וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חשוב לביטחון ישראל": הבית הלבן ידון במצב ההומניטרי בעזה

13.3.2018 / 0:12

אנשי הממשל האמריקני ייפגשו היום עם נציגי המועצה לביטחון לאומי וסוכנויות נוספות כדי לדון בפתרון המצב ההומניטרי ברצועה. לדברי שליחו של טראמפ למזרח התיכון, "הוועידה היא הזדמנות עבור הקהילה הבינלאומית"

פלסטינים עניים ברצועת עזה, 2017. AP
עוני ברצועת עזה/AP

לאור המצב ההומניטרי ברצועת עזה, הבית הלבן הודיע כי היום יתקיים מפגש שהוגדר כ"סיעור מוחות", שבו יועלו הצעות לשיפור מצבה של האוכלוסייה ברצועה. בפגישה ישתתפו נציגים מהבית הלבן, מהמועצה לביטחון לאומי, ממחלקת המדינה, מהסוכנות האמריקנית לפיתוח בינלאומי (USAID) ומסוכנויות נוספות, וכן מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף יואב מרדכי שייצג את ישראל. מרדכי צפוי להעלות בדיון את עניין השבויים ונעדרים, כדי להפעיל לחץ על המדינות המשתתפות במפגש.

ג'ייסון גרינבלט, השליח המיוחד למזרח התיכון מטעמו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, יציג צעדים ספציפיים שניתן לשקול במטרה לסייע לתושבי עזה. הערב הוא פרסם הודעה שבה נכתב כי "ממשל טראמפ מאמין כי הידרדרות המצב ההומניטרי ברצועת עזה מחייב תשומת לב מידית. הוועידה מחר בבית הלבן היא הזדמנות עבור הקהילה הבינלאומית וסוכנויות הממשל האמריקני".

עוד בוואלה! NEWS:
16 השעות הגורליות: "החרדים עשו ויתורים, ליברמן הוא הבעיה"
למרות הצהרת טראמפ: הממשל האמריקני לא מכיר בירושלים כחלק מישראל
לפני שנכנס לכלא: "מנהל החשבונות" של אושוויץ מת בגיל 96

השליח האמריקני ג'ייסון גרינבלט עם האלוף יואב מרדכי במעבר גלבוע. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
"פתרון המצב ברצועת עזה חיוני לביטחון ישראל". גרינבלט עם מתאם פעולות הממשלה בשטחים/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

לדברי גרינבלט, "פתרון המצב ברצועת עזה הוא חיוני מסיבות הומניטריות, חשוב לביטחון של מצרים ושל ישראל, והוא צעד הכרחי בדרך להשגת שלום בין ישראל והפלסטינים, כולל את הפלסטינים בעזה ובגדה המערבית".

הוא הוסיף כי הממשל מרוצה מהנוכחות המסתמנת של נציגים רלוונטיים רבים. "האתגר יהיה לקבוע איזה רעיונות ניתן יהיה ליישם מבחינה ריאלית לאור העובדה שהפלסטינים בעזה ממשיכים לסבול תחת שלטון חמאס", אמר גרינבלט.

בחודש ספטמבר אמר גרינבלט בנאומו בפני ועידת המדינות התורמות לרשות הפלסטינית כי "הגיע הזמן שהרשות תשתלט על עזה - ועל הקהילה הבינלאומית לנקוט צעדים כדי לעזור לכך. כל בעלי העניין חייבים להתאחד כדי לעזור לעם הפלסטיני ולבודד את חמאס כדי להשיב את השליטה לרשות הפלסטינית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
רצועת עזה, ינואר 2018. רויטרס
"הידרדרות המצב מחייב תשומת לב מיידית". רצועת עזה/רויטרס

עוד אמר גרינבלט כי "הגיע הזמן להפסיק לעקוב אחרי המצב בעזה ולהתחיל לשנות אותו. במשך זמן רב מדי, חמאס מנצל את אנשי עזה כבני ערובה וכמגנים אנושיים".

בחודש שעבר אמר שר הביטחון אביגדור ליברמן כי "יש הידרדרות ברמת השירותים, אבל אין משבר" בעזה. "חמאס ופתח לא לוקחים אחריות - אבל אנחנו לא צד", הדגיש. "מי שמציע שניקח כסף ממשלם המיסים הישראי לטובת העניין - טועה".

ליברמן הוסיף: "צריך להבין שחמאס הוציא ב-2017 260 מיליון דולר לייצור רקטות וחפירת מנהרות, מתוכם מאה מיליון דולר הגיעו מאיראן וכל השאר מגביית מסים בתוך הרצועה ותרומות מכל מיני מקורות. הם לא היו מוכנים לשים שקל אחד לטובת בריאות, חינוך או כל דבר אחר".

(עדכון ראשון: 23:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully