וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת הסחר: ארה"ב מטילה מכסים על סחורות מסין בהיקף 200 מיליארד דולר

18.9.2018 / 4:06

ארצות הברית הודיעה כי תעלה את גובה המכס ל-25%. טראמפ הזהיר את סין כי אם תנסה להתנקם ייאלץ לעבור ל"שלב הבא", והוסיף כי "לא ישב בחיבוק ידיים בזמן שהכלכלה האמריקנית נמצאת תחת מתקפה". סבב המכסים הראשון שהתרחש בחודש יוני האחרון פגע ב-50 מיליארד דולר

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הודיע היום (שלישי) כי וושינגטון תטיל מכס בגובה 10% על סחורות סיניות בשווי 200מיליארד דולר החל מהשבוע הבא, ותעלה את גובה המכס ל-25% בתחילת שנת 2019. לדבריו, הוא קיבל את ההחלטה לאחר בחינה מעמיקה שהעלתה כי סין "לוקחת חלק במספר רב של פעולות לא הוגנות ביחס לטכנולוגיה וקניין רוחני אמריקני". עוד הוסיף כי "התנהלות זו מהווה איום חמור וארוך טווח לכלכלה האמריקנית".

לאחר הטלת המכסים בסבב קודם, סין הודיעה מיד בתגובה כי היא מטילה מכסים בשיעור דומה לארצות הברית. הפעם, הודיע טראמפ כי "אם סין תנסה להתנקם ולנקוט בפעולות כנגד החקלאות או התעשייה שלנו, אנחנו מיד נעבור לשלב הבא, ונטיל מכסים על ייבוא סחורות בגובה 267 מיליארד דולר".

עוד בוואלה! NEWS:
רוסיה: ישראל אחראית לתקיפה בסוריה, איבדנו קשר עם אחד ממטוסינו
"רוצח", "שונא ישראל": ח"כ גפני הותקף מחוץ לביתו | צפו
זמן סליחות: רבבות בתפילות בכותל המערבי לקראת יום כיפור

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ונשיא סין שי ג'ינפינג בביקור טראמפ באסיה, ביג'ינג, סין 9 בנובמבר 2017. רויטרס
הסלמה ביחסי המדינות. טראמפ ונשיא סין ג'ינגפינג/רויטרס

טראמפ הבהיר כי הטלת המכסים החדשה מגיעה לאחר חודשים שבהם ניסתה ארצות הברית לנהל מגעים עם סין "כדי לתת טיפול הוגן והדדי לחברות אמריקניות", והוסיף כי הממשל היה ברור בנוגע לשינויים שארצות הברית דורשת מסין לבצע. "נתנו לסין כל הזדמנות אפשרית לנהוג בנו בהגינות", הדגיש הנשיא, "אך עד כה, הם לא הביעו נכונות לשנות את ההתנהלות שלהם".

הטלת המכסים החדשה נחשבת לעליית מדרגה הן בשווי הסחורות שייפגע והן במגוון המוצרים. סבב המכסים הראשון, שנערך ביוני האחרון, פגע ב-50 מיליארד דולר והתמקד במתכות וסחורה תעשייתית. כעת, לאחר הטלת 200 מיליארד נוספים, כמחצית מן הסחורות המיובאות מסין יישאו מכס. כתוצאה מכך, המהלך החדש עלול להשפיע על הצרכנים האמריקניים במגוון מוצרי מזון, אלקטרוניקה וכלי בית.

עוד באותו נושא

דיווח: טראמפ צפוי להטיל מכסים על סחורות סיניות בשווי 200 מיליארד דולר

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, במהלך תדרוך בבית הלבן 5 בספטמבר 2018. רויטרס
"לא אשב בחיבוק ידיים". טראמפ/רויטרס

ההערכות הן כי הממשל הודיע שהמכסים יעלו ל-25 אחוז רק בינואר כדי להימנע מעליית מחירים לצרכנים לפני חג ההודיה וחג המולד. גורמים בממשל אמרו לניו יורק טיימס כי הממשל ישוב לנהל משא ומתן עם סין רק אם יגיע למסקנה שהסינים רציניים בכוונותיהם לשפר את יחסי המסחר.

"כנשיא, החובה שלי היא להגן על האינטרסים של האנשים העובדים, החקלאים, אנשי העסקים, והמדינה עצמה. הממשל שלי לא ישב בחיבוק ידיים בזמן שהאינטרסים הללו נמצאים תחת מתקפה", סיכם טראמפ.

בכיר במשרד הכלכלה הסיני הגיב הלילה להודעת ארצות הברית ואמר כי הפעולות שבחרו האמריקנים לנקוט מול סין לא יעבדו. הבכיר הוסיף כי בסין נערכו מראש על מנת להתמודד עם השפעות הטלת המכסים. עם זאת, בסין מקווים כי שני הצדדים יוכלו לדון במסחר ולהתקדם ליחסים טובים בין המדינות בטווח הארוך.
.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully