וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד מהאקזיטים הגדולים בישראל: Nvidia רכשה את מלאנוקס הישראלית ב-6.9 מיליארד דולר

11.3.2019 / 13:16

כמה שעות לאחר שהשמועות בתעשייה החלו לצוף, מלאנוקס הישראלית הודיעה כי נרכשה על ידי חברת אנבידיה תמורת 6.9 מיליארד דולר. רק לפני כמה חודשים אינטל הגישה הצעה בעצמה לרכישת החברה. הרכישה תאחד בין שתיים מהחברות המובילות בעולם בתחום המחשוב עתיר הביצועים

משרדי מלאנוקס ביקנעם. רויטרס
משרדי מלאנוקס/רויטרס

חברת Nvidia ומלאנוקס הישראלית, הודיעו היום (שני) כי הגיעו להסכם רכישה שבו חברת Nvidia תרכוש את כל מניות החברה בסכום כולל של 6.9 מיליארד דולרים. המהלך מגיע לאחר רצף שמועות ביממה האחרונה כי אנבידיה מתכננת להיכנס לשוק המעבדים ולהתחרות באינטל, שבעצמה הציעה לרכוש את מלאנוקס רק לפני כמה חודשים. ההצעה של ענקית המעבדים עמדה דאז על כ-6 מיליארד דולרים, אולם אנבידיה זכתה במכרז. הרכישה תאחד בין שתיים מהחברות המובילות בעולם בתחום המחשוב עתיר הביצועים (HPC). יחדיו, טכנולוגיות המחשוב של אנבידיה והקישוריות של מלאנוקס מניעים יותר מ-250 מחשבי על מרשימת 500 מחשבי העל הטובים בעולם, וכן משרתים את כל ספקיות שירותי הענן הגדולות ויצרניות מחשבים מרכזיות.

עם מלאנוקס, אנבידיה תייעל את עומסי העבודה של מרכזי הנתונים בכל מערכות המחשוב, הרשתות והאחסון להשגת ביצועים גבוהים יותר, ניצול גדול יותר ועלויות תפעול נמוכות יותר עבור הלקוחות. "אנו נרגשים לאחד את פלטפורמת המחשוב המואצת של אנבידיה עם פלטפורמת הרשת המואצת בעלת השם העולמי של מלאנוקס תחת קורת גג אחת, כדי ליצור את הדור הבא של פתרונות המחשוב בקנה מידה גדול. אני נרגש במיוחד לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם המנהיגים בעלי החזון של מלאנוקס ועם האנשים המדהימים שלהם בהמצאת המחשבים של המחר", אמר ג'נסן וואנג, מייסד ומנכ"ל אנבידיה.

איל וולדמן, מנכל ומייסד מלאנוקס טכנולוגיות. באדיבות מלאנוקס טכנולוגיות,
איל וולדמן, מנכל ומייסד מלאנוקס טכנולוגיות/באדיבות מלאנוקס טכנולוגיות

הרכישה מגיעה לאחר 20 שנה שמלאנוקס מתפקדת כחברה עצמאית וכ-12 שנים לאחר שהונפקה לראשונה בנאסד"ק. מלאנוקס מפתחת ומשווקת ציוד תקשורת להעברת נתונים מהירה בטכנולוגיות Ethernet ו-InfiniBand. לפני כשלוש שנים, החברה רכשה את איזיצ'יפ הישראלית תמורת 811 מיליון דולר. אותה עסקה הכניסה את מלאנוקס לתחום המעבדים, כשבשנה שעברה, זכינו לראות את המוצר הראשון שפותח כתוצאה משילוב הטכנולוגיות של שתי החברות. החברה הרוכשת, אנבידיה, מוכרת יותר לצרכנים מתעשיית הגיימינג, שכן אחראית על המעבדים הגרפיים המובילים בעולם. מוצריה של החברה כוללים רכיבי בינה מלאכותית ופונים, מלבד תעשיית הגיימינג, לתעשיות הרכבים האוטונומיים, דאטה סנטר, שוק הקריפטו ועוד. רכישת מלאנוקס צפויה להיות העסקה הגדולה של Nvidia בשנים האחרונות.

שר האוצר משה כחלון התייחס לאקזיט ואמר: "מעולם לא היתה הכלכלה הישראלית כה חזקה.  ההצלחה של מלאנוקס היא עוד אות כבוד לכלכלה הישראלית וגאווה גדולה לתעשיית ההייטק. עובדי החברה הוכיחו את הכשרון והיזמות שיש לעובד הישראלי. על אף כל מנבאי השחורות, כלכלת ישראל חזקה ומשגשגת ונמשיך לנצח לטובת כלל עם ישראל והמדינה".

שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן, התייחס גם הוא ומסר: "מכירת מלאנוקס הישראלית לענקית הטכנולוגיה אנבידיה היא הבעת אמון חשובה בתעשיית ההייטק והחדשנות הישראלית וכזו המסייעת להמשיך ולבסס את מעמדה של ישראל כשחקנית מובילה בזירה הטכנולוגית העולמית. לצד זאת, מדובר בהוכחה נוספת לעוצמה והאיתנות הכלכלית של ישראל המאפשרת את צמיחתן של החברות המובילות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully