וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נחזור לחלל והפעם כדי להישאר": החזון של מנכ"ל אמזון נחשף

29.5.2018 / 9:16

אחרי ששינו את עולם הקניות המקוון, חברת אמזון לא מתכוונת לעצור שם. ג'ף בזוס הגיע לכנס העוסק בתחום החלל ושם הציג את החזון העתידני שלו. בהשקפתו: תוך 100 שנים בלבד, מרבית מהתעשיות הפועלות בכדור הארץ יעבדו גם בחלל

"יישוב הירח הוא חובה אם המין האנושי רוצה לשרוד". כך אמר גף בזוס, מנכ"ל אמזון והאיש העשיר ביותר בעולם, בכנס פיתוח חלל אשר התקיים בלוס אנג'לס ביום שישי האחרון. "אנחנו חייבים לחזור לחלל, והפעם כדי להישאר", הוסיף. בזוס אמר כי הוא מוכן לעזור לסלול את הדרך למחקר מעמיק יותר של הירח, ובסופו של דבר להוביל להתיישבותו בעזרת חברת הסטארט-אפ שלו המתעסקת בטילים, "Blue Origin".

מנכ"ל אמזון ג'ף בזוס, ספטמבר 2012. AP
"אנחנו חייבים לחזור לחלל, והפעם כדי להישאר", ג'ף בזוס/AP

בזוס רואה עתיד בו כדור הארץ יוגדר כמתחם מגורים וכזה של תעשיות פשוטות כמו משרדים, ואילו תעשיות מורכבות יותר כמו מפעלים אשר גורמים למרבית הזיהום, ינהלו את פעילותם מחוץ לאטמוספרה. את דבריו שיתף לפני הפגישה של החברה הלאומית לחלל, עמותה ללא כוונת רווח התומכת בבניית מושבות אנושיות מחוץ לכדור הארץ. עוד, על פי The Wall Street Journal, בזוס ישמח לקבל את עזרתן של ממשלת ארצות הברית והאיחוד האירופי ולצאת לחלל, אך אמר כי הוא מוכן לעשות זאת לבד במידה ויסרבו לשתף עמו פעולה.

בזוס מתעקש כי התיישבות על הירח הוא לא עניין של בחירה, אלא כזה של חובה, והאלטרנטיבה היא קיפאון. אם בני האדם לא יצאו מכדור הארץ ויתחילו לפעולבחלל, קהילות שלמות בכדור הארץ 'יהיו חייבות להפסיק לגדול' בגלל גורמים סביבתיים ומצוקה של מקום. "זה לא העתיד שאני רוצה עבור נכדיי או נכדיי של נכדיי. כדור הארץ הוא לא מקום טוב לתעשיות גדולות. הוא נוח לנו עכשיו. בעתיד הלא כל-כך רחוק - אני מדבר כאן על כמה עשורים, אולי 100 שנים, יהיה לנו קל יותר משמעותית לעשות את הדברים שאנו עושים בכדור הארץ, בחלל, בגלל שתהיה לנו המון אנרגיה. אנחנו נהיה חייבים לעזוב את הכוכב הזה ואנחנו נעזוב אותו, וזה יהפוך אותו לטוב יותר", הוסיף.

נושא החלל הוא תחום שמעסיק מיליארדר נוסף, את אילון מאסק, מייסד Tesla ו-SpaceX. מאסק טרם הצהיר על תוכנית פעולה על להגיע לירח, אך הוא עובד בשנים האחרונות באמצעות מיזם SpaceX, על הוזלת השיגורים לחלל, בכך שהרקטה שמשוגרת, בסופו של דבר חוזרת לקרקע וכך ניתן להשתמש בה מספר פעמים ולהוזיל את עלויות השיגור לחלל במאות מיליוני דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully