וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולון: פוטנציאל של 2,000 דירות במסגרת פינוי בינוי ותמ"א 38

25.6.2018 / 8:00

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בעיר אישרה להפקדה להתנגדויות הציבור תוכנית התחדשות עירונית בשכונת תל גיבורים הוותיקה, בסמוך לתחנת הרכבת וולפסון ונתיבי איילון

חולון. ShutterStock
מתרחבת. חולון/ShutterStock

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בעיר חולון אישרה אמש (ראשון) להפקדה להתנגדויות הציבור תוכנית התחדשות עירונית בשכונת תל גיבורים. מדובר בשכונה מהוותיקות בעיר, הממוקמת בסמוך לתחנת הרכבת וולפסון ולנתיבי איילון בקרבת תל אביב. היא הוגדרה כמרקם להתחדשות עירונית בתוכנית המתאר העירונית.

התוכנית מייצרת מסגרת תכנונית, שמאפשרת בשלב הראשון תוספת של 2,000 יחידות דיור ב-45 מתחמי התחדשות עירונית. בעירייה מסבירים כי לאחר תוספת זו, תיערך בדיקה חוזרת לשטחי הציבור על מנת לבחון האם ניתן להוסיף לשכונה דירות נוספות.

התוכנית תאפשר קידום פרויקטים של פינוי בינוי וכן קידום תוכניות תמ"א 38/2 (הריסה ובנייה מחדש). עוד מציינים בעירייה כי "מטבע הדברים, מימושה של תוכנית מעין זו תלוי בהתארגנות וולנטרית של התושבים, אולם מרגע שהופכת המדיניות העירונית לתוכנית מסודרת - היא מייצרת שקיפות וודאות ומקלה על התארגנות זו ועל היוזמות הפרטיות.
מימושה של התוכנית יהיה בהדרגה, לאורך תקופה ארוכה, והיא כוללת בתוכה מערכת מעקב ובקרה שתיבחן מעת לעת".

התוכנית קודמה באגף אדריכלות ותכנון עיר יחד עם אגף הרישוי שבמינהל ההנדסה וכללה צוות היגוי רב תחומי בראשות מהנדסת העיר, אדריכלית מימי פלג, ובאמצעות משרד האדריכלים פרחי-צפריר בע"מ.

הופקדה תוכנית המתאר תשגדיל את אוכלוסיית העיר

בתוך כך, הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז תל אביב שבמנהל התכנון הפקידה היום להתנגדויות הציבור את תוכנית המתאר של חולון. זאת כשנתיים לאחר שהוחלט להפקיד את התוכנית ביולי 2016.

התוכנית מגדירה את החזון להתפתחות העיר לאופק התכנון 2030 ומחליפה את תוכנית המתאר הישנה משנת 1958. במסגרת התוכנית, העיר שמונה כיום כ-200 אלף תושבים צפויה לגדול ב-40 אלף נפש ב-12 השנים הקרובות. תוספת זו תתאפשר, כאמור, באמצעות מרקם המגורים העירוני הקיים, לצד בנייתן של סביבות מגורים חדשות.

ראש עיריית חולון, מוטי ששון, מסר כי "לאחר שנים של עבודה מאומצת לקידום התוכנית, זהו יום חג לעיר ולתושביה. התוכנית תנחה את פיתוח העיר בהווה ובעתיד, ותשקף את מדיניות העירייה ומגמות התכנון לשנים הבאות, תוך ראיית איכות חיי התושבים ומתן דגש למרחב הציבורי, לקהילה ולחיים הציבוריים בעיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully