וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון דחה את הערעור של ענבל אור על פירוק החברות בבעלותה

19.3.2018 / 19:23

נדחה הערעור שהגישה יזמית הנדל"ן ב-2016 נגד צו הפירוק שהוציא נשיא ביהמ"ש המחוזי בת"א אורנשטיין. השופט דוד מינץ: "אי-סדרים שהתגלו בהתנהלות הקשורה לכספי הרוכשים"

עריכה: ניר חן

(בווידאו: עו"ד איתן ארז, מפרק החברות של ענבל אור, במהדורה המרכזית)

בית המשפט העליון דחה היום (שני) את הערעור שהגישה ענבל אור ב-2016 נגד צו פירוק של החברות בבעלותה ונגד כינוס נכסיה בעקבות מצבן הכספי של החברות. אור ערערה לבג"ץ על הצו שהוציא נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופט איתן אורנשטיין.

בצו הפירוק שהוציא השופט אורנשטיין הוא התייחס, בין השאר, לבעייתיות בהתנהלות החברה, לערבוב הכספים בין הפרויקטים, לשימוש האישי שעשתה אור בכספי רוכשי הדירות ובהיעדר התוחלת של מציאת משקיע בתרחיש של הסדר נושים, שכן כלל הנושים התנגדו להסכם. בהחלטתו מתח אורנשטיין ביקורת חריפה על התנהלותה של אור וקבע כי הדוחות שהוגשו על ידי מומחים מטעמה לא היו מהימנים, ולא לקחו בחשבון נתונים רבים בבואם לקבוע את שווי הנכסים ואת מצבה הפיננסי של הקבוצה.

מנגד אור הגישה ערעור נגד שורה של גורמים, ובהם השופט אורנשטיין; מפרק החברות שמונה לנושא, עו"ד איתן ארז; רשות המסים; כונס הנכסים; וקבוצות רוכשים. בערעור נטען כי היקף התחייבויותיהן של החברות מצומצם בהרבה מהיקפו של החוב שנטען בגינן (200 מיליון שקל), שכן מתוך סכום זה, 100 מיליון שקל נסובים על תביעות וטענות תלויות ועומדות אשר כלל לא נתבררו.

ענבל אור בדיוון בעניינה בבית המשפט בתל אביב 23 ביולי 2017. אבי כהן, מערכת וואלה!
ענבל אור בבית המשפט/מערכת וואלה!, אבי כהן

"לא נפל כל פגם בפסק דינו של ביהמ"ש המחוזי"

"התמונה המלאה והעגומה של מצב החברות, מצביעה על אי-סדרים שהתגלו בהתנהלות הקשורה לכספי הרוכשים; על היעדר הפרדה בין כספי הפרויקטים השונים; ועל כשלים רבים שנתגלו בדוחות הכספים של החברות"

בהחלטה של העליון, בשבתו כבית משפט לערעורים אזרחיים, כתבו השופטים דוד מינץ, חנן מלצר ואורי שהם כי "נמצא כי לא נפל כל פגם בפסק דינו של בית המשפט המחוזי, אשר מבוסס על אדנים מוצקים, על פיהם נמצאה עילה להורות על פירוקן של החברות ולתת צו לכינוס נכסיה של בעלת השליטה. גם לא נמצא טעם לקבלת הבקשה להגשת ראיות נוספות אשר נבחנה לפני ולפנים".

השופט מינץ כתב כי "התמונה המלאה והעגומה של מצב החברות, מצביעה על אי-סדרים שהתגלו בהתנהלות הקשורה לכספי הרוכשים; על היעדר הפרדה בין כספי הפרויקטים השונים; ועל כשלים רבים שנתגלו בדוחות הכספים של החברות אשר שיקפו נתונים שאינם עולים מהמציאות. כל אלה מעוררים תמיהות קשות באשר להתנהלות הכספית והכלכלית של החברות וההשלכה שיש להתנהלות זו על מצבן".

עו"ד איתן ארז מסר בתגובה: "אני שבע רצון שבית המשפט העליון אישר את כל קביעות נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין, שאימץ במלואו את הדו"ח שהגשתי בחודש מרץ 2016. בית המשפט העליון קבע שענבל אור יצרה חובות של מאות מיליוני שקלים, וביצעה 'העדפת מרמה', ולכן יש להכריזה פושטת רגל ולפרק את חברותיה. כל מאמצי הצוות במשרדי המטפל בפירוק מופנים כעת לפתרון בעיותיהן של 600 משפחות הקורבנות שניזוקו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully