וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד יגורו פה מאה אלף איש: עיר העתיד חריש מחכה לישראלים

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן

22.1.2019 / 8:00

בכייה לדורות או סיפור הצלחה? ביישוב שבין חדרה לוואדי עירון תנופת הבנייה ניכרת, אולם יש לא מעט בעיות שגורמות לזוגות צעירים לעבור לחריש המתפתחת. עורך אתר מרכז הנדל"ן דרור מרמור יצא לראות מקרוב את היתרונות והחסרונות של עיר העתיד שקמה בין תל אביב לחיפה

מנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר כינתה אותה "בכייה לדורות", מי שקנה את מרבית הדירות הם משקיעים ועשרות בניינים עומדים ריקים. אלפי זוגות צעירים ומשקיעים שואלים את עצמם מה יהיה עתידה של העיר חריש? דרור מרמור, עורך אתר מרכז הנדל"ן, יצא לסיור ביישוב שבין חדרה לוואדי עירון.

"אני קורא למשקיעים 'חמורו של משיח' מכיוון שהם בעצם אותם המשקיעים שגורמים לכך שזוגות צעירים יכולים לשכור היום דירה ברמת שכירות סבירה ולהחליט אם לגור פה ולגדל את המשפחה בעיר הזאת", אומר אבי מאור, מנכ"ל קבוצת חנן מור אחזקות, "זוג צעיר שמגיע למקום שיש בו רק חול וחול מתקשה להתחבר למקום ברמה הרגשית ושואל איפה בתי הספר וגני הילדים. משקיע מנוטרל מתחושות רגשיות מהסוג הזה והוא קונה מכיוון שהוא רואה את הפוטנציאל. כשהעיר קמה ורואים גני ילדים, בתי ספר, פארקים וחנויות, וזה מתחיל להיראות כמו מקום לגידול ילדים - זה יותר מעניין את הזוגות".

"חריש עדיין לא התגלתה. זאת פנינה שהולכת וצומחת בישראל", אומר ראש מועצת חריש יצחק קשת, "אנחנו מדברים על עשרת אלפים תושבים בשנה הקרובה, אנחנו צפויים לשלש ולרבע את כמות התושבים. מה שנבנה במודיעין על פני 20 שנה היום נבנה בקצב של 5-7 שנים. האתגר הגדול ביותר נכון לעכשיו הוא תעסוקה ואנחנו לקראת הקמה של פארק תעסוקה שבו מעל מיליון מ"ר של תעשייה קלה, מסורתית והייטק. החזון מדבר על מאה אלף תושבים. זה חזון שאפתני וזה יקרה, להערכתי בתוך 15 שנה".

כיום נראה היישוב כמו אתר בנייה ענק ובניינים צומחים במהירות, תנופת הבנייה נראית בכל פינה. איתם סלע, אב לשניים המתגורר בחריש, מגדיר את החיים ביישוב כ"חלום" ובטוח שבעיות התחבורה הנוכחיות ייפתרו בעתיד. "איכות החיים בחריש היא טופ קלאס, הכול נעים וחדש, אני נכנס לבית הספר של הבן שלי והכול יפה", אומר סלע.

"כרגע העיר בתהליכי אכלוס אז המסחר לא פעיל, אבל כשהיא תגיע לכמות המתוכננת נראה מסחר פעיל", מסכם מאור, "הבוסט האמיתי יהיה עם פתיחת מרכז הקניות בכניסה לעיר. המחיר יכול להגיע עד מאה שקלים למטר ופחות ומתוך כוונה לעזור לאנשים לפתוח עסקים".

לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחצו כאן
להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחצו כאן

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully