וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבודקת החיצונית בפוקס קבעה: "לא היו אירועי הטרדה מינית בחברה"

14.10.2018 / 23:50

החברה הודיעה כי השופטת בדימוס אורנית אגסי סיימה לבדוק את הטענות שיוחסו למנכ"ל הראל ויזל, לפיהן הטריד מינית נשים שעבדו תחתיו. בדוח מסרה: "החברה מתנהלת בהתאם להוראות החוק למניעת הטרדה מינית ולא נמצא פגם בהתנהלות החברה ומנהליה"

הראל ויזל מנכ"ל ובעלים קבוצת פוקס בבורסה לניירות ערך בת"א, 5 בספטמבר 2010. ראובן קסטרו
מנכ"ל חברת "פוקס", הראל ויזל/ראובן קסטרו

חברת "פוקס" הודיעה היום (ראשון) כי הבודקת החיצונית השופטת בדימוס אורנית אגסי סיימה לבדוק את הטענות לפיהן המנכ"ל ובעל השליטה של החברה, הראל ויזל, הטריד מינית נשים שעבדו תחתיו, וקבעה כי הטענות המיוחסות אליו אינן נכונות. אורנית אגסי מונתה כבודקת חיצונית בסוף חודש אוגוסט על ידי ועדת הביקורת של חברת "פוקס". זאת על מנת שהיא תבחן את הטענות שיוחסו למנכ"ל, שהוצגו לראשונה בחדשות ערוץ עשר.

החברה מסרה כי אגסי הגישה דוח, בו ציינה כי פנתה למתלוננות ונפגשה עם הכתב רביב דרוקר, שחשף את הפרשיה, לצורך בירור טענות אנונימיות. לפי חברת "פוקס", בסיכום הדוח קבעה השופטת בדימוס כי היא מצאה "שלא היו אירועי הטרדה מינית בחברה על ידי בכירי החברה ומנכ"ל החברה, כי החברה מתנהלת בהתאם להוראות החוק למניעת הטרדה מינית באופן קפדני ויעיל וכי לא נמצא פגם בהתנהלות החברה ומנהליה בהקשרים האמורים לעיל". בנוסף לכך, החברה ציינה שוועדת הביקורת ודירקטוריון החברה קיימו דיון על דוח והחליטו לאמץ את מסקנותיו.

לקריאה נוספת:
אישה בת 36 נורתה למוות בדירה; החשוד ברצח: בעלה השוטר
כשהחרדים נבהלו מהאיום של עצמם: משבר הגיוס לא נפתר - רק נדחה

חנות פוקס. תמר מצפי,
קבעה כי הטענות לא נכונות. חנות של רשת "פוקס"/תמר מצפי

בסוף חודש אוגוסט, "חדשות עשר" הביאו עדויות של נשים, הטענו כי הוצעו להן הצעות מגונות מהמנכ"ל ובעל השליטה בחברת האופנה "פוקס", הראל ויזל. מתחקיר תכנית "המקור" עלה התנהגות מינית בוטה לכאורה מצדו של ויזל כלפי נשים שהיו איתו בקשר עסקי. לדברי הפרסום, כל המתלוננות עברו בדיקות פוליגרף ונמצאו דוברות אמת.

אחת המתלוננות, ב', שעבדה ב"פוקס", סיפרה כי בנסיעה עם ויזל לחו"ל, המנכ"ל הניח את ידו על הירך שלה בארוחת הערב. "זה לא נראה לי אבל עוד איכשהו בסדר", אמרה. "אחר כך הוא הלך איתי לחדר שלי במלון. הגענו עד הדלת והוא לא עוזב. אמרתי לו שלא נעים לי לסגור לו את הדלת בפרצוף. הוא לא הלך. בסוף פשוט טרקתי לו את הדלת בפנים". לטענתה, "בזה נגמרו יחסינו. הוא התחיל להיות מגעיל אליי, להתעלם ממני. התחילו לתת לי כל מיני עבודות משפילות כאלה. כל הסביבה שלו פתאום החרימה אותי".

בתגובה לתלונות שפורסמו, ויזל מסר בתגובה ל"חדשות עשר" ש"במהלך חיי המקצועיים והחברתיים, נפגשתי עם עשרות אלפי נשים. השתדלתי תמיד להפגין יחס הולם ולשמור על כבודן. צר לי מעומק ליבי, אם פגעתי במי מהן. אם דברי, או התנהגותי פגעו במי מאלו, שעמן נפגשתי - אני מביע את צערי והתנצלותי העמוקה, בפני כל אחת מהן ונוטל על עצמי מחויבות להקפיד על דיבור רגיש והתנהלות מבוקרת הרבה יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully