וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר פרטיות נוסף בפייסבוק: 81,000 הודעות פרטיות נמכרו ברשת

4.11.2018 / 9:59

כמה שבועות אחרי שנחשף כי 29 מיליון חשבונות היו בסכנת פריצה: תוסף זדוני סרק את חשבון הפייסבוק, קרא את כל ההודעות ואחר כך שלח אותם להאקרים. הם פרסמו את ההודעות למכירה תמורת 10 סנט לחשבון. על פי הערכות, מדובר ב-81,000 הודעות מ-120 מיליון משתמשים

מנכ"ל ומייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, מעיד בפני ועדת המסחר של בית הנבחרים בוושינגטון, 11 באפריל 2018. רויטרס
81,000 הודעות פרטיות מחשבונות פייסבוק נמכרו ברשת. מארק צוקרברג מעיד בפני ועדת הסנאט/רויטרס

משבר פרטיות חדש בפייסבוק: על פי הדיווחים של ה-BBC, כ-81,000 הודעות נפרצו ונמכרו השנה. הפריצה התגלתה לראשונה בספטמבר כשאחד מהאקרים פירסם את המידע שברשותו. ההודעות הורדו מחשבונות המשתמשים אחרי שהם הורידו תוסף זדוני שסרק את האינפורמציה מהחשבון שלהם. המשבר החדש מגיע כמה שבועות אחרי שפייסבוק דיווחה כי 29 מיליון חשבונות היו חשופים לפריצות מצד האקרים, בעקבות באג באחת מהתוכנות של הרשת החברתית. עוד נזכיר כי לפני כמה שבועות, פייסבוק ניתקה את כל המשתמשים שנפגעו. כמה שווה המידע שלכם? האקרים מכרו את האינפורמציה תמורת עשרה סנט לחשבון. קבוצת האקרים סיפרה ל-BBC כי מדובר במידע של 120 מיליון משתמשים, אך הם לא הצליחו לאמת את הפרטים.

"יצרנו קשר עם יצרניות הדפדפנים כדי להבטיח שהתוסף הזדוני לא יהיה זמין להורדה בחנויות", אמר גיא רוזן, בכיר בפייסבוק ל-BBC.אחרי שזיהו את הפריצה, פייסבוק פנתה לרשויות החוק כדי שהמידע הגנוב יוסר מהרשת. על פי הערכות, רוב החשבונות שנפרצו הינם מרוסיה ואוקריאנה, אך ברשימה ניתן למצוא גם כמה חשבונות מארצות הברית, בריטניה ומדינות נוספות. זו לא גניבת המידע הראשונה שמתבצעת בפלטפורמה ובמרץ האחרון התפוצצה פרשת "קיימברידג' אנליטיקה" שבה נאספו פרטיהם של 87 מיליון משתמשים וביניהם 47,000 ישראלים. אלא שאז, זו הייתה "אשמתה" של פייסבוק ואילו הפעם, מדובר בתוסף זדוני שסרק את חשבון הפייסבוק והוריד את כל ההודעות שאחר כך הועברו אל האקרים.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully