וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הרשות להתחדשות עירונית: "נספק ליזמים קרקע משלימה במרכז"

20.2.2018 / 14:06

חיים אביטן בכנס נדל"ן: "לא יעלה על הדעת שהתחדשות עירונית תיקח 10-15 שנים - נקדם פרויקטים בפריפריה בעזרת קרקעות משלימות באזורי הביקוש"

צילום: יותם רונן עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: הפרשה המוזרה בפרויקט תמ"א 38 בתל אביב)

הרשות להתחדשות עירונית מקדמת תוכנית שתאפשר הקצאת קרקעות משלימות באזורי הביקוש במרכז הארץ - ליזמים הבונים פרויקטים של פינוי בינוי בפריפריה. כך הכריז היום (שלישי) חיים אביטן, יו"ר הרשות להתחדשות עירונית הנכנס. ביום עיון בנושא תכנון ובנייה והתחדשות עירונית ביוזמת משרד עו"ד צבי שוב אמר אביטן כי יחד עם ראש הממשלה הוא מקדם תהליך זה כדי לאפשר ליזמים כדאיות כלכלית אמיתית לפרויקטים בפריפריה, שלדבריו היא זקוקה יותר מכל לתהליכי פינוי בינוי בשל הצורך במוגנות בפני טילים ורעידות אדמה.

"לא יעלה על הדעת שהתחדשות עירונית תיקח 10-15 שנים", אמר אביטן, "אני מאמין שבקרוב התהליך יתקצר מאוד, גם מניסיון כראש רשות מקומית לשעבר, חדרה, בה הנעתי מספר תהליכים של תוכניות מתאר ופינוי בינוי. שם התוצאות לא אחרו לבוא, והיום העיר חדרה היא מהמתקדמות בארץ מבחינת השקעה ופיתוח".

"יש מקומות שהקרקע לא תהיה כלכלית, כמו למשל בית שאן או טבריה. הצעתי לתת קרקע משלימה בערים אחרות ליזמים כמו בפתח תקווה או רמת גן", סיפר. בהמשך התייחס להקמת מנהלות להתחדשות עירונית בערים השונות, לצורך יצירת ודאות ליזמים המגיעים לקדם פרויקטים; וכן להנגשה של התהליך עבור הקהילה הוותיקה.

פרויקט הדגל של הרשות - שכונת קריית משה ברחובות

אביטן ציין כי פרויקט הדגל של הרשות צפוי להיות בשכונת קריית משה ברחובות. "אחת התוכניות המרכזיות שאושרה בותמ"ל (הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור - ה.צ) לפני שבועיים היא תוכנית קריית משה שמשתרעת על 1,000 דונם", חשף, "שם נעניק קרקע משלימה שהמדינה תקצה לעירוב שימושים בשטח של 250 דונם עם מסחר ותעסוקה. המהלך יספק כמעט 10,000 יחידות דיור".

יו"ר לשכת שמאי המקרקעין, חיים מסילתי, שהשתתף גם הוא ביום העיון, טען כי "אם המדדים (מדדי הדיור של הלמ"ס והאוצר - ה.צ) משקפים את המצב בשטח, כנראה שאנו מתחילים לחוות סוג של קיפאון". לדבריו, "משיחות עם גורמים בשטח נראה כי אנחנו מתחילים לחוות סוג של האטה בפעילות בשוק הנדל"ן והתייצבות מחירים. כיום בסיס הנתונים של ניתוח מחירי הדירות, שמס שבח מוזן ממנו, עמוס עיוותים - ורק דיווח מדויק יותר יבטיח שהנתונים יהיו אמינים וקרובים למצב בשטח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully