וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלום אריזונה: הבית של האדריכל המפורסם בעולם עומד למכירה

הוא עוצב כמו מבצר אוורירי עם נוף עוצר נשימה - והוא גם הבית האחרון שתכנן אדריכל פרנק לויד רייט, שהשפיע רבות על הבנייה המודרנית. בימים אלה הוא עומד למכירה - מה המחיר?

עריכת וידאו: אביב אירגז

(בווידאו: ראיון עם אדריכל העל דיוויד רוקוול בישראל)

צורתו הייחודית ואופיו האותנטי אינם המאפיינים היחידים של הנכס הזה ששוכן בפאלם קניון שבפיניקס, אריזונה. מי שאחראי לתכנונו הוא לא אחר מאשר האדריכל המוערך בעולם, פרנק לויד רייט, הנחשב לאחד האדריכלים החשובים ביותר של המאה ה-20, גדול האדריכלים האמריקאים ומגדולי המודרניזם. רייט, שבשנה שעברה ציין עולם האדריכלות 150 שנים למותו, תכנן יותר מ-1,000 מבנים במהלך הקריירה שלו - 532 מבנים מהם הושלמו.

בימים אלה עומד למכירה הבית האחרון שתכנן לויד רייט לפני מותו ב-1959. הבית, שטומן בחובו היסטוריה, תוכנן ממש כמו מניפסט של האדריכל המוערך. הוא חולש על 290 מ"ר וכולל בשטחו החיצוני בריכת שחייה בצורת חצי סהר וצמוד לה גם ג'קוזי פתוח. צורתו המעוגלת והמפותלת מזכירה מבצר קטן, מודרני, מאוורר, שצופה החוצה בעד חלונות מעוגלים, הן במבנה הבית והן בחומה המקיפה אותו. מכל חלון ופתח ניתן לצפות בנוף המרהיב שהאזור הגיאוגרפי מציע, והוא ניצב איתן, כמו נווה מדבר בסביבתו.

לקריאה נוספת:
כוכב ה-NBA לברון ג'יימס מוכר נכס בלוס אנג'לס ב-23 מיליון דולר
הלם במנהטן: מגדל טראמפ היוקרתי מתרוקן מדיירים
המלכה בהלם: הנסיך הארי ומייגן מרקל מחפשים בית מחוץ לארמון המלוכה

הבית של האדריכל פרנק לויד רייט. splash
מבנה מבצרי עם בריכת שחייה מעוגלת/splash
הבית של האדריכל פרנק לויד רייט. splash
סלון מעוגל עם תצפית פנורמית/splash

פנים הבית מתוכנן בקו אלגנטי ומוקפד. התחכום האדריכלי ניכר בכל פינה. אין פה מוטיבים של סטיילינג אם כי של תכנון, של שימוש בשפה של צורות וחומרים, פתחים, חלונות, עמודים והכול תחת צורה עגולה אחת שאותה משרת המבנה כולו.
במקור, לויד רייט תכנן אותו עם 5 חדרי שינה ו-3 חדרי רחצה, אך כעת יש בו 3 חדרי שינה ויחידת הורים גדולה ומפנקת במיוחד. שטחי האחסון בבית רבים, ומלבדם שילב האדריכל המוערך מסדרונות שרוצים להעניק לדיירי הבית אווריריות מחלל לחלל, אתנחתא כדי שלא להעמיס.

החלונות הגדולים בכל חדר נועדו בראש ובראשונה לאפשר לדיירים ליהנות מהנוף הציורי בכל תנאי מזג האוויר. 180 מעלות של נוף אשר נלכד דרך החלונות המעוגלים, מעיר הבירה ההומה של אריזונה דרך ההרים שסביב לפיניקס ישירות אל הסלון.

סוכן הנדל"ן ג'ק לנצ'יאנו, שאחראי כיום על הנכס ההיסטורי, מקפיד לספר לרוכשים הפוטנציאליים על האדריכל המפורסם בעולם שעומד מאחוריו; ועל כך שהיה זה הפרויקט האחרון של לויד רייט. מחיר הבית נכון להיום עומד על 3.25 מיליון דולר.

הבית של האדריכל פרנק לויד רייט. splash
מבט מצידו השני של הסלון/splash
הבית של האדריכל פרנק לויד רייט. splash
צביון קבוע בכל אחד מחללי הבית/splash
הבית של האדריכל פרנק לויד רייט. splash
אפילו במטבח החלונות מעוגלים/splash
הבית של האדריכל פרנק לויד רייט. splash
משטח עבודה מעוגל במטבח/splash
הבית של האדריכל פרנק לויד רייט. splash
אחד מחדרי השינה שכמו כולם נהנה מנוף הררי קסום/splash
הבית של האדריכל פרנק לויד רייט. splash
אחד מחדרי הרחצה המרווחים/splash

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully