וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועדה המקומית בת"א תמליץ על החלופה התכנונית לשדה דב

20.6.2018 / 13:33

בדיון שנערך היום הוחלט להמליץ בפני הוועדה המחוזית על הפקדת תוכנית הבנייה שמקדם ראש העיר, רון חולדאי, במסגרתה שדה התעופה הצבאי יפונה - אך לא החלק האזרחי. המשמעות: הקמת 8,000 יחידות דיור חדשות במקום 16 אלף כפי שמתכננת המדינה

מנחת מטוסים בבסיס שדה דב, תל אביב. ראובן קסטרו
שדה דב/ראובן קסטרו

הסערה התכנונית סביב שדה דב בתל אביב עולה מדרגה: הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בתל אביב-יפו החליטה היום (רביעי) להמליץ בפני הוועדה המחוזית במחוז תל אביב על הפקדת החלופה התכנונית שהיא מקדמת לחטיבת הקרקע ליד שדה התעופה, תוך מיצוי זכויות הבנייה שהיא יכולה לשאת.

בעירייה מסבירים כי על מנת למנוע את ההשלכות של סגירת השדה, בין היתר על העיר אילת, גיבשה האחרונה חלופה תכנונית לתוכנית מטעם המדינה להקמת רובע מגורים הכולל 16 אלף דירות על שטח שדה התעופה דב הוז.

החלופה שמקדם ראש העיר, רון חולדאי, כוללת הקצאת שטח בנייה למגורים של כ-8,000 יחידות דיור בלבד וכ-300 אלף שטחי תעסוקה, מסחר ומלונאות בשטח שיתפנה משדה התעופה הצבאי; וזאת לצד השארת שדה התעופה האזרחי. יצוין כי בשבוע הבא צפויה הוועדה המחוזית לדון בתוכנית המדינה, שכאמור כוללת פינוי מלא של השדה.

"המדינה הייתה אמורה לבנות טרמינל זמני בשדה דב"

אמש קיבלה החלופה של העירייה רוח גבית מוועדת הפנים של הכנסת, שבמהלך דיון בנושא הבהירה כי היא דורשת מהמדינה לאמץ תוכנית שתאפשר להשאיר מסלול תעופה מצפון תל אביב לעיר אילת, כאשר המדינה תיאלץ לוותר על חלקה במספר יחידות הדיור.

"שדה דב היא התחנה המרכזית של אילת", אמר מאיר יצחק הלוי, ראש עיריית אילת במהלך הדיון בוועדה, "היום עליתי למטוס ואיתי 12 חולים שנדרשו לקבל טיפולים רפואיים באיכילוב. לא ייתכן שהעיר הפריפריאלית ביותר במדינה תיוותר ללא מענה תחבורתי זמין".

יו"ר הוועדה, ח"כ יואב קיש, ציין כי "הכנסת חוקקה חוק, לפיו המדינה הייתה אמורה לבנות טרמינל זמני בשדה דב. משרד האוצר הפעיל שיקול דעת לפעול בניגוד לחוק ולא לבנות את הטרמינל. הגיע הזמן שנפעל. חברי הכנסת מכל סיעות הבית מודעים לחשיבות השדה לעיר אילת. יש תוכנית של עיריית תל אביב שעומדת בסיכום עם בעלי הקרקע, ואת המחיר ישלם האוצר. אנו ממליצים למדינה לספוג ולא לנסות שיטה עוקפת. הוועדה דורשת לפעול להקמת טרמינל זמני. נמשיך לאפשר לבעלי הקרקע לקבל זכויות וגם נשמור על אילת. אי אפשר להשאיר את אילת ללא השדה".

תומר רוזנר, היועץ המשפטי לוועדה, הוסיף אתמול כי "המדינה הגיעה להסכם עם בעלי הקרקע שהשדה יפונה. בתמורה הבעלים יקבלו 6,000 יחידות דיור והמדינה תקבל 8,000 יחידות דיור". ארנון גלעדי מעיריית תל אביב טען כי "מדינת ישראל לא יכולה להתבסס על שדה תעופה אחד. בתל אביב יש 2 מיליון תושבים. צריך שדה פנימי נוסף שייתן מענה. בבן גוריון יש כבר עכשיו חריגות רעש מעבר לתוכנית המתאר. אז רוצים להוסיף לשם עוד מיליון איש? לנו יש פתרון לבעלי הקרקע עכשיו".

חרף הרוח הגבית מצד הכנסת, נזכיר כי אתמול שלחו ארגוני סביבה וחברה מכתב תקיף לוועדה המקומית בתל אביב נגד החלופה התכנונית. במכתב טענו חברי הארגון: "אנו מתנגדים לתוכנית החדשה ותומכים בתוכנית הפיתוח אותה מקדמת רשות מקרקעי ישראל, וזאת מהטעמים הבאים: תוכנית שדה דב היא אחת התוכניות בהן הושקעה חשיבה ותכנון בר קיימא ברמה הגבוהה ביותר בתל אביב - נעשה שימוש בעקרונות של שימור טבע והשארת שטחים פתוחים, תכנון רחובות המעודדים הליכה ברגל ומרקם של עירוב שימושים, תמהיל דיור מגוון, ועוד. לנוכח החשיבה הרבה והתכנון הרב שהושקע בשכונה זו, על מנת שתהיה שכונת הדגל של תל אביב, לא ברור מדוע לאחר השקעה כה רבה, ישנה נסיגה לאחור בתוכנית המוצעת וכל העקרונות שהיו לחשובים ביותר, ירדו לטמיון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully