני תחבורה פרטית. הוועדה סבורה כי מנהרה מהסוג שנכלל בתכניות הראשיות פוגעת בהשגת מטרות אלו ואיננה מתאימה לגישה האורבנית העדכנית", לשון ההחלטה.

בהמשך נכתב עוד כי "מנהרה שתאפשר נסיעה עוברת מהירה של כלי רכב פרטיים מתחת לפני הקרקע בציר מזרח-מערב, במקביל לציר הרכבת הקלה (הקו הסגול המתוכנן ברחוב ארלוזורוב) ובמרחק קצר ממנו (כ-350 מ') תפגע בכושר המשיכה של הרכבת הקלה ולפיכך ביעילות שלה".

עוד ציינו חברי הוועדה בהחלטתם כי גם עבודות החפירה ליצירת המנהרה היתה מייצרת פגיעה ברציפות עבור הולכי הרגל ורוכבי האופניים וכן מייצרת זיהום אוויר. "הוועדה סבורה כי גם אם ייווצרו עומסי תנועה מסוימים באזור הכיכר לכלי הרכב הפרטיים, עקב ביטול המנהרה ושינוי תוואי רמפות החניונים, אין הם שקולים כנגד היתרונות בביטולה", נכתב.

עוד באותו נושא

תושבי כיכר המדינה נגד המגדלים החדשים: "יפגעו באיכות חיינו"

לכתבה המלאה
הדמיית כיכר המדינה בתל אביב. משרד יסקי מור סיון אדריכלים,
כיכר המדינה/משרד יסקי מור סיון אדריכלים

העצים ישומרו

עם זאת, הוחלט לקבל את התנגדות משרד החקלאות ולשמר את העצים הוותיקים בכיכר ובסביבתה, לצד העתקתם של עצים אחרים שאותם לא ניתן יהיה לשמר. היבט נוסף שאליו מתייחסת ההחלטה נוגע לשמירת המרחב הציבורי ולסלילתם של שבילי אופניים ושבילי הולכי רגל, תוך מניעת הקמתם של מכשולים פיזיים באזור – דוגמת גדרות.

עוד מאפשרת התוכנית את הקמתם של ארבעה קיוסקים, שלושה בתחום המגרש הפרטי ואחד בתחום המגרש הציבורי. "הקיוסקים בשטח הפרטי ממוקמים בהיקף הכיכר, יהיו מרוחקים האחד מהשני, ויוכלו לשרת כך את הציבור בצורה מיטבית", נכתב.

תוכנית כיכר המדינה כוללת שלושה מגדלים מרכזיים, שמבחינה עיצובית צפויים להתפתל סביב צירם, ולכלול 453 יחידות דיור חדשות שיתווספו לאזור. הגובה המקורי שתוכנן למגדלים עמד על 25 קומות, אך התוכנית הנוכחית כולל 40 קומות בכל בניין. במסגרת השינויים שבוצעו בתוכנית המקורית, הוחלט גם לנייד זכויות בנייה בהיקף של כ-10,000 מ"ר ממסחר לטובת מגורים. עוד כוללת התוכנית מבנה ציבור בגובה 10 קומות וכן שטחי חניות.

פרסום ראשון 0:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully