וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתוך יממה - שני תינוקות מתו לאחר שטבעו בבתיהם: "לא יכלו להציל עצמם"

בבית החולים שערי צדק נקבע מותו של בן השנה שטבע לפני שבוע בדלי בירושלים, זאת לאחר שאתמול מתה תינוקת בת חמישה חודשים שטבעה בביתה בת"א. מתחילת השנה טבעו למוות 27 ילדים. "פעוטות יכולים לטבוע גם ב-2 ס"מ מים, המבוגרים לא מודעים לסכנה"

עריכת וידאו: ניר חן

התינוק בן השנה, שטבע בשבוע שעבר בדלי בביתו בשכונת רוממה שבירושלים, מת הבוקר (רביעי) בבית החולים שערי צדק בעיר. התינוק פונה בידי מד"א במצב אנוש לאחר הטביעה וטופל בשבוע האחרון בבית החולים, שם נאבק הצוות הרפואי על חייו. מדובר בתינוק השני שטבע למוות ב-24 השעות האחרונות, ובילד ה-27 שטבע למוות מתחילת השנה. בשמונת החודשים האחרונים טבעו 60 ילדים במקור מים. לפי נתוני ארגון "בטרם" מדובר בעלייה של יותר מ-100% בהשוואה למקרי הטביעות אשתקד.

אתמול בבוקר נקבע מותה של התינוקת בת החמישה חודשים שטבעה לפני עשרה ימים בכיור האמבטיה בתל אביב בעת שאמה קילחה אותה. לפי גורמים במשטרה, אמה של התינוקת קילחה אותה בכיור האמבטיה במתקן הושבה לתינוקות, הלכה לזמן קצר כששבה מצאה אותה מתחת למים הוציאה אותה והזעיקה את מד"א. פרמדיקים שהגיעו לדירה ביצעו בתינוקת פעולות החייאה ופינו אותה לבית החולים לאחר שהצליחו להשיב לה את הדופק.

פעולות החייאה בתינוק- פעוט כבן שנה טבע בגיגית ברחוב זכרון יעקב בי-ם; פונה במצב אנוש לביה"ח שערי צדק. מד"א
מקום הטביעה בירושלים, בשבוע שעבר/מד"א

"התינוקת הגיעה אחרי החייאה מאד ממושכת, עם נשימות עצמוניות בודדות ופגיעה לבבית וכבדית שדווקא התאוששו, אבל חוסר החמצן במוח כתוצאה מהטביעה גרם לפגיעה שהתקדמה ביום החמישי לאשפוזה למוות מוחי", הסבירה ד"ר שירלי פרידמן, רופאת טיפול נמרץ ילדים בבית החולים איכילוב שבתל אביב, שטיפלה בתינוקת. המשפחה הסכימה לתרום את איבריה.

כמה שעות לאחר קביעת מותה של התינוקת בתל אביב, טבעה פעוטה נוספת בת שנתיים וחצי במתחם רידינג בשפך הירקון שבתל אביב, מקום אסור לרחצה שעליו שלטים המורים על איסור כניסה. הפעוטה לוותה בידי אחיה בלבד, ושהתה במקום ללא הוריה. היא טופלה בטיפול נמרץ ומצבה השתפר, ואף הועברה למחלקה ומצבה מוגדר כעת קל.

עוד באותו נושא

16 מקרי מוות, מטרים ספורים מההורים: מכת טביעות הילדים בבריכות

לכתבה המלאה
בית החולים שערי צדק, פברואר 2015. מור שאולי
בית החולים שערי צדק/מור שאולי

"הפעוטה הזו הגיעה אחרי אירוע טביעה שבאורח נס לא נזקקה בו להחייאה, אבל נגרם נזק מסוים לריאות והיא הועברה למחלקה במצב קל להשגחה", הסבירה ד"ר פרידמן. "השנה זה קורה המון. אצלנו במחלקה היו כמה מקרים כבר, אבל אני מדברת עם הקולגות שלי מבתי חולים אחרים וכולם אומרים שיש הרבה יותר מקרי טביעה השנה".

ד"ר פרידמן המשיכה וציינה כי "אנשים לא מבינים שילדים יכולים לטבוע בתוך 2 ס"מ מים כי מרכז הכובד של פעוטות עד גיל שלוש נמצא בראש, זה החלק הכי כבד שלהם, בניגוד לבוגר שמרכז הכובד שלו הוא בבטן ובאגן. ילד שמסתקרן מדלי עם מים ויכניס את הפנים שלו - מרכז הכובד שלו מושך אותו למטה, לכן ילדים טובעים בתוך דלי אפילו עם מעט מים, הם לא יכולים להציל את עצמם. אני מטפלת במקרים האלו וזה יושב עליי מאד כבד, אלו מקרים שאפשר היה למנוע אם הייתה למבוגרים מודעות לסכנה. אני לא יודעת מה יותר גרוע - ילד שמת מטביעה או ילד שנשאר פגוע בצורה בלתי הפיכה וכל כך קשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully