יוצאת מהנמל: Wix תקים קמפוס חדש ליד חוף הצוק בצפון ת"א

חברת האינטרנט חתמה על הסכם עם קנדה ישראל להקמת הקמפוס, והוא יאוכלס בשני שלבים - ב-2022 וב-2023 • הפרויקט יכלול 7 מבנים מעל 2 קומות מסחר וחניונים • טרם נמסרו פרטים על עלויות הבנייה והשכירות הצפויות

הדמיית הקמפוס החדש של WIX במתחם Blue בתל אביב
הדמיית הקמפוס החדש של WIX במתחם Blue בתל אביב

כ-1,600 עובדי חברת האינטרנט Wix שמועסקים בישראל (מתוך כ-2,600 בסך-הכול) עובדים כיום במשרדי החברה בנמל תל-אביב. לאורך השנים התרחבה פעילות החברה ומספר העובדים בארץ גדל, כך שהחברה שכרה עוד ועוד משרדים בבנייני הנמל. כעת החליטו ב-Wix להקים קמפוס חדש, וחתמו על הסכם עם חברת קנדה ישראל להקמת קמפוס במתחם Blue בצפון תל-אביב - בסמוך לחוף הצוק ובקרבת מחלף גלילות. הקמפוס יוקם על מגרש בשטח 20 דונם ויושכר ברובו ל-Wix, כאשר הסכם השכירות הראשוני נחתם ל-10 שנים עם 3 תקופות אופציה להארכה. האכלוס צפוי לקרות בשני שלבים, בשנים 2022 ו-2023.

מ-Wix נמסר כי תוכניות הגדילה העתידיות הביאו את החברה לחפש פרויקט שיאפשר לה לתכנן קמפוס חדשני ורחב-ידיים, שיתאים לעתיד החברה בישראל ולהמשך צמיחתה בעשור הקרוב. חברת הבנייה תדהר תבצע את בניית הפרויקט ועבודות הגמר. הפרויקט תוכנן על-ידי אדריכל משה צור, והוא יכלול 7 מבנים מעל 2 קומות מסחר וחניונים. לא נמסרו פרטים על עלויות הבנייה והשכירות הצפויות.

בסוף 2018 היו ל-Wix בקופה כ-750 מיליון דולר במזומנים והשקעות, לאחר שייצרה במהלך השנה כ-116 מיליון דולר מפעילות שוטפת וגייסה כ-440 מיליון דולר בהנפקת אג"ח להמרה בריבית 0%. החברה בניהולו של אבישי אברהמי מספקת פלטפורמה שמאפשרת להקים ולנהל אתרי אינטרנט, והיא נסחרת בנאסד"ק בשווי 5.8 מיליארד דולר.

"אנחנו מתרגשים מאוד לקראת הקמת משכננו החדש שיאפשר חווית עובד משמעותית והמשך גיוס עובדים חדשים בתל-אביב", אמר ליאור שמש, סמנכ"ל הכספים של Wix. "זוהי אבן-דרך משמעותית עבורנו. הקמפוס החדש יאפשר לכל עובדי החברה בתל-אביב לעבוד, תחת קורת-גג אחת, תוך שמירה על התרבות הארגונית וסביבת העבודה הייחודית לנו, הנותנת השראה ומאפשרת לעובדים ליצור מוצרים מצוינים עבור המשתמשים שלנו".

קנדה ישראל היא חברה פרטית בשליטת ברק רוזן ואסי טוכמאייר, העוסקת בייזום פרויקטים והקמת נכסים מניבים. רוזן מסר כי מסר "אנו שמחים וגאים שחברת Wix, אחת מחברות ההיי-טק המובילות בישראל, בחרה להקים את מטה הדגל העולמי שלה בפרויקט Blue Tel-Aviv. אנו סמוכים ובטוחים כי קמפוס זה יהווה אחד מהפרויקטים הייחודיים והמוצלחים שהקימה קבוצת קנדה ישראל. שיתוף-הפעולה עם Wix מהווה סמן נוסף לחוזקה של קבוצת קנדה ישראל". 

את Wix ייצג בעסקה עו"ד משה הרדי ממשרד הרצוג פוקס נאמן. את תדהר וקנדה ישראל ייצגו עורכי הדין אפי לוי, רנית קיסוס-כץ ואורית ישראלי ממשרד עמית פולק מטלון. את קנדה ישראל ייצגו עמית פולק מטלון בשיתוף-פעולה עם עו"ד רעות הדר ממשרד גולדפרב זליגמן.