וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קפה מפחית את הסיכון למחלות כבד בכ-70 אחוזים

20.11.2017 / 6:51

גם אם היו אומרים לנו שהוא מצמיח זנב לא היינו מצליחים לוותר עליו בבוקר, אז מזל שמצאנו עוד מחקר שאומר שלא רק שקפה לא מזיק לבריאות, הוא אפילו מועיל לה ומסייע להגן על הכבד משלל מחלות כרוניות

סכנה - יש עופרת בקפה/מערכת סיפור בדקה

בווידאו: משרד הבריאות מזהיר מפני עופרת מסוכנת במכונות קפה

בשנים האחרונות הקפה זוכה לעדנה מחודשת הודות למחקרים עדכניים שגילו לנו שאולי הוא בעצם לא כל כך נוראי לבריאות כמו שחשבנו – והוא יכול אפילו להאריך את החיים שלנו. לכן, זה אולי לא יפתיע אתכם לחלוטין לגלות עוד יתרון בריאותי ששתיית קפה עשויה להעניק לכם. אבל רובנו לא היינו באמת מצליחים לוותר עליו גם אם המחקרים היו אומרים ההיפך, כי מה זה עוד שנה לחיות לעומת כוס קפה חם על הבוקר? אבל לשמחתנו, אנחנו לא צריכים לעמוד בבחירה הזאת, והנה עוד סיבה שתחזק את זה – מחקר חדש גילה ששתיית קפה מתונה (3-5 כוסות ביום) עשויה להפחית מאוד את הסיכון לחלות במחלות כבד בעד 65 אחוזים.

עוד בנושא:
טעם מר: הדרך המפתיעה שבה הקפה משפיע לכם על המוח
כמה זמן לפני השינה כדאי להפסיק לשתות קפה?
מקולה עד אספרסו: כמה כוסות יסכנו את הבריאות שלכם?

כוס קפה קר עם קשית טו גו. ShutterStock
לא היינו מוותרים עליו בכל מקרה. כוס קפה/ShutterStock

דו"ח של הרשות האירופית לבטיחות מזון שמתבסס על נתונים מהמכון למידע מדעי על קפה (כן, יש כזה מכון מסתבר), שבחנו את האופן שבו משפיעה צריכת הקפאין על הכבד. על פי הדו"ח אנשים שנוהגים לשתות קפה באופן שגרתי נהנים מסיכון נמוך ב-40 אחוזים לחלות בסרטן הכבד ובסבירות נמוכה ב-25 עד 70 אחוזים לחלות בשחמת הכבד.

לא מודעים למחלה

על פי ההערכות, כ-29 מיליון בני אדם באירופה חיים כיום עם מחלת כבד כרונית, שלעתים הם אפילו אינם מודעים לה, בהיעדר סימפטומים. מחלות כבד כרוניות כוללות בתוכן מספר מצבים רפואיים, בהם: צהבת, שחמת, מחלת כבד שומני לא-אלכוהולי, וסרטן, והן מהוות את גורם המוות החמישי בשכיחותו באיחוד האירופי.

עדיין לא ברור לחלוטין טיבו של הקשר בין קפה והפחתת הסיכון למחלות כבד, אולם הנתונים שיש בידי המדענים נכון להיום מצביעים על כך שאצל שתייני קפה נמצאו רמות נמוכות באופן משמעותי של אנזימי הכבד גאמה גלוטמיל טרנפרס (GGT) ואלנין טרנסמינס (ALT), בהשוואה למי שאינם נוהגים לשתות קפה. נחוצים מחקרים נוספים כדי לבחון לעומק את ההשפעה הזאת, אולם לעת עתה ניתן להסיק ששתיית קפה מתונה טובה לבריאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully