וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטייקון נוחי דנקנר נכנס לכלא: "יום קשה, מאמין שהכול לטובה"

2.10.2018 / 9:19

דנקנר יישא את עונש שלוש שנות המאסר בכלא מעשיהו, בגין תרמית ניירות ערך, בפרשת הרצת מניית איי.די.בי אחזקות. בית המשפט החמיר בעונשו של איש העסקים, לאחר שהשופטים קיבלו את ערעור הפרקליטות. "בוטח במערכת הצדק והמשפט ואוהב מאוד את המדינה", אמר עם כניסתו לכלא

צילום: יותם רונן, עריכה: יוסי אלטר

איש העסקים נוחי דנקנר התייצב הבוקר (שלישי) בכלא מעשיהו כדי להתחיל בריצוי עונשו בגין תרמית ניירות ערך בפרשת הרצת מניית איי.די.בי אחזקות. עונש המאסר, שיעמוד על שלוש שנים, החל אחרי שבית המשפט העליון החמיר בעונשם של דנקנר ושל איתי שטרום, שהורשע גם הוא בפרשה, לאחר שהשופטים קיבלו את ערעור הפרקליטות.

בהצהרה קצרה שנשא לפני כניסתו אמר דנקנר כי "המעמד כאן הוא יום קשה לי ולמשפחתי. נלחמתי על חפותי אני מאמין שהכל לטובה. בוטח במערכת הצדק והמשפט ואוהב מאוד את מדינות ישראל".

דנקנר ירצה את עונש המאסר בכלא מעשיהו באגף ה-VIP - אגף 10 - שאותו חנך לפני שנים בן דודו, דני דנקנר, שריצה עונש מאסר עם אהוד אולמרט. דנקנר יגיע לכלא בשעה 9 בבוקר, והוא מתכוון לתת הצהרה לתקשורת בטרם ייכנס לרצות את עונש המאסר.

אגף 10, שמכונה עתה אגף 4 מכיל הכיל במהלך השנים לא מעט אסירים מפורסמים, ובהם הרב הראשי לשעבר יונה מצגר, הזמר קובי פרץ ומורשעי פרשת הולילנד. יחד עם זאת באגף ישנה גם שורה של אסירים רגילים, לרוב אסירים שהורשעו בעברות תאונות דרכים או במרמה. דנקנר אמור להשתלב במהלך מאסרו באחד ממקומות העבודה של שב"ס.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו: "הניסיון של איראן לקשור את ישראל לפיגוע - מגוחך"
בפשיטות קומנדו: גרמניה חשפה ארגון ימין קיצוני חמוש שתקף מהגרים
כשצה"ל וחמאס משחקים חתול ועכבר: הסוף לתקופת האיפוק כלפי עזה?

נוחי דנקר נכנס לכלא מעשיהו 2 באוקטובר 2018. ראובן קסטרו
נוחי דנקנר בכניסה לכלא מעשיהו, הבוקר/ראובן קסטרו

פסק הדין עוסק בהנפקת מניות איי.די.בי אחזקות בפברואר 2012. בדצמבר 2016 גזר בית המשפט המחוזי בתל אביב עונש של שנתיים מאסר בפועל על דנקנר, שהיה בעל השליטה באיי.די.בי, וכן שנת מאסר על תנאי וקנס בגובה 800 שקלים. על שטרום, איש שוק ההון שהורשע יחד איתו בהרצת המנייה, נגזרו שנת מאסר בפועל, שנת מאסר על תנאי וקנס בגובה 500 שקלים.

השופט חאלד כבוב קבע כי דנקנר ושטרום פעלו כך ששטרום רכש באמצעות החברה שלו, ISP, כמות גדולה מהמניות שהוצעו לציבור. בכך יצר ביקוש מלאכותי שהשפיע על מחיר המניה. החברה הצליחה לגייס באותה הנפקה 321 מיליון שקלים, מתוכם 62 מיליון נרכשו על ידי בעלי שליטה או בעלי עניין.

עוד באותו נושא

אין צירופי מקרים, אין מניע חברי: ההכרעה שהכניסה את דנקנר לכלא

לכתבה המלאה
נוחי דנקר נכנס לכלא מעשיהו 2 באוקטובר 2018. ראובן קסטרו
דנקנר בכניסה לבית הכלא, היום/ראובן קסטרו

השניים ערעור על עונשם ועל עצם הרשעתם. מנגד הגישה פרקליטות המדינה ערעור וביקשה להטיל עליהם עונש חמור יותר - וזה התקבל, בהחלטת השופטים דוד מינץ, ניל הנדל וג'ורג' קרא.

השופט הנדל שלל בהחלטתו את הטענה שפעולותיו של דנקנר נבע ממניע "חברי" בלבד והוסיף כי "המסקנה הסבירה היחידה, העולה ממכלול הראיות שנבחנו לעיל, הינה כי דנקנר התכוון להשפיע על שער המניה, ופעל במסגרת תכנית משותפת עם שטרום לשם כך. מסקנה זו מעוגנת במכלול הראיות, ובתמונה הכוללת שהן מציירות". לדברי השופט, "משמעות הדבר היא שהיסוד העיקרי שהיה שנוי במחלוקת בפרשה זו, היסוד הנפשי של דנקנר, הוכח מעבר לכל ספק סביר. זהו המפתח להרשעתו של דנקנר הן בעבירת ההשפעה בדרכי תרמית, והן בשאר העבירות".

(עדכון ראשון: 7:44)

נוחי דנקר נכנס לכלא מעשיהו 2 באוקטובר 2018. ראובן קסטרו
דנקנר בכניסה לבית הכלא, היום/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully