וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה עולה לייצר את האייפון? ההפרשים האדירים בין עלות הרכישה לעלות הייצור

30.9.2018 / 10:39

בעוד פחות מחודש הם יושקו בישראל במחירים שמתחילים ביותר מ-4,000 שקלים. אפל העלתה את המחירים של האייפונים ובעולם מעריכים כי מדובר באייפונים הרווחים ביותר שהשיקה עד כה. כדי לאמוד את הרווחים, אנליסטים פירקו את האייפון והעריכו כמה עולה לייצר את האייפון החדש

אייפון Xs. מייקי לוי, מערכת וואלה!
הפרשים אדירים בין עלות הרכישה לעלות היצור./מערכת וואלה!, מייקי לוי

החודש השיקה אפל את האייפונים החדשים והתבשרנו כי ב-18 לאוקטובר הם יגיעו גם לישראל. מה לגבי המחירים? מדובר במחירים שמעט יוכלו להרשות לעצמם, כשההמחיר ההתחלתי עומד על לפחות 4,600 שקלים. האם השידרוגים כל כך גדולים בתמורה? נראה שלא אבל זה ממש לא עוצר את אפל מלתת את תג המחיר הגבוה אי פעם לאייפונים החדשים. בעולם מעריכים כי בגלל שמדובר באייפון היקר ביותר, הוא גם הרווחי ביותר עבור אפל, אולם גם האייפון מציע נפח אחסון גדול יותר ומדובר ברכיבים לא זולים, אך החברה הצליחה להתייעל כשהיא מסירה רכיבים אחרים מהאייפון. אז כמה עולה לייצר את הדגם הפופולרי ביותר, האייפון Xs Max בנפח 256 גיגה בייט?

אנליסטים מ-TechInsight פירקו את האייפון Xs Max בנפח 256 גיגה בייט, שהוא דווח כהאייפון הפופולרי ביותר. בזמן שפירקו אותו, בדקו את העלויות של כל החלקים באייפון. ככל הנראה, מחיר יצור האייפון עומד על 443 דולרים עבור אפל, בהשוואה לתג המחיר שעומד על 1,249 דולרים. ה-806 דולרים הנותרים אינם רווח "טהור", שכן יש לכסות את משכורות העובדים, התקציב השיווקי ועלויות נוספות. גם הסכום אינו מייצג את הסכום שאפל השקיעה בתוכנת האייפון.

שני החלקים היקרים ביותר באייפון הינם המסך והזיכרון: ייצור המסך עולה 80.50 דולרים ואילו נפח האחסון זינק מ-45 דולרים, ל-64 דולרים. עוד מחיר חיישני הצילום זינק ועומד על 58 דולרים ועלות ההרכבה, הבדיקות ושאר החומרים נעמדת על 72 דולרים. בין היתר, יש לקחת בחשבון גם עלויות של חיישנים, אנטנות, סוללה, רמקולים ועוד. אולם המחירים של הרכיבים האלו עומדים על עשרות דולרים בודדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully