וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפו: פרויקט עם 100 דירות חדשות בשדרות ירושלים

18.3.2018 / 11:23

חברת הכשרת הישוב מכרה למנרב פרויקטים את מלוא הזכויות במגרש ביפו תמורת כ-63 מיליון שקל. תקים על המגרש ששטחו כ-2,220 מ"ר מתחם מסחרי בהיקף של כ-800 מ"ר

צילום: יותם רונן עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: מה קרה לפרויקט תמ"א 38 בתל אביב?)

חברת מנרב פרויקטים מקבוצת מנרב אחזקות, בניהולו של דרור קוזניצקי, הודיעה היום (ראשון) כי חתמה על עסקה לרכישת זכויות בנייה במגרש ביפו מידי חברת הכשרת היישוב שבשליטת עופר נמרודי, תמורת כ-63 מיליון שקל. על המגרש, שמשתרע על פני שטח של כ-2,220 מ"ר, מתכננת החברה לבנות פרויקט עם 100 דירות בבנייה רוויה וכן 800 מ"ר לשטחי מסחר.

מנרב רכשה את יתרת הזכויות במגרש (כ-66%) לאחר שבינואר האחרון רכשה כ-34% מהזכויות במקרקעין מצד ג'. כעת עם החתימה על ההסכם עם הכשרת הישוב, הפכה לבעלים המלאים של הקרקע.

בחברה מעריכים כי עלות ההשקעה הכוללת הצפויה בפרויקט נאמדת ב-200 מיליון שקל והיקף ההכנסות הצפוי מוערך ב-230 מיליון שקל. בחברה מציינים כי תמהיל הדירות יכלול דירות בנות 2-5 חדרים, דירות מיני-פנטהאוז ודירות פנטהאוז.

בכוונת מנרב פרויקטים להתקשר בהסכם ליווי בנקאי לצורך מימון הקמת הפרויקט, שהקמתו צפויה להימשך כ-36 חודשים ממועד קבלת היתר בנייה (אשר יתקבל על פי ההערכות במהלך שנת 2019).

כתוצאה ממכירת הנכס, צפויה הכשרת הישוב לכלול בדוחות הכספיים לרבעון הראשון של שנת 2018 רווח בסך של כ-31 מיליון שקל ותזרים מזומנים בסך 63 מיליון שקל. מחצית מהתמורה עבור הנכס שולמה עם החתימה על ההסכם והיתרה תשולם בתוך 60 יום.

שדרות ירושלים ביפו. ראובן קסטרו
שדרות ירושלים ביפו. בקרוב פרויקט חדש/ראובן קסטרו

באר יעקב: 234 דירות להשכרה ארוכת טווח

בתוך כך, קבוצת מנרב אחזקות זכתה יחד עם חברת מגוריט במכרז להקמת פרויקט דיור להשכרה לטווח ארוך ביישוב באר יעקב. מדובר במכרז של החברה הממשלתית דירה להשכיר, שכולל 234 יחידות דיור להשכרה למשך כ-20 שנה ב-2 מגדלים בני 18 קומות ו-25 קומות מעל שטחי מסחר בהיקף 500 מ"ר.

בדירה להשכיר מציינים היום כי החברות זכו במכרז תמורת סכום של 51.5 מיליון שקל, וכי זוהי זכייתן הרביעית במכרזים מסוג זה, לצד פרויקטים בראשון לציון, חולון ושכונת מלחה בירושלים. בסך הכול יבנו 2 החברות 415 דירות, לצד פרויקטים נוספים להשכרה ארוכת טווח שיוקמו על ידי החברות אשטרום, אפריקה ישראל, אזורים, אביב ושיכון ובינוי.

הפרויקט החדש יוקם בשכונה חדשה בבאר יעקב, אשר עתידה להיבנות בחלק הצפוני של היישוב ולכלול 920 דירות, שטחי מסחר ותעסוקה, מתקני ספורט ונופש, מוסדות ציבור ושטחים פתוחים. השכונה ממוקמת בקרבת כביש 44 בסמוך לחיבור עתידי לכביש 431.

מדובר בפרויקט שייבנה בהתאם לתוכנית אשר אושרה בוועדה לתכנון מתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל), שתפקידה לאשר תוכניות בנייה רחבות היקף בהליך מזורז. בפרויקטים מסוג זה, 50% מהדירות מיועדות להשכרה במחיר מופחת בהנחה של 20% ממחיר השוק החופשי. עד כה הוכרזו במסגרת תוכניות כאלה יותר מ-60 אלף דירות.

באר יעקב. Arceffect,
פרויקט דיור להשכרה ארוכת טווח בבאר יעקב/Arceffect

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully