האומן 17 | בלעדי

פירוק שיתוף במקרקעין על המתחם של האומן 17

כונס הנכסים מונה לבקשת חברת יובלים שבשליטת יזם הנדל"ן איציק ברוך • מתחם האומן כולל 16 דונם והוא בשליטת 30 בעלים • תוכנית-האב של כל מתחם שלבים מייעדת את האזור למבנים של עד 15 קומות, אך התב"ע עדיין לא אושרה, ולכן גובהם הסופי של הבניינים לא ידוע

האומן17/ אמיר מאירי
האומן17/ אמיר מאירי

בית המשפט המחוזי בתל-אביב מינה כונס נכסים למתחם בן 16 דונם, שבו שוכן מועדון האומן 17 בתל-אביב, וזאת לצורך פירוק שיתוף במקרקעין. הבקשה הוגשה על ידי אחד מהבעלים של הקרקע, חברת יובלים שימור מבנים, והכונס הוא עו"ד שי רוה. טרם הוצאו הערכות שמאיות לנכס, ואולם ההערכה היא כי שוויו עשוי לעלות על 100 מיליון שקל, וזאת עקב התכניות העירוניות שקיימות על מתחם זה.

המתחם המוצע לכינוס נמצא בדרום תל-אביב, בין הרחובות סלמה בצפון, אברבנאל במזרח, גינה ציבורית בדרום ורחוב שלבים במערב. חלק ממנו נמצא גם מצידו השני של רחוב שלבים. הוא נמצא בבעלות משותפת של כ-30 בעלי קרקע, וכולל כיום מבנים של תעשייה ומלאכה, בגובה של 1-4 קומות שמרביתם בני למעלה מ-50 שנה.

מתחם האומן 17
 מתחם האומן 17

ואולם עתידו של השטח עוד לפניו: הוא כלול באחד מהמיקומים האסטרטגיים שנקבעו בתוכנית המתאר של תל-אביב, ת"א/5000. בתוכנית-האב למתחם שלבים שאותה הכינה העירייה, כוללים 450 דונם מרחוב אילת בצפון, עד שדרות בן צבי בדרום, ומרחוב אברבנאל במזרח ועד לאצטדיון בלומפילד במערב. במרכז השטח חוצה את התוכנית ציר הרחובות שלבים ואליפלט, שצפוי להפוך לציר תחבורתי ראשי. תוכנית המתאר מגדירה את מרבית אזור התכנון כאזור מעורב לתעסוקה ולמגורים בבינוי שנע בין 8-15 קומות. מצד שני, טרם אושרה על המתחם המדובר תוכנית בניין עיר (תב"ע) חדשה, כך שעל אף שברור שיש למקום פוטנציאל, אין עדיין ודאות מוחלטת לגבי גובהו.

חברת יובלים, שימור מבנים שבשליטת יזם הנדל"ן איציק ברוך, היא בעלת כרבע מהמתחם, והיא זו שביקשה את פירוק השיתוף. לא מן הנמנע, שהחברה תרצה לרכוש את חלקם של ייתר בעלי הקרקע במתחם, וליזום עליו פרויקט משל עצמה.

ברוך סירב להגיב.