וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הערר ת"א ביטלה היתר להקמת בית קפה מול צומת הטייסים

19.3.2018 / 13:00

בכך ביטלה הוועדה החלטה של הוועדה המקומית שאישרה שימוש חורג לבית קפה במבנה המצוי בשכונת ידידיה בדרום-מזרח העיר. הסיבה: סכנה בטיחותית הכרוכה במיקמו של הנכס

צילום: יותם רונן עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: מה קרה לפרויקט תמ"א 38 בתל אביב)

ועדת הערר המחוזית תל אביב ביטלה בשבוע שעבר החלטה של הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה, להתיר שימוש של בית קפה בנכס המצוי מול צומת הטייסים בשכונת ידידיה בעיר. זאת בשל סכנה בטיחותית הכרוכה במיקומו של הנכס.

בעלי זכויות החכירה לדורות במבנה הגישו עתירה לוועדת הערר, ובה ביקשו לבטל את החלטת הוועדה המקומית, אשר אישרה שימוש חורג לבית קפה במבנה הנמצא בסמוך לצומת שבין דרך הטייסים לדרך בר-לב. ועדת הערר קיבלה את העתירה של התושבים והורתה על ביטול ההחלטה.

שכונת ידידיה בדרום-מזרח תל אביב מאופיינת בבתים פרטיים על מגרשים גדולים יחסית. בשנים 2002-2001 פיצל אחד התושבים את חלקתו למספר מגרשי מגורים, וזכויות החכירה בהם הוענקו לבניו ולבנותיו של אותו תושב. אחד המגרשים היה מיועד לבנייה של בית מגורים ופיצוציה.

לאחר שהנכס נמכר באמצעות כונס נכסים, החליט הרוכש לפצל את היחידה המסחרית, שאמורה הייתה לשמש כפיצוציה, לשתי יחידות נפרדות: האחת - חנות לממכר פירות וירקות; והשנייה - לבית קפה ובית מאפה.

אילוסטרציה. ShutterStock
בית קפה/ShutterStock

"השימוש החורג שהותר יוצר סכנות בטיחותיות חמורות"

הוועדה המקומית החליטה, כאמור, לאשר את בקשתו של הרוכש, חרף התנגדותם של בני המשפחה שנותרו להתגורר במקום. בעקבות זאת, פנו לוועדת הערר ובאמצעות עוה"ד אלי וילצ'יק וכרמית רבי ממשרד כהן וילצ'יק ושות', ביקשו לבטל את ההחלטה. בערר טענו בני המשפחה כי לא ניתן להתיר את פיצולה של היחידה המסחרית לשתי יחידות שונות, בוודאי כאשר לא ננקט הליך של הקלה.

עוד טענו בני המשפחה, כי השימוש החורג שהותר יוצר סכנות בטיחותיות חמורות; וכי לנושא זה לא ניתן המשקל הראוי בהחלטת הוועדה המקומית. בנוסף, טענו בני המשפחה כי השימוש החורג שהותר לא יכול להתקיים בתחום חלקת מגורים שעליה ניצבים בתים צמודי קרקע, וכי השימוש לבית קפה ומאפה משנה את אופיה של הסביבה הקרובה, באופן שמהווה סטיה ניכרת שלא ניתן להתירה.

בהחלטתה קיבלה ועדת הערר את עמדת התושבים וציינה כי לא היה מקום להתיר שימוש חורג, וזאת "לאור ההשלכה התנועתית הנובעת ממיקומו של המבנה ומהשימוש החורג המבוקש בו, אשר, לטעמנו, לא נבחנה כדבעי על ידי הוועדה המקומית".

עוד הוסיפה הוועדה כי "היעדר גישה למבנה, והעובדה כי הלכה למעשה מבוצעת גישה מתוך צומת כביש הטייסים ודרך בר לב, יש בה כדי לייצר סכנה ומפגע תחבורתי אשר גם בגינם אין מקום להתיר את המבוקש, בוודאי ללא התייחסות לנושא וללא קבלת חוות דעת תחבורתית, אשר תבטיח כי תמנע כניסה מתוך הצומת ואף תמנע עצירת רכבים בתחום הדרך".

מהוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בתל אביב-יפו נמסר בתגובה: "ההחלטה טרם התקבלה בעירייה. כשתגיע, העירייה תלמד אותו והוועדה המקומית תגיב באם תידרש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully