וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שווי של מיליארד שקלים וחצי: כחלון האריך ביטול מכס על שורת מוצרים

שר האוצר הודיע על כוונתו להאריך את ביטול המכס ומס הקנייה במסגרת תוכניות שהחלו בשנה שעברה. במסגרת ההקלות בוטל שיעור מס קנייה על טלפונים סלולריים, שעמד קודם לכן על 15%. "כל מי שיעלה מחירים לציבור הצרכנים, שלא בצדק, יתחרט על כך במהרה", אמר כחלון

עריכה: איתי עמרם

שר האוצר משה כחלון הודיע היום (שבת) על כוונתו להאריך בשנה נוספת את ביטול המכס ומס הקנייה על שורה ארוכה של מוצרים. במסגרת תוכניתו של כחלון, שכונתה "נטו משפחה", והחלה באפריל 2017, בוטל שיעור מס קנייה על טלפונים סלולריים, שעמד קודם לכן על 15%. וכן בוטל המכס על נעלים וגם על עדשות ומסגרות למשקפיים וחלקיהם, שעמד קודם לכן על 12%.

בנוסף, בוטל שיעור המכס על מוצרי תינוקות נבחרים, בהם מנשאים, מושבים לתינוקות, כסאות אוכל, נדנדות, הליכונים, מוצצים, בקבוקים לתינוקות, שעמד קודם לכן על 12%. במסגרת תוכנית "נטו הוזלות" בוטל שיעור מס הקנייה החל על מוצרי אלקטרוניקה כמו טלוויזיות, רמקולים, צגים, ממירים, מקרנים, מגברים, מיקרופונים, אוזניות, כרטיסים חכמים, מכשירי רדיו וכן בוטל שיעור המכס על מוצרי חשמל לבית וחלקיהם, תמרוקים וקוסמטיקה, צעצועים ואביזרי ספורט, מוצרי תאורה - קודם הביטול שיעור המכס עליהם עמד על 12%. בנוסף, בוטל שיעור המכס על מוצרי טקסטיל והלבשה נבחרים, שלפני הביטול עמד על 6%.

עוד בוואלה! NEWS:
יותר נזק מתועלת: מדיניות הריסת הבתים שלא מזיזה למחבלים בגדה
האפודים הצהובים חוזרים לפריז: עשרות נעצרו, אלפי שוטרים הוצבו
צה"ל הרס את בית המחבל שהרג את הלוחם רונן לוברסקי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתכוון להאריך בשנה את ביטול המכס ומס הקנייה על מוצרים. כחלון/מערכת וואלה!, צילום מסך

שווי הארכת ביטול צווי המכס מוערך בכ-1.5 מיליארד שקלים. שר האוצר משה כחלון אמר כי: "בשנתיים האחרונות הוכחנו שהורדת המכסים מורידה את מחירי המוצרים. בכל מקום שתהיה עליית מחירים לא מוצדקת, נפחית מכסים ונגדיל את התחרות בשוק. על אף הלחצים הגדולים המופעלים עלינו כדי להחזיר את המכסים ולהעלות מסים, נמשיך בביטול צווי המכס לטובת ציבור הצרכנים. שיהיה ברור: כל מי שיעלה מחירים לציבור הצרכנים, שלא בצדק, יתחרט על כך במהרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully