וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל מודיעה: העדכון החדש לאייפון יאט את האייפונים שהושקו בשנה שעברה

1.11.2018 / 14:43

זה הולך להרגיז את משתמשי האייפון: הם הושקו רק בשנה שעברה אבל אפל כבר הודיעה שבמידה וחיי הסוללה של האייפונים מהדור הקודם נפגעו, בעדכון החדש ביצועי האייפונים יואטו בצורה משמעותית. הפתרון? להחליף סוללה או להתפשר על ביצועי האייפון

אינסטגרם אייפון X. ShutterStock
הם הושקו רק בשנה שעברה אבל באפל החליטו להאט את האייפון 8, 8 פלוס ו-10./ShutterStock

אמש שחררה אפל את גרסת iOS 12.1 ולצד השיפורים והתיקונים, החברה גם תאט את האייפונים שהושקו בשנה שעברה, האייפון 8, 8 פלוס והאייפון X. בחודש דצמבר 2017, הודתה אפל תכונה ששולבה בעדכונים למערכת ההפעלה iOS, מאטה משמעותית את פעילות המעבד ברגע שהסוללה מדרדרת. בשנים האחרונות משתמשים רבים חשדו כי אפל מבצעת האטה יזומה בניסיון לגרום למשתמשים לרכוש את הדגמים החדשים. כשאפל הודתה בכך שהיא מאטה את האייפונים, משתמשים רבים כעסו אבל לאפל היה הסבר מעט משכנע: ההאטה מתבצעת כדי לשמור על יציבות האייפון.

כעת אפל פרסמה כי תאט גם את שלושת האייפונים שהושקו בשנה שעברה: האייפון 8, אייפון 8 פלוס והאייפון X. האטה כמובן, כפופה בכך שחיי הסוללה של האייפון ירדו בצורה משמעותית, שכן נועדה לדברי אפל לשמור על יציבות האייפון. אולם, אפל ציינה כי ייתכן והשינויים פחות יורגשו בעקבות החומרה המתקדמת יותר ותכנון התוכנה שהיה יותר קפדני. כמו מקודם, התכונה המרגיזה תפעל בצורה אוטומטית ובאפל עדיין מציעים החלפת סוללה במחיר מוזל של 30 דולרים בחנויות החברה בעולם ולצידה, גם לא מעט מעבדות מורשות כמו C-DATA ואידיגיטל, מציעות החלפת סוללה מקורית.

עוד בנושא:

יש לכם אייפון Xs? אפל סוף סוף מתייחסת לפרשת תמונות הסלפי
"5,800 שקלים לאייפון החדש, מי סופר?": עשרות ישראלים עמדו בתור לאייפון Xs
עד 6,999 שקלים: איפה הכי זול לקנות את האייפונים החדשים?

פירוק אייפון 6. צילום מסך
במשך שנים האטה את האייפונים מבלי להודיע למשתמשים./צילום מסך

בעקבות הסאגה, נחקר מנכ"ל אפל ישראל, רוני פרידמן במשרדי הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן. שם ציינו: "החקירה נפתחה עקב חשד לאי גילוי מידע מהותי לצרכנים אודות קיומה של תכונת האטה בגרסאות עדכון למכשירים הסלולריים מתוצרתה". החקירה נערכה לפני יותר מחצי שנה וטרם ברור איך ואם תנקוט הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן. באיטליה, נקנסה אפל בחמישה מיליון דולר בעקבות הפרשה ומדינות נוספות הודיעו כי יחקרו את הנושא.

כך תבטלו את האטת האייפונים

אחרי שהמשתמשים כעסו ובצדק, אפל הבטיחה כי תשחרר עדכון תוכנה שישאיר את הבחירה בידי המשתמש: האם ליהנות מביצועים על חשבון יציבות האייפון או ליהנות מיציבות האייפון על חשבון הביצועים. כדי לבטל את הגזרה, תוכלו לעשות זאת על ידי כניסה להגדרות, סוללה, חיי סוללה. ובשורה האחרונה בתפריט תמצאו את הכפתור "בטל", לחצו עליו ובטלו את האטת האייפון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully