וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכב בביטקוין אחד, דירה ב-50: לא תאמינו מה הישראלים מוכרים בביטקוין

28.12.2017 / 8:51

עם עלייתו המטאורית של המטבע המבוזר צצו גם קבוצות רבות בפייסבוק שם תוכלו למצוא הצעות לרכישה בביטקוין, טיפים לשימוש בביטקוין ועוד. ויש אפילו אתר יד2 ישראלי המיועד רק לעסקאות בביטקוין. המהפכה כבר כאן או שהיינו כחולמים?

ShutterStock

ערכו של המטבע המבוזר הפופולרי בעולם, ביטקוין, עולה ויורד בקצב חסר תקדים בחודשים האחרונים. הביטקוין נהנה בחצי השנה האחרונה מקפיצת ערך מטורפת: מ-2,000 דולרים למטבע בחודש אפריל לכמעט 20,000 דולרים בחודש דצמבר, ושוב צניחה לכ-12,000 דולרים למטבע אחרי שלושה ימים. רבים מתריעים שמדובר בבועה שעומדת להתפוצץ בכל רגע, אך מי שמאמין במטבע, ובכך שערכו רק יעלה בסופו של דבר, לא מבזבז זמן ומנסה לאסוף כמה שיותר ביטקוין, ומה יותר מהיר מלמכור את הדירה או את הרכב תמורת כמה שורות קוד?

עם עליית ערכו המטאורית של הביטקוין, בחודשים האחרונים, אנשים רבים ביקשו למכור את רכושם תמורת ביטקוין ואתרים מתמחים רבים קמו בעולם, ואפילו בישראל. bitme.co.il הוא אתר אליו מגיעים החולמים שרוצים להרוויח כמה שיותר ביטקוין כמה שיותר מהר; סוג של יד2 עם ביטקוין. לא הצלחנו לברר בדיוק כמה עסקאות באמת נסגרות שם, או האם מדובר כרגע בהיצע גדול שאין לו ביקוש אך המגמה ברורה - לא מעט ישראלים מאמינים במטבע ומוכנים להמר עליו את כל רכושם.

האתר מתעדכן על בסיס קבוע, לפי מדד הביטקוין, וניתן למצוא שם מכוניות כמו אאודי משנת 2017 הנמכרת תמורת 2.5 ביטקוין (115 אלף שקלים בלבד), מרצדס S350 משנת 2015 עם 40,000 ק"מ הנמכרת תמורת 11.52 (530 אלף שקלים), או דירת 3.5 חדרים, 66 מ"ר, בשכונת יד אליהו בתל אביב המוצעת תמורת 53.87 ביטקוין (2.5 מיליון שקלים). התנודות המטורפות בערך המטבע הווירטואלי הופכות כל עסקה כזו למסוכנת אבל גם מאפשרת להרוויח, על הנייר, בענק. כאמור, בשלב הזה, קנייה ומכירה של ביטקוין בסכומים גדולים זה יותר הימור בקזינו מהשקעה נבונה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היום הביטקוין בשמיים - מחר הוא יכול להיות ברצפה. אבל יש ישראלים שמאמינים בו./מערכת וואלה!, צילום מסך

גם ברשת החברתית צצו עשרות קבוצות המיועדות למכירה וקנייה עם ביטקוין, להתייעצות, לשיתוף סיפורים ועוד. קבוצות הפייסבוק הללו מרכיבות את קהילת הביטקוין המתפתחת בישראל וכבר היום ניתן למצוא מידע רב בקבוצות כמו "ביטקוין ישראלי", "ביטקוין ישראל - Bitcoins Israel", "מסחר ביטקוין בישראל", "ביטקוין ישראל - קבוצת מתחילים" ועוד. יש אפילו קבוצה אחת בשם "בדיחות ביטקוין".

הצעה אחת בולטת שמצאנו באחת מקבוצות הביטקוין בפייסבוק היא לרכב סובארו B4 משנת 2008 המוצע למכירה תמורת ביטקוין אחד בלבד. שוחחנו עם תומר, המוכר, כדי להבין למה דווקא להתעקש על מטבע וירטואלי ולא מזומן? "אני מקבל תשלום בחמשת מטבעות הקריפטו המובילים", אומר לנו תומר. "ביטקוין שווה יותר מכסף ויש גם פוטנציאל לעלייה - זה הון שאפשר להכפיל".

אתה לא חושש מביצוע עסקה בביטקוין?
"ההעברה נעשית במקום, לא אמורה להיות בעיה עם זה. זה בדיוק כמו להעביר כסף מחשבון בנק".

ומה לגבי התנודות בערך?
"אני מאמין בטכנולוגיה והמטבע הזה יכול עוד להשתנות. יש ירידה אבל אין עליות בלי ירידות - זה שוק נורמלי שמאופיין על ידי היצע וביקוש. אני לא מפחד מהמטבע, אני מפחד יותר מהבנקים".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
מכונת ביטקוין. ShutterStock
מכונה למכירה וקנייה של ביטקוין - יש כאלה גם בישראל./ShutterStock

מה זה ביטקוין ואיך משלמים איתו?

ביטקוין הוא המטבע המבוזר הווירטואלי הראשון בעולם; הוא סלל את הדרך לעשרות מטבעות הקרפיטו הפופולריים שבאו אחריו, ולאלפי המטבעות שלא נשמע עליהם לעולם. הביטקוין יוצר מציאות כלכלית חדשה, שאינה תלויה בבנקים או בממשלות, והוא מבוסס על תפיסת הבלוקצ'יין שמטרתה לייתר את המתווכים.

במקום גורם מפקח, שמוודא את כל פרטי העסקה, בבלוקצ'יין יש סדרה של פעולות חישוב שמקפידות שלא יימכרו את אותו הביטקוין פעמיים וכך כל מטבע ניתן להעביר בכל פעם, פעם אחת בלבד. הביטקוין נשמר בתוכנה המכונה "ארנק" והמערכת דואגת שבכל פעולת תשלום ביטקוין יוצא מארנק אחד ומגיע לארנק אחר. תהליך העברת הכסף בפועל הוא פשוט במיוחד: מקלידים באפליקציה רצף של אותיות או סורקים קוד QR והכסף מועבר.

המטבע הדיגיטלי נוצר בראשית שנת 2009 ומאז הדרך היחידה לייצר ביטקוין חדש היא לכרות אותו (Mine) על ידי גולשים. מאחורי הביטקוין עומד אדם המכונה סאטושי נקאמוטו (שזהותו הרשמית טרם נחשפה); הוא פרסם מאמר שמסביר איך המערכת עובדת, איך אפשר לייצר כסף דיגיטלי ומבוזר, ותיאר פרוטוקול ואוסף חוקים שלמעשה מייצרים את הערך של הביטקוין. נאקמוטו הפיץ תוכנה שפועלת על פי הפרוטוקול הזה בקוד פתוח ומאז הערך שלו קפץ.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הערך של הביטקוין ירד מ-20,000 דולר ל-12,000 תוך שלושה ימים./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לפני זה הוא זינק מ-10,000 דולרים ל-20,000 תוך שבוע./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לקנות דירה בביטקוין - זה הימור מטורף./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מי שקנה כמה ביטקוין לפני כמה שנים יכול היום לחגוג את הניצחון./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יש מעט עסקים שמוכנים לקבל תשלום בביטקוין בישראל - אבל יש הרבה אנשים שרוצים ביטקוין./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התשלום פשוט כמו מעבר בין אפליקציות./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עד לאן הערך של המטבע המבוזר יעלה?/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully