וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרכז האלצהיימר ברמת גן עתר: "הארנונה זינקה ב-1,100 אחוז"

19.11.2017 / 8:00

עיריית רמת גן שינתה את סיווג הארנונה של מרכז האלצהיימר הממוקם בתחומה וכתוצאה מכך זינקה הארנונה מ-218 אלף שקל בשנה לכ-4.9 מיליון שקל בשנה. העירייה: "עד היום חויב מרכז האלצהיימר בטעות כבית חולים ממשלתי – והוא אינו כזה"

מרכז האלצהיימר ברמת גן. יוני רייף,
מרכז האלהיימר ברמת גן/יוני רייף

המרכז הרפואי לאלצהיימר ברמת גן עתר בימים האחרונים נגד עיריית רמת גן בשל שינוי סיווג הארנונה שלו והעלאת התעריפים הדרמטית שהדבר השית עליו. בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד אילן בומבך לבית המשפט המחוזי בתל אביב (בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים), נחשף כי בתחילת השנה החליטה העירייה לשנות את סיווג בית החולים ובעקבותיו את תעריף הארנונה וכך השתנה הסכום שבית החולים נדרש לשלם מסכום של 218 אלף שקלים בשנה לסכום שנתי של כמעט 4.9 מיליון שקלים – פי 22.

המרכז הרפואי לאלצהיימר נוסד בשנת 1994 כעמותה ציבורית ללא כוונות רווח, וביולי 2001 נפתח כמרכז רפואי פעיל. השטח שהמרכז הוקם עליו נתרם על ידי עיריית רמת גן, והוצאות הבנייה מומנו בסיועם של קרן סופי ואברהם סטוצ'ינסקי, ועידת התביעות, ביטוח לאומי, אש"ל ותרומות מוסדיות ופרטיות. בעתירה נטען כי בעקבות השינוי הדרמטי של חיובי הארנונה – המשך פעילותו של המוסד הרפואי מוטל בספק.

"העירייר אף בוחנת העלאה נוספת"

"המרכז הרפואי לאלצהיימר הינו עמותה ללא כוונת רווח (מלכ"ר), ובעל רישיון בית חולים, וכך הוא סווג גם על ידי עיריית רמת גן מיום פתיחתו במשך שש עשרה שנה"

"במרכז מאושפזים כיום כ-140 חולי אלצהיימר. משמעות התוספת שהעירייה דורשת היא סכום של כ-2,600 שקלים מכל דייר, רק כדי לכסות את עלות הארנונה, סכום הזוי ודרקוני שהוא גבוה מהדרישה המופנית לעשירי העיר רמת גן. מהלך שהוא בניגוד גמור לכל עקרונות חוקי הארנונה המבוססת על השקפה סוציאלית", נכתב.

בעתירה נטען עוד כי מעיון בפרוטוקול של ישיבת מועצת העיר מחודש יוני 2017, במסגרתה דנו בצו הארנונה לשנת 2018, עלו הדברים הבאים: "ראש העירייה התהדר בכך שברצונות להפחית את העדכון הכללי לכל תושב ב-1% ואולם לא טרח לעדכן את חברי המועצה כי הפחתה זו תמומן הלכה למעשה על ידי העותר (המרכז הרפואי – י"ד)".

בהמשך נכתב כי "אם לא די בכך ששיעור הארנונה עלה ב-1,100% הרי שמעיון בפרוטוקול עולה כי גזבר העירייה אף דרש לבצע תיקון נוסף בצו לפיו עסק אשר אינו משויך לאזור ספציפי במפת אזורי חיובי ארנונה ישוייך לאזור א' – ואשר משמעותו העלאה נוספת של חיובי הארנונה לסכום של כ-5.5 מיליון שקלים בשנה. דהיינו פי 25 בהשוואה לחיוב בשנת 2016".

טענת העירייה, כפי שהיא עולה מן העתירה, היא כי עד היום חלה טעות בהגדרת בית החולים כממשלתי וכי במשך 16 שנה חיובי הארנונה שלפיהם נגבה המס המוניציפלי היו שגויים. הגדרתו הנוכחית של בית החולים שונתה וכיום הוא מוגדר כבית עסק.

במרכז הרפואי ציינו כי "המרכז הרפואי לאלצהיימר הינו עמותה ללא כוונת רווח (מלכ"ר), ובעל רישיון בית חולים, וכך הוא סווג גם על ידי עיריית רמת גן מיום פתיחתו במשך שש עשרה שנה, עד שלאחרונה העירייה שינתה את סיווג ביה"ח לסיווג של עסק באופן מפתיע ללא כל הסבר המניח את הדעת".

עוד בנדל"ן

הרבה יותר ממה שחשבנו: כמה דירות רפאים ריקות יש בישראל?

לכתבה המלאה

מעיריית רמת-גן נמסר בתגובה: "נושא מרכז האלצהיימר בכללותו נדון בימים אלה בבית משפט, והעירייה תמסור את תגובתה המנומקת לטיעונים השונים בערכאות המתאימות. בעניין המדידות: מרכז האלצהיימר מתעלם מהעובדה שהוא בנה מבנה חדש של כעשרת אלפים מ"ר, ואשר גם בגינו הוא מחויב בארנונה. בעניין סיווג המרכז: אין ספק שעד היום חויב מרכז האלצהיימר בטעות כבית חולים ממשלתי – והוא אינו כזה. העירייה אכן גבתה מחיר של בית חולים ממשלתי בטעות, ולאחר שעלה הצורך בתיקון, הדבר נעשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully