וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התכנית שכל מי שגר או קונה דירה במרכז תל אביב חייב להכיר

וואלה! NEWS בשיתוף החברה לחיזוק מבנים בישראל, וואלה! NEWS בשיתוף החברה לחיזוק מבנים בישראל

24.5.2018 / 8:01

עיריית תל אביב אישרה את תכנית הרבעים שבמסגרתה אפשר יהיה לבצע תמ"א ברובע 3 הכולל את לב העיר. איך ההחלטה תשפיע ואיזה סוג תמ"א יהיה כדאי יותר? יוסי חסון, מנכ"ל החברה לחיזוק מבנים בישראל, התארח באולפן וואלה! NEWS כדי לשרטט את התמונה המלאה

ShutterStock

מרכז תל אביב ייראה אחרת לגמרי בעוד עשור או שניים, וזאת בעקבות תכנית הרבעים שיצאה לדרך. בשנים האחרונות מקדמת תל אביב את תכנית, שמטרתה להסדיר את נושא זכויות הבנייה, ולאחר יותר מעשור אישרה הוועדה המחוזית את תכנית רובע 3 בעיר. מרכז העיר - מהצפון הישן ועד לעיר הלבנה - יעבור שינוי משמעותי בעקבות אישור תכנית ההתחדשות העירונית. העירייה תוכל לגבות ממוכרי דירות ברובע 3 היטלי השבחה על הזכויות הנובעות מהתוכנית, שעלותם המשוערת תהיה מאות אלפי שקלים.

עבור התושבים ברובע 3 המשמעות עדיין עמומה, ויוסי חסון, מנכ"ל החברה לחיזוק מבנים בישראל, התארח באולפן וואלה! NEWS כדי לשרטט את התמונה המלאה הנובעת מאותה החלטה. "חלק גדול מהרובע נחשב ל"עיר הלבנה', עיריית תל אביב הגדירה יותר בניינים כראויים לשימור ואמרה שזכויות הבנייה ברובע 3 יהיו מוגבלות ושונות מרובעים אחרים. הרובע מקבל קומה פחות מאשר רובע 4".

מהן האלטרנטיבות שהרובע מאפשר במסגרת תכנית תמ"א 38? "חיזוק הבניין ותוספת יחידות או הריסת הבניין ובנייה של בניין במקומו. ברוב המוחלט של הבניינים ברובע 3 זכויות הבנייה לא יאפשרו כדאיות כלכלית במתווה של הריסה ובנייה וזה אומר שרוב הפרויקטים יהיו של תמ"א 38 מסוג 1 שזה חיזוק המבנים ותוספת קומות".

"רובע 3 הוא לב הנדל"ן בתל אביב, מחירי הנדל"ן מרקיעי שחקים", גם ברובע זה, למרות שזכויות הבנייה מועטות, יש אפשרות כמעט לכל בניין לממש פרויקט מסוג תמ"א", מוסיף חסון, "אין ספק שתמ"א 38 יצרה הזדמנות להשפיע על עקומת ההיצע עבור אלה הרוצים לקנות נדל"ן ברובעים 3 ו-4".

לאתר החברה לחיזוק מבנים בישראל

וואלה! NEWS בשיתוף החברה לחיזוק מבנים בישראל, וואלה! NEWS בשיתוף החברה לחיזוק מבנים בישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully